پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1960
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ دی, ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    فضاپیمای “اژدها” راهی فضا شد

    شرکت آمریکایی اسپیس ایکس شنبه فضاپیمای دراگون "اژدها" را برای ماموریتی تدارکاتی به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.

    به گزارش نیمه پر ،قرار است طبقه نخست پرتابگر بر روی یک دابه (بارج) در اقیانوس اطلس فرود آید که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح ، نخستین بار است که بخشی از یک فضاپیمای پرتاب شده بازیابی می شود.

    موشک فلاکن نه از سکوی پرتاب خود در پایگاه هوایی کیپ کاناورال ( فلوریدا)درموعد مقرر یعنی ساعت چهار و ۴۷ دقیقه به وقت محلی ( نه و ۴۷ دقیقه به وقت گرینویچ ) به فضا پرتاب شد.
    طبقه اول پرتاب گر چند دقیقه پس از پرتاب از طبقه دوم که این فضاپیما به آن چسبیده است، جدا خواهد شد.

    موتورهای طبقه اول قرار است در حال فرود به اتمسفر دوباره روشن شود تا سرعت سقوط آن گرفته شود.شرکت آمریکایی اسپیس ایکس در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد در صورتی که همه چیز به خوبی انجام شود ، این بخش ازموشک قرار است با دقت ۱۰ متر در یک سکو( ۹۱ عرض و ۱۷۰ متر طول) که در اقیانوس اطلس در ۳۲۲ کیلومتری شمال شرقی کیپ کاناورال فلوریدا شناور است ، فرود آید.

    الن موسک بنیانگذار این شرکت آمریکایی دوشنبه از دشواری بالای این کار سخن گفت اما مشخص نگفت احتمال بازیابی طبقه نخست چه مقدار خواهد بود. بنابراعلام این شرکت کالیفرنیایی که به ویژه با شرکت اروپایی آرین اسپیس رقابت می کند ، موفقیت این کار تحولی بزرگ در پرتاب فضاپیماها به وجود خواهد آورد و به آنان امکان می دهد که طبقه نخست پرتابگر برای استفاده چندین باره از آن بازیابی شود و به این ترتیب هزینه های پرتاب به شدت کاهش یابد.

    این فضاپیما حدود نه دقیقه پس از پرتاب از طبقه دوم خود جدا خواهد شد و در مدار قرار خواهد گرفت و مسیر خود را به سمت ایستگاه فضاپیمای بین المللی ادامه خواهد داد.این فضا پیما قرار است دوشنبه حدود ساعت ۱۱ به وقت گرینویچ به این ایستگاه برسد و به آن متصل شود و دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم بار را به آن تحویل دهد

    واحد مرکزی /

     

    برچسب ها : , ,