پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19245
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ دی, ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    پوشش زن او را شاداب‌تر و زیباییش را پایدارتر می‌کند/ حجاب امر به معروف است

    امام جمعه میاندورود اظهار کرد: اگر گفته شد زنان خود را بپوشانند تا شناخته نشوند منظورش این است که زیبایش شناخته نشود تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرد چون سیانت و پوشش زن او را شاداب‌تر و زیباییش را پایدارتر می‌کند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از میانخبر، حجت‌الاسلام رضا محمدنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دستور حجاب برای نمونه در سوره اعراف آیه ۵۹ آمده است و به حجاب زنان و دختران تاکید دارد، اظهار کرد: براساس آیه‌های قرآن، پوشش برتر برای زنان جلابیب یا همان چادر عربی است.

    وی بیان کرد: اگر گفته شد زنان خود را بپوشانند تا شناخته نشوند منظورش این است که زیبایش شناخته نشود تا مورد آزار و اذیت قرار نگیرد چون سیانت و پوشش زن او را شاداب‌تر و زیباییش را پایدارتر می‌کند.

    امام جمعه میاندورود با تاکید بر اینکه حجاب مختص زن نیست، خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها پوشش نامناسب مردها هم باعث انحراف اخلاقی می‌شود همچنین پوشش نامناسب در زنان علاوه بر مردان باعث انحراف زنان دیگر هم می‌شود.

    این مسئول با اشاره به سالروز کشف حجاب رصاخانی، افزود: رضاخان برای مقابله با فرهنگ غنی حجاب کشف حجاب را مطرح کرد و به بهانه حقوق زن این شعار را سر داد و خواست که با این کار اربابان خود را راضی کند.

    محمدنسب تصریح کرد: رضاخان می‌دانست که کشف حجاب خلاف شرع مقدس و فطرت پاک انسانی است؛ انسان خواستار آراستگی، وقار و شایستگی است که در سایه پوشش مناسب و پاکدامنی به‌دست می‌آید.

    وی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میاندورود، گفت: چون زنان ما بیشتر مورد تعرض تفکرات غلظ به حجاب قرار گرفته‌اند کمیسیون بانوان را برای پیگیری این فریضه ایجاد کردیم که کارهای مقدماتی انجام شد و فعالیت‌های دیگر از طریق دبیرخانه ستاد اعلام خواهد شد.

    رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میاندورود با بیان اینکه حجاب امر به معروف است، یادآور شد: در کمیسیون بانوان از زمان تشکیل ستاد تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ نفر آموزش دیدند که در طول سه سال، به مناسبت‌های مختلف کارهای خود را شروع کردند و مختص به عفاف و حجاب نبوده است.

    محمدنسب در پایان اظهار کرد: طبق قانون که برای این ستاد تعیین کردند، مردم هر کجا منکری دیدند به دبیرخانه ستاد و با مستندات کامل گزارش دهند و دبیرخانه پیگیری خواهد کرد و بدون هیچ هیاهوی سیاسی و اجتماعی وظیفه خود را انجام می‌دهد.