پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18835
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ دی, ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    خاصیت فوق العاده کشمش

    کلسیم که جزء اصلی استخوان‌هاست در کشمش وجود دارد. در نتیجه کشمش، استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کشمش‌ها همچنین منبع خوبی از بور هستند که یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل درست استخوان و جذب کلسیم می‌باشد.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، با پیشرفت درعلوم پزشکی و بهداشتی و تعداد روز افزون افرادی که از مشکلات گوناگون سلامتی آگاه می‌شوند، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد در مورد غذا‌هایی که می‌خورند تحقیق می‌کنند.به نقل از تناسب اندام روز‌هایی که مردم کورکورانه باور داشتند یک ماده غذایی سالم و شفابخش است، گذشته است. این روز‌ها مردم به دنبال حقایق و توضیحات علمی هستند تا یک ماده غذایی را وارد نمودار غذایی روزانه‌شان کرده یا از آن حذف کنند.

     

    ۶ خاصیت فوق الهاده کشمش

     

    کشمش مدت‌هاست که مورد علاقه بسیاری از افراد است. با این حال اگر شما درمورد مزایای سلامتی کشمش سؤالاتی دارید، خواندن بخش زیر می‌تواند به بسیاری از سؤالات شما پاسخ دهد. کشمش، یکی ازمغذی‌ترین میوه‌های خشک درجهان است و حتی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود. کشمش همچنین غنی از مواد معدنی کمیاب و بور است که برای سلامت انسان مهم می‌باشند. کشمش‌ها، آنتی اکسیدان هستند و به تمیز و روان نگه داشتن خون کمک می‌کنند. آن‌ها به خون کمک می‌کنند که از شر تمام ناخالصی‌های ناسالم‌ش خلاص شود و در نتیجه هرگونه مشکل مرتبط با سلامتی را ریشه کن می‌سازند. این مقاله، مزایای سلامتی متعدد کشمش را بیان می‌کند.

    خواص کشمش

    افزایش وزن

    کشمش‌ها مانند هر میوه‌ی خشک دیگری، غنی از فروکتوز و گلوکوز هستند که مقدار زیادی انرژی فراهم کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. به همین دلیل کشمش می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل دهند، به ویژه رژیم غذایی بدن‌سازان یا ورزشکارانی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. یک دلیل دیگر برای افزایش وزن با مصرف کشمش، وجود چندین ویتامین، اسید آمینه و مواد معدنی است که به جذب سایر مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند.

    اسیدوزیس

    اسیدوزیس به حالت افزایش اسیدیته خون یا گاز‌ها در سیستم تنفسی گفته می‌شود که برای بدن مضر است، زیرا می‌تواند باعث مشکلاتی مانند جوش و بیماری‌های پوستی شود و همچنین می‌تواند به ارگان‌های داخلی آسیب برساند. کشمش‌ها می‌توانند به کاهش اسیدیته و محافظت از بدن در برابر اثرات مضر آن کمک کنند، زیرا منابع خوبی از پتاسیم و منیزیم هستند که هر دوی آن‌ها اسیدیته را به طور مؤثر کاهش می‌دهند.

    مراقبت از دندان‌ها

    همچنین ثابت شده که کشمش‌ها برای دندان‌ها نیز مفید هستند. اسید اولئانولیک، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش است که در حفاظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی، کرم خوردگی و شکنندگی دندان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. بور موجود درکشمش نیز می‌تواند نقش مهمی درجلوگیری از رشد میکروب‌ها در دندان داشته باشد و همچنین استخوان‌ها و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

    چشم

    کشمش‌ها برای سلامت چشم نیز مفید هستند، زیرا حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنولیک می‌باشند که خواص آنتی اکسیدانی دارند. خواص آنتی اکسیدانی موادمغذی گیاهی پلی فنولیک از چشم‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مانند ضعیف شدن بینایی به علت بالا رفتن سن، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری می‌کند. کشمش‌ها همچنین غنی از ویتامین A، بتاکاروتن و … می‌باشند که همه‌ی آن‌ها باعث سلامت چشمی مطلوب می‌شوند.

    سلامت استخوان

    کلسیم که جزء اصلی استخوان‌هاست در کشمش وجود دارد. در نتیجه کشمش، استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کشمش‌ها همچنین منبع خوبی از بور هستند که یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل درست استخوان و جذب کلسیم می‌باشد. بور همچنین به پیشگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی در زنان کمک می‌کند و برای مفاصل نیز مفید می‌باشد.

    ضعف جنسی

    کشمش‌ها به تحریک میل جنسی کمک کرده و به علت وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژینین، باعث انگیختگی می‌شوند. آرژینین به درمان مشکلات مربوط به نعوظ کمک می‌کند. از این رو کشمش برای افرادی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

    کشمش‌ها به غیر از تحریک جوانه‌های چشایی شما و فراهم کردن انرژی زیاد برای بدن‌تان، از راه‌های بسیاری به سالم و مصون نگه داشتن بدن شما در برابر بیماری‌های متعدد کمک می‌کنند.