پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17438
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    دلیل عدم افزایش قیمت نان اعلام شد

    وزیر اقتصاد گفت: ضریب برخی از کالاها در سنجش تورم بالا است به طور مثال قیمت نان با توجه به ارزش بالا در سبد غذایی خانوار تاثیر بسزایی در نرخ تورم دارد لذا افزایش قیمتی در نان نخواهیم داشت.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص محسوس بودن گرانی کالا با وجود کاهش نرخ تورم در کشور بیان کرد: نرخ تورم یک روش علمی دارد و روش علمی را نمی‌توان تغییر داد و باید با یک زبان ثابت با دنیا صحبت کنیم.

    وی در ادامه افزود: ممکن است نرخ تورم در میان مردم با توجه به افزایش و کاهش یک رقم کالا اتفاق بیفتد که این در اصل ملاک سنجش تورم محسوب نمی‌شود.وزیر اقتصاد تصریح کرد: در سنجش نرخ تورم واقعی باید نرخ تور شهری و روستایی تعیین و تفکیک شود که با یکسان‌سازی و در نظر گرفتن معیارهای جهانی، اقتصادانان نرخ تورم را تعیین خواهند کرد.

    کرباسیان تاکید کرد: در سنجش نرخ تورم باید به شاخص‌های متفاوتی در سبد کالای خانوار چون خوراک پوشاک تفریح نیز توجه کرد زیرا هر یک از معیارها ضریب خاصی را تعیین می‌کند.

    وی یادآور شد: ضریب برخی از کالاهای در سنجش تورم بالا است به طور مثال قیمت نان با توجه به ارزش بالا در سبد غذایی خانوار و اقشار کم درآمد، تاثیر بسزایی در نرخ تورم خواهد داشت لذا بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا افزایش قیمتی در نان صورت نگیرد.

    وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: نرخ تورم نرخ صحیحی است و با توجه به صحبت‌های ریاست جمهوری افزایش قیمت ۷ درصدی کالاها نسبت به سال گذشته تعیین می‌شود و این اعداد از دیدی مصرف کننده خودر متفاوت خواهد بود ولی آمار اعداد و ارقام اقتصادی براساس معیار خاصی سنجیده می‌شود.