پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ , Tuesday 20 November 2018
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17535
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برای کاهش وزن میوه‌ خشک بخورید

    بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌های خشک شده، تا زمانی که به صورت متعادل مورد استفاده ‏قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می‌آیند.‏

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، به نقل از ‏foodtolive‏ تحقیقات جدید نشان داده‌اند خوردن میوه‌های خشک با ‏رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است‎:‎

    پسته: سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و … است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۶۲ ‏کیلوکالری به بدن می‌رساند. تقریباً نیم فنجان پسته ۱۷۰ کیلو کالری دارد.‏

    آلوی خشک: حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد ‏سمی کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۴۰ کیلو کالری دارد.‏

    زردآلوی خشک: زردآلوی خشک می‌تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل ۵ ساعت بگیرد. این میوه خشک ‏همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. ۱۰۰ گرم زردآلوی خشک تنها ۲۰۰ کیلوکالری دارد و یکی از ‏بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن است.‏

    خرما: خرما غنی از ویتامین ب ۵ برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک تنها ۲۸۲ کیلو کالری ‏دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.‏

    کشمش: یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می‌تواند ‏میان وعده‌ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰.۵ گرم چربی ‏است.‏

    بادام زمینی: یک انتخاب فوق العاده برای کاهش وزن است زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند شما را ‏برای مدت طولانی سیر نگه دارد. هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی ۵۵۳ کیلوکالری دارد و می‌تواند یک سوم نیاز روزانه به ‏آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین ب ۶ را تأمین کند.‏

    بادام: یک میان وعده کم کالری محسوب می‌شود و ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۵۷۶ کیلو کالری است. مصرف روزانه ۲۰ ‏تا ۳۰ گرم بادام برای بهره بردن از منافع سلامتی آن کافی است. بادام به کاهش سطح آل دی آل یا کلسترول بد ‏کمک می‌کند و ویتامین ای موجود در آن برای کاهش وزن مفید است.‏

    گردو: حاوی ۶۵۴ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است. این میزان گردو ۲ و نیم گرم اسیدهای چرب امگا ۳، ۴ گرم ‏پروتئین و ۲ گرم فیبر به بدن می‌رساند. یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن، گردو است.‏

    فندق: یک منبع غنی از فیبرهای غذایی و چربی‌های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. ۱۰۰ گرم از ‏این محصول ۶۲۸ کیلوکالری و ۱۰ گرم فیبر دارد.‏