پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18320
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ دی, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:

    پوشش اینترنت در روستاهای مازندران مناسب نیست

    مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط این استان پوشش اینترنت مناسب نیست، گفت: دهیاران و شوراها در شناسایی ظرفیت‌ها، اعلام طرح‌ها، جذب سرمایه گذار، تثبیت سکونتگاه و حفظ روستائیان تلاش کنند.

    به گزارش رامسرنوین، حسن اصغریان رستمی در جمع مسئولان رامسری، اظهار کرد: امروز در روستاها توزیع اعتبارات به صورت عادلانه صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با مدیریت سیستمی و مشارکتی بر اساس ضوابط و مقررات برنامه ریزی کرده و فعالیت کنند، تصریح کرد: بخشداران با مدیریت در سطح بخش‌ و تبدیل ظرفیت‌های موجود به شرایطی که بتوان اشتغال ایجاد کرد زمینه توسعه روستاها را فراهم کنند.

    مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه در بسیاری از نقاط این استان پوشش اینترنت مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراها در شناسایی ظرفیت‌ها، اعلام طرح‌ها، جذب سرمایه گذار، تثبیت سکونتگاه و حفظ روستائیان تلاش کنند.

    اصغریان با اشاره به اینکه بر اساس آمار، حدود ۲۲ درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند، گفت: ایجاد اشتغال مولد در روستاها با برنامه ریزی و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و بوم گردی به منظور رونق اقتصاد روستائی باید در دستور کار قرار بگیرد و روستاهای رامسر با باغ فندق و گل گاو زبان این شرایط را دارند.

    این مسئول با بیان اینکه مدیریت پسماند زباله از تاکیدهای مهم استاندار مازندران است، گفت: پاکسازی و جمع آوری زباله به منظور زیباسازی طبیعت و از بین بردن آلودگی محیط زیست در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود: در روستاهای هدف گردشگری، فرهنگ بومی موجب حذف گردشگر نشود و مشکلات در حوزه طلاق، اجتماعی و اعتیاد با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان برطرف شود.

    به گزارش رامسر نوین، محمد آزاد فرماندار رامسر نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه روستاهای بخش مرکزی رامسر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: روستاها امروز از شکل سنتی به‌سوی جامعه مدرن حرکت کرده و با توسعه یافتگی فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرده است.

    وی تصریح کرد: دهیاران به منظور کاهش آسیب دیدگی به‌صورت سیستمی عمل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور حل مشکلات اقدام کنند.

    فرماندار رامسر با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش گازرسانی به روستاهای این شهرستان هزینه شد، افزود: دولت نسبت به مسائل عمرانی دغدغه خاصی دارد.