پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , Tuesday 19 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19968
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ اسفند, ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    آمادگی اداره صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف رامسر در نوروز 97:

    نظارت و بازرسی مستمر از بازار در ایام نوروز/ مبارزه با گرانفروشی، احتکار و کم فروشی در دستور کار است

    رئیس اداره صنعت معدن و تجارت رامسر ضمن اعلام آمادگی نظارت و بازرسی در ایام نوروز از مبارزه با گرانفروشی، احتکار و کم فروشی در شهرستان خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین، سعید فیلی در گفت وگویی با بیان اینکه این اداره با توجه به ماهیت ذاتی خود در زمینه ساماندهی واحدهای صنفی و نظارت بر عملکرد آنها با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های زیر مجموعه آن بر عملکرد واحدهای صنفی در سطح شهرستان نظارت کامل دارد گفت: با بازرسی از واحدهای صنفی به همراه بازرسان اتاق اصناف و با بازرسی های مشترک توسط ادارات ذیربط مانند اداره بهداشت، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، نیروی انتظامی و بازرسان اتاق اصناف در ایام نوروز نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و تامین امنیت اقتصادی مردم در دستور کار قرار دارد.

    وی اضافه کرد: طرح نظارتی نوروز ۹۷ از ۲۰ بهمن ۹۶ شروع شده و تا پایان فروردین ۹۷ ادامه دارد و بازرسان با حضور ویژه و بازدید از واحدهای صنفی فعالیت دارند.

    رئیس اداره صنعت معدن و تجارت عموم واحدهایی که در اولویت بازرسی قرار دارند را واحدهای اقامتی و پذیرایی، فروشگاههای بزرگ فروشگاه های تولید و توزیع پوشاک میوه فروشی ها واحدهای فروش اقلام پروتئینی قنادی ها نانوایی ها آجیل و خشکبار و خواربار فروشی ها نام برد و گفت: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی در ایام نوروز بصورت منظم انجام می شود.

    در ایام نوروز ۹۷ برنامه ریزی های خاص جهت نظارت بر واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است

    فیلی با اشاره به اینکه با واحدهایی که رعایت ضوابط قانونی را انجام ندادند برخورد قانونی شد گفت: تا امروز ۵۷ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی تنظیم و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شد که مبلغ دو میلیون و ۵۷۱ هزار تومان در زمینه گرانفروشی و درج اتیکت و عدم ارائه فاکتور و عدم رعایت موازین بهداشتی بود.

    وی تصریح کرد: در بازدیدها با گرانفروشی کم فروشی احتکار عدم درج قیمت، ارائه مواد پروتئینی و غذایی تاریخ گذشته و کالاهای نامرغوب و قاچاق برخورد می شود.

    رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گفت: در ایام نوروز کشیکهایی توسط اتحادیه های نانوایان تعمیرکاران اتومبیل صافکاران و سرویس های خدماتی مشخص شده که در اختیار ستاد تسهیلات سفر قرار خواهد گرفت.