پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18097
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۹ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    دبیر شورای روحانیت رامسر:

    اگر مذاکره با آمریکا دیوانگی است چرا آن را ادامه می دهید؟

    دبیر شورای روحانیت رامسر در مراسم هفتگی هیئت حضرت رقیه(س) رامسرگفت: طرف اعلام می کند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است ولی همان شخص آن دیوانگی را ادامه می دهد که جای تعجب دارد که باید گفت اگر این کار دیوانگی است، چرا به آن ادامه می دهید؟

    به گزارش رامسرنوین، حجت الاسلام و المسلمین عسکری دبیر شورای روحانیت رامسر در مراسم هفتگی هیئت حضرت رقیه(س) حوزه ی علمیه المهدی(عج) رامسر با تبیین مقوله حق در دو دیدگاه دین مدارانه و دنیا گرایانه، با بیان اینکه اگر نگاه انسان به دنیا نگاهی مادی گرایانه باشد، یک نوع تصور به دنیا به وجود می آید و اگر نگاه از زاویه دین باشد، قطعا برداشت ها تغییر می کند گفت:کسی نمی تواند مدعی شود که نگاه بدون نگرش دارد که اگر چنین ادعایی کند، ادعای باطلی است.

    وی با بیان اینکه نوع نگرش و قضاوت دین داران با نوع نگرش دنیا طلبان در رابطه با موضوعات مختلف قطعا تفاوت دارد افزود: در مقوله “حق” از نگاه دنیاطلبانه، حق با آن کسی است که قدرت بیشتری نسبت به فرد مقابل دارد و به تعبیر دیگر اگر این تفکر بر یک قاضی یا داور با تفکر غربی داده شود، حق را به آن کسی می دهد که قدرتمندتر است.

    سخنران این مراسم ضمن بیان نقل قولی ادامه داد: آقای سید حمید روحانی که از تاریخ نویسان انقلاب اسلامی است در مجموعه ای نقل می کردند که وقتی در سال ۴۲، انقلاب حضرت امام(ره) آغاز شده بود، یک‌ عده از افراد پیش ما می آمدند و می گفتند که آیا بلوک غرب یا بلوک شرق این انقلاب را پشتیبانی می کنند که به آنها پاسخ منفی داده می شد و این افراد در جواب می گفتند که این انقلاب به جایی نمی رسد که این دیدگاه ثمره ی تفکر مادیگرایانه آنها بود.

    دبیر شورای روحانیت رامسر ادامه داد: نگاه مادی گرایانه می گوید باید یا قدرتمند بود و یا زیر مجموعه ی یک قدرمند قرار داشت در غیر این صورت کاری نمی توان انجام داد

    حجت الاسلام عسکری در ادامه افزود: در مورد نگرش دین مدارانه ،شهید مطهری بیان می کند که نوع نگرش دین نسبت به “حق” این است که حق مختص به آن کسی نیست که قدرت بیشتری داشته باشد البته این را قبول داریم که قدرت از آن خداوند است و اوست که تعیین می کند که انسان باید چه کار کند.

    این استاد حوزه تصریح کرد: نگاه اسلام این است که خدای قادر به انسان قدرت داده است که دست ضعیف را بگیرد پس کسی که قدرت دارد لاجرم “حق” ندارد؛ بلکه حق با آن کسی است که در مسیر درست الهی حرکت کرده باشد.

    وی با اشاره به اینکه اگر نوع نگاه ها از نوع دنیا پرستی باشد آن وقت تن به مذاکره داده خواهد شد، گفت: با این نگاه جلوی ابر قدرت های دنیا سر خم می کنند زیرا نوع نگرش بر اساس مادی گرایی است.

    عضو شورای روحانیت رامسر ادامه داد: وقتی این نگاه حاکم باشد، از بمب های آمریکایی می ترسند و با وقاحت تمام اعلام می کنند که اگر آمریکا یک بمب فرود آورد فلان اتفاق می افتد و با ترس و دلهره تمام و با دست های لرزان با مردم اینگونه سخن می گویند و مردم را از یک ابر قدرت پوشالی می ترسانند.

    وی تصریح کرد: نوع نگرش های این افراد مادی گرایی است و اعتقادی به دین و خدا وجود ندارد و وقتی اعتماد به خدا از بین برود، آن وقت در مقابل دین خشمگینانه برخورد می کنند و در مقابل مردم دیندار با تکبر رفتار می کنند اما در مقابل بی دین های عالم خوشحالند و لبخند می زنند و عکس سِلفی می گیرند!

    سخنران هیئت حضرت رقیه(س) با بیان اینکه کسی که اعتقاد به دین نداشته باشد، در مقابل ابرقدرت ها حاضر به پا بوسی هم می شود افزود: اگر چه ممکن است این افراد عمامه هم بر سر داشته باشند اما مهم، آن فکر و نگرشی است که در زیر عمامه است و نه در عمامه زیرا نگرش ها مهم است.

    وی تاکید کرد:طرف اعلام می کند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است ولی همان شخص آن دیوانگی را ادامه می دهد که جای تعجب دارد که باید گفت اگر این کار دیوانگی است، چرا به آن ادامه می دهید؟

    حجت الاسلام عسکری در پایان گفت: نوع نگرش ها اگر دینی باشد، انسان در مقابل ابر قدرت پوشالینی مثل آمریکا ایستادگی می کند اگرچه در دستش چیزی نباشد زیرا این وعده ی الهی است.