پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ , Tuesday 20 November 2018
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17455
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برای رفع استرس گل سرخ و گل یاس ببوید

    استشمام رایحه گل سرخ، گل یاس، بوی سیب و عطر میوه "به" آرام‌بخش هستند؛ افراد می‌توانند این میوه‌ها را روی میز اتاق نشیمن یا محل کار یا هر نقطه‌ای از منزل یا محل کار که بیشتر اوقات در آنجا اقامت دارند حتی در اتاق خواب بالای سرشان بگذارند، تا حداکثر استفاده را از اثرات آرامبخش این رایحه‌ها ببرند و خواب آرام و عمیقی داشته باشند.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران روش‌های غیردارویی برای کاهش استرس را تشریح کرد و گفت: استشمام رایحه گل سرخ، گل یاس، بوی سیب و عطر میوه “به” آرام‌بخش هستند. در ادامه این مطلب را به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» می‌خوانیم.

     برای رفع استرس، گل سرخ و گل یاس را ببوید

    نفیسه حسینی یکتا  درباره روش‌های غیردارویی برای کاهش استرس اظهار کرد: اضطراب و استرس بر تمام ابعاد زندگی فرد و حتی اطرافیان تأثیر می‌گذارد.

    وی افزود: بسیاری از موارد عوامل استرس‌زا قابل کنترل نیستند، اما افراد می‌توانند با ایجاد تغییراتی در محیط زندگی و روش زندگی خود، مقاومت بدن را بالا ببرند تا کمتر عوامل استرس‌زا بدن را تحت تأثیر قرار دهند.

    حسینی یکتا تصریح کرد: افراد باید بدانند که هرچه می‌بینند، می‌شنوند و استشمام می‌کنند، بر آن‌ها اثر می‌گذارند بنابراین برای کاهش استرس و اضطراب توصیه می‌شود گل‌های خوشبو استشمام کنند.

    رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: استشمام رایحه گل سرخ، گل یاس، بوی سیب و عطر میوه “به” آرام‌بخش هستند؛ افراد می‌توانند این میوه‌ها را روی میز اتاق نشیمن یا محل کار یا هر نقطه‌ای از منزل یا محل کار که بیشتر اوقات در آنجا اقامت دارند حتی در اتاق خواب بالای سرشان بگذارند، تا حداکثر استفاده را از اثرات آرامبخش این رایحه‌ها ببرند و خواب آرام و عمیقی داشته باشند.

    حسینی یکتا اضافه کرد: برای کاهش استرس بهتر است افراد، روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنند، اما به یاد داشته باشند که ورزش بلافاصله بعد از غذا مناسب نیست و در ساعت‌هایی که هوا مناسب است مانند اول صبح یا عصر بهتر است.

    وی خاطرنشان کرد: افراد در هنگام ورزش به هیچ عنوان نباید احساس خستگی کنند به‌محض اینکه احساس خستگی کردند، باید ورزش را قطع کرد؛ افراد اگر عادت به ورزش ندارند از زمان کم مانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شروع کرده و به‌تدریج آن را افزایش دهند، بهتر است ورزش در طبیعت مثلاً داخل پارک انجام شود تا اثر بهتر و مؤثرتری داشته باشد.

    برچسب ها : , , ,