پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20166
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ورزشی > ویژه ها
  •   

    نبود دیپلماسی یا بودجه؟

    ۷ ماه تا المپیک تمرین و مسابقه المپین‌های تیراندازی با سلاح مشکل‌دار

    با وجودی که زمان زیادی تا مسابقات المپیک ۲۰۲۰ نمانده اما هنوز تیراندازان المپیکی ایران با مشکل فنی و به روز نبودن سلاح‌هایشان مواجه هستند، مشکلی که فدراسیون تیراندازی هنوز نتوانسته است آن را حل کند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، حدود ۷ ماه دیگر تا آغاز مسابقات المپیک زمان داریم و با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌ها، ملی‌پوشان تیراندازی با مشکلات زیادی مواجه هستند. کمبود فشنگ و مهمات از عمده‌ترین مشکلات تیراندازان ایرانی است که به گفته مسئولان فدراسیون علت آن تحریم‌ها است. مشکل بزرگ دیگر قدیمی و به روز نبودن سلاح تپانچه‌زنان المپیکی است. این مشکل سبب شده تا عملکرد ملی‌پوشان تحت تاثیر قرار بگیرد.

    پنج‌شنبه گذشته مسابقات تیراندازی آنلاین بین‌المللی مصر انجام شد اما هانیه رستمیان ورزشکار المپیکی ایران به دلیل اشکال فنی سلاحش از حضور در این رقابت‌ انصراف داد. البته او پیش از این هم در مسابقات آنلاین بین‌المللی قزاقستان با وجود عملکرد خوب به دلیل اشکال فنی اسلحه‌اش در رده یازدهم ایستاده بود.

    قطعا اشکال فنی سلاح هانیه رستمیان تنها در حین مسابقه باعث دردسر نیست و او در زمان تمرین نیز با این مشکل روبه رو است؛ مشکلی که تنها با تعویض سلاح می‌توان آن را برطرف کرد اما فدراسیون تیراندازی هنوز بعد از مدت‌ها نتوانسته به قول خود عمل کرده و سلاح دو المپین تپانچه را به روز کند.

    البته گویا در بخش تفنگ به دلیل دیپلماسی و ارتباطاتی که الهام هاشمی دارد این مشکل برطرف شده است. هاشمی سال گذشته توانسته از شرکت‌های سازنده، سلاح المپین‌ها را به صورت رایگان و سلاح غیر المپین‌ها را با پرداخت مبلغی به روز کند.

    اولین رویدادی که تیراندازان بعد از مدت‌ها تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع کرونا در آن شرکت کردند مسابقات آنلاین قزاقستان بود که علی دادگر رییس فدراسیون بلافاصله بعد از مشکل پیش آمده برای سلاح رستمیان (حدود یک ماه و نیم قبل) قول خرید هر چه سریعتر دو اسلحه جدید و مدرن برای رستمیان و فروغی را داده بود؛ قولی که هنوز هم به مرحله عمل نرسیده است.

    البته در ابتدا قرار بود شرکت سازنده، سلاح المپین‌ها را به روز کند اما مربیان تپانچه اعلام کردند به دلیل محدودیت‌های تردد به سبب کرونا، فدراسیون قول خرید سلاح جدید را به ملی‌پوشان داده است. حال باید دید فدراسیون تیراندازی یا مربیان تپانچه می‌توانند با دیپلماسی و بدون پرداخت وجهی سلاح‌ها را به روز کنند یا باید با پرداخت وجه این سلاح‌ها به روز شود. البته یک ماه و نیم از قول رئیس فدراسیون می گذرد و زمان برای المپیکی های تیراندازی در حال از دست رفتن است.

    زمان زیادی تا المپیک نداریم و باید هر چه سریعتر سلاح المپینها به روز شود تا آنها فرصت داشته باشند با سلاح جدید تمرین و به آن عادت کنند. تیراندازی ایران ۶ سهمیه المپیک دارد و انتظار می‌رود فدراسیون همه انرژی و بودجه را در این مدت اندک صرف کسب مدال المپیک کند، اما طولانی شدن حل مشکلاتی از قبیل تمدید قرارداد سرمربی تفنگ، تغییر سلاح المپین‌ها، عدم برگزاری لیگ تفنگ و تپانچه و … نشان دهنده عدم توجه فدراسیون به ماده های المپیکی است.