پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ , Wednesday 14 November 2018
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19480
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ دی, ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    با مصرف این خوراکی ها جوش نمی زنید

    بالا بودن سطح هورمون کورتیزول که در واکنش به استرس به وجود می آید باعث افزایش جوش در بدن و صورت می شود که با استفاده از برخی مواد غذایی می توان این هورمون را کاهش داد.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، حدود ۲۰ درصد خانم ها بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی بر اثر استرس جوش می زنند که البته در آقایان هم وجود دارد. برای مقابله با جوش می توانید مواد غذایی زیر را بخورید.

    گَزَنه

    گزنه یکی از گیاهانی است که خاصیت ضدالتهابی ویژه‌ای دارد و دو فایده مهم نیز به پوست می‌رساند: کمک به تسکین التهابات پوستی و بهبود بیماری‌های پوستی مانند اگزما و آکنه. می توانید با چای گزنه یا استفاده از آن در سوپ به رفع جوش کمک کنید.

    رازیانه

    رازیانه علاوه بر این‌که برای هضم مفید است، تورم را هم در بدن کاهش می‌دهد و به بیرون راندن مایعات اضافی و سموم از بدن کمک می‌کند. همه این ویژگی‌ها برای سلامت پوست و مو مهم هستند و در درازمدت خودشان را نشان می‌دهند. شما می‌توانید از رازیانه برای تهیه چای استفاده کنید.

    نعناع

    نعناع علاوه بر کمک به هضم بهتر غذا به کاهش استرس که یکی از عوامل تشدیدکننده جوش‌ها به‌شمار می‌رود کمک می کند.

    انواع توت‌های تیره

    آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت های تیره از دو منظر برای پوست مهم هستند: قابلیت پاک‌سازی‌ و قابلیت شفاف‌سازی.

    مغزهای خام

    کمبود املاح مهمی مانند زینک و سلنیوم، با افزایش آکنه‌ها در بعضی از افراد مرتبط است. به همین دلیل هم مغزهای خام، خصوصا دانه‌های کدو و بادام برزیلی، برای مقابله با آکنه‌ها و جوش‌ها مهم هستند.

    سیب‌زمینی شیرین

    سیر، سرشار از نوعی ماده شیمیایی طبیعی به‌نام آلیسین است که بعد از هضم شدن، فعل و انفعالات خاصی را با خون انجام می‌دهد. این فرآیند به شکل‌گیری ماده‌ای در بدن منجر می‌شود که توانایی بالایی برای نابود کردن بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌های مضر دارد.

    گوجه‌فرنگی

    گوجه‌فرنگی، یکی از بهترین منابع حاوی ویتامین c است و با توجه به این‌که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، استحکام و کیفیت پوست را در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارد. علاوه بر این، لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی هم فقط رنگ قرمز را در این سبزی ایجاد نمی‌کند، بلکه گردش خون در پوست را بهبود می‌بخشد.

    انگور قرمز

    محققان می‌گویند که انگور قرمز و دانه‌های آن، حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که بیماری‌های پوستی التهابی را درمان می‌کنند.

    کلم بروکلی

    کلم بروکلی، یکی از سبزی‌های بی‌نظیر برای مقابله با جوش‌ها و افزایش شفافیت پوست است. آنتی‌اکسیدان‌های مهمی مانند ویتامین‌های A، B، C، E و K در کلم بروکلی وجود دارند که همگی درخشش و شفافیت پوست را تقویت می‌کنند و نقش مهمی در احیای بافت‌های آسیب‌دیده بر عهده می‌گیرند. در ضمن، اسیدهای چرب امگا-۳، کلسیم و فولات موجود در کلم بروکلی هم فرآیند بهبودی مشکلات پوستی را بهتر می‌کنند و برای عملکرد هرچه بهتر سلول‌های پوستی مفید هستند. شما می‌توانید کلم بروکلی را به‌صورت خام به سالاد اضافه کنید یا آن را به‌صورت بخارپز بخورید.

    سیب‌زمینی شیرین

    اضافه کردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و ویتامین‌های مهم به رژیم غذایی مانند سیب‌زمینی شیرین، به تنظیم نوسانات قند خون کمک می‌کند. این سبزی ریشه‌دار، بتاکاروتن هم دارد که بعد از هضم شدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و می‌تواند به بهبودی جریان اکسیژن در پوست کمک کند.

    انواع حبوبات

    هر فرآیند بهبودی و التیامی به پروتئین و انرژی نیاز دارد و انواع حبوبات مانند نخود فرنگی،‌ لوبیا و عدس، مقدار زیادی از پروتئین و انرژی را برای بدن فراهم می‌کنند همه این ویژگی‌ها به شفاف‌سازی پوست کمک می‌کنند.