پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18455
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ دی, ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در دیدار اعضای شورای مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی رامسر با خانواده شهیدان پروانه:

    شهیدان پروانه؛ دو برادری رامسری که در یک شب در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیدند

    همزمان با فرارسیدن ایام حماسه نهم دی ماه، جمعی از اعضای گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان رامسر در منزل شهیدان عقیل و ابوطالب پروانه حضور یافتند.

    به گزارش رامسرنوین، همزمان با فرارسیدن ایام حماسه نهم دی ماه، جمعی از اعضای گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان رامسر در منزل شهیدان عقیل و ابوطالب پروانه حضور یافتند.

    در این دیدار صمیمی که با حضور مسئول و اعضای شورای مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی همراه بود، جمعی از همرزمان این دو شهید، به بیان خاطراتی از دوران ابتدایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداختند.

    در این دیدار مهندس حجتی نیا در سخنان کوتاهی،ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ماه ۸۸، گفت: نهم دی ماه نقش پررنگی در تثبیت ادامه راه مبارزه در برابر استکبار جهانی داشت.

    عضو شورای مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه ضمن قدردانی از خانواده شهیدان پروانه افزود: خانواده شهیدان پروانه، از ابتدای انقلاب در عرصه های فرهنگی حضور فعال داشتند که همین امر سبب تداوم این روحیه در دیگر اعضای این خانواده داشت.

    وی افزود: بزرگانی که اکنون مردم آنها را در کسوت پدران شهدا می شناسند، در دوران دفاع مقدس در این شهرستان جزو پیشگامان فعالیت های انقلابی بودند و جوان های آن دوران به پشتوانه این افراد فعالیت می کردند.

    در ادامه این دیدارجمعی دیگر از همرزمان شهیدان پروانه با بیان خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی خصوصا حضور در واحد اطلاعات و عملیات سپاه، به بیان برخی دیگر از رشادت های شهیدان پروانه پرداختند.

    حاج مهدی بشارتی نیز به عنوان یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از رزمندگان فعال در واحد اطلاعات در این دیدار به بیان خاطرات پرداخت و اظهار کرد: تعداد ۱۰ شهید در شهرستان رامسر در واحد اطلاعات و عملیات فعالیت می کردند که بنا داریم تا با همت و همبستگی همه دست اندرکاران یادواره ای در خور شأن برای این شهدا با حضور مردم انقلابی و خانواده های شان در شهرستان داشته باشیم.

    وی در ادامه بیان کرد: جوانان رامسری می بایست بیش از پیش از شهدا و رشادت های آنان بدانند و این می طلبد تا همه با هم در جهت ترویج روحیه مقاومت و ایثار تلاش کنیم.

    در پایان حاج حبیب پروانه از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین برادر شهیدان پروانه گفت: پدران و مادران شهدا دارای ارزش و جایگاه بسیار بالایی هستند و امروز افتخارم این است که وظیفه خدمتگذاری به پدر و مادر خود را دارم زیرا اینان اسطوره های صبر و استقامت در انقلاب اسلامی هستند.

    گفتنی است جناب سروان خمسیه جانشین محترم سپاه ناحیه رامسر به عنوان مهمان ویژه در این دیدار حضور داشت.