پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18048
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    فرماندار گلوگاه:

    گلوگاه رتبه نخست بیکاری در مازندران را دارد

    فرماندار گلوگاه گفت: ظرفیت بالایی در شهرستان وجود دارد اما متاسفانه بیشترین نرخ بیکاری در استان مازندران را گلوگاه داراست.

    گلوگاه رتبه نخست بیکاری در مازندران را دارد

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ به نقل از گلوگاه ما، محمدرضا تباکی در خصوص حفظ کاربری اراضی کشاورزی اظهار کرد: همان طوری که دولت همیشه پیگیر حفظ کاربری زراعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است، جلسات بسیار زیاد و اقداماتی در شهرستان گلوگاه با کمک دستگاه قضائی انجام گرفت که میزان تخلفات اکنون به صفر رسیده است.

    وی درباره تفکیک زباله در گلوگاه افزود: ساماندهی و تفکیک زباله از مبدأ در شهرستان شروع شده است و طبق جدول‌های زمانبندی در حال انجام است و آموزش برای مردم هم در دستور کار قرار گرفته است.

    فرماندار گلوگاه در مورد یکی دیگر از مشکلات شهرستان، گفت: ظرفیت بالایی در شهرستان وجود دارد اما متأسفانه بیشترین نرخ بیکاری در استان مازندران را گلوگاه داراست.

    وی افزود: طبق آمار شاخص هزینه خانوار به دست آمده در گلوگاه، بیانگر فقیرترین شهرستان در مازندران محسوب می‌شود.

    این مسؤول اظهار کرد: گلوگاه پشت خط قرمز کم آبی قرار دارد و از آنجایی که سفره‌های زیر زمینی کم شده است، این شهرستان نیاز فراوان به آب دارد.

    تباکی گفت: با این که مسؤولان می‌دانند گلوگاه بسیار محروم است، اما متاسفانه در فهرست مناطق محروم قرار ندارد و حتی روستاهای بسیار دور دست این شهرستان نیز از سال‌های قبل از سوی دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری از جزء مناطق محروم جذف شده‌اند.

    وی بیان کرد: این روستاها حدود ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر به دور از شهرستان در مناطق کوهستانی هستند و رفت آمد بسیار سخت است.

    فرماندار گلوگاه افزود: برای جذب سرمایه گذاران غیر بومی سال‌ها تلاش شد اما تحقق پیدا نکرد، که این موضوع باید بررسی شود.

    تباکی اظهار کرد: یک شهرک صنعتی در این شهرستان مشغول به فعالیت است که تعدادی از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین جذب نیروی انسانی احداث شده است، این کارخانه‌ها باید حمایت شوند تا طرفیت جذب را بالا ببرند.