پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19823
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    راهپیمایی ۲۲ بهمن ناامیدی دشمنان را به همراه دارد/ امروز گفتمان انقلاب اسلامی باید گفتمان رایج کشور باشد

    امام جمعه رامسر گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی باید گفتمان رایج کشور باشد و در این موضوع معلمان، نویسندگان، روحانیون، دانشگاهیان و همه اقشار باید آن را تبیین کنند.

    به گزارش رامسر نوین، حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه رامسر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دیروز سالروز بیعت تاریخی نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) بود که قبل از اینکه انقلاب به پیروزی برسد، توانست آن روز تاریخی را رقم بزند.

    وی با بیان اینکه روز ۲۲ بهمن روز خدا و مصداق یوم الله است و در این روز مردم خواهند آمد و پرشکوه تر از سال های قبل، حماسه ای دیگری را رقم خواهد زد افزود: یکی از کارهایی که به واقع ثواب حقیقی دارد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است و باید گفت این روز صرفا به معنی یک سلیقه سیاسی نیست بلکه بحثی عقیدتی و دینی است.

    وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن مثل شب قدر، عید غدیر و دیگر مناسبت های مقدس است و ان شاالله با حضور مردم یاس و ناامیدی در دل دشمنان به وجود می آید.

    امام جمعه رامسر تاکید کرد: بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب چیزی است که باید هر ساله تشریح شود و باید گفت در چهل سالگی انقلاب که بلوغ فکری انقلاب نیز شکل گرفته است این امر ضروری است.

    وی اظهار داشت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی باید گفتمان رایج کشور باشد و در این موضوع معلمان، نویسندگان، روحانیون، دانشگاهیان و همه اقشار باید آن را تبیین کنند.

    حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به اینکه اگر کسی می آید انتقاد می کند از برخی اقدامات، این به معنای این نیست که بخواهیم دستاوردهای آنقلاب را زیر سوال ببریم گفت: چون توقعات از انقلاب اسلامی بسیار بالاست، این انتقادات برای پیشرفت بیشتر اهداف صورت می گیرد.

    خطیب نماز جمعه رامسر با اظهار اینکه مردم عزیز ما باید بدانند که دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود برابری می کند با دستاوردهای چهارصد ساله خیلی از کشور ها ادامه داد: ما در ابتدای انقلاب برای تهیه سیم خاردار با قدرت ها مشکل داشتیم ولی امروز چالش ما با دنیا بر سر موشک های بالستیک و انرژی هسته ای است البته واژه قدرت های استکباری امروز دیگر معنایی ندارد زیرا همین قدرت ها در برابر جبهه مقاومت شکست خورده اند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما در دو بعد داخلی و ملی دستاوردهای زیادی را به دست آوردیم ابراز داشت: در بُعد بین المللی ما امروز قدرت بلامنازع منطقه هستیم و آن چیزی که امروز وجود دارد تثبیت اراده جمهوری اسلامی است و وعده ای امام راحل در مورد صدور انقلاب تحقق یافت.

    وی با بیان اینکه کشور ما امروز در بُعد داخلی در صنعت هسته جزو هشت کشور دنیا هستیم در بخش پیشرفت علمی یازده برابر میانگین دنیا رشد داشته ایم افزود: ما در علوم فضایی جزو ده کشور دنیا، در سد سازی جزو چهار کشور دنیا، در ژنتیک جزو پنج کشور دنیا و در صنایع دفاعی جزو هشت کشور دنیا هستیم.

    حجت الاسلام رضایی دو مسئله ی اشتغال و معیشت را مشکل اصلی پیش روی کشور دانست و با اشاره به اینکه در دیگر بخش ها مشکل خاصی نداریم گفت: برخی ها با سیاهنمایی در صدد القای به بن بست رسیدن انقلاب اسلامی هستند ولی گمان کردند انقلاب اسلامی بیدی است که با این بادها بلرزد.

    وی با بیان اینکه بنای سیستم امنیتی ما بر مدارا است و اگر نظام اراده می کرد بساط اغتشاشات اخیر را تا ظهر روز اول جمع می شد تاکید کرد: دشمنان ملت ما را نشناختند و بدانند این ملت با تکیه بر اراده خود همه جهان را متحیر می کند.

    خطیب نماز جمعه رامسر دلیل مشکلات داخلی را سو مدیرت مدیران اجرایی عنوان کرد و با بیان اینکه با وجود منابع خدادادی و منابع نیروی انسانی نباید مشکلی در کشور وجود داشته باشد گفت: اگر نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تجویز کرده بودند از روز اول به درستی اجرا می شد، کشور ما از پیچ های مهم عبور می کردیم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات اقتصاد بیمار ما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است ادامه داد: ما در بحث اقتصادی باید به توان داخلی روی بیاوریم و همه مردم باید این فرهنگ را در جامعه رواج دهیم.

    حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: باید به جایی برسیم که اگر خواستیم در بازار وسیله ای بخریم و از مغازه دار سوال کردیم که این کلا مربوط به چه کشوری است، مغازه دار با افتخار بگوید که این کالا ایرانی است و مردم ما هم با افتخار کالای ایرانی را خریداری کنند.