پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17393
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    فرماندار سیمرغ:

    فرماندار سیمرغ در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال شهرستان گفت: اجازه نخواهیم داد و قابل‌پذیرش نیست حتی یک ریال از اعتباراتی که برای شهرستان در نظر گرفته‌شده برگشت بخورد و تأکید می‌کنم دستگاه‌های متولی سهمیه در نظر گرفته‌شده را جذب کنند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از سیمرغ ما، مجتبی حبیب‌نژاد در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: یکی از دغدغه و نگرانی‌ها کارگروه اشتغال، جذب اعتبار و اشتغال است که خوشبختانه دستگاه‌های متولی کارنامه قابل قبولی را به‌دست آوردند و توانستند تا امروز بخش اعظمی از اعتبارات را جذب و اشتغال کنند.

    وی افزود: جلسات متعددی در بحث رونق و تسهیل ناحیه صنعتی داشتیم تا مشکلات ناحیه صنعتی سنگتاب مرتفع شود.

    فرماندار سیمرغ با بیان اینکه قالب کارفرمایان شهرک صنعتی در حوزه منابع بانکی و اعتباری همچنین روند بازپرداخت اعلام‌شده توسط بانک‌ها نارضایتی داشتند، تصریح کرد: با تلاش صورت‌گرفته شورای بانک‌ها در شهرستان فعال شد و بانک‌ها بر اساس بضاعت قانونی خود کمک کردند.

    این مسؤول ادامه داد: با توجه به داده‌ها میزان اشتغال شهرستان خوب هست اما راضی نیستیم و باید بهتر از این باشد.

    حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بر اساس آخرین وضعیت، قالب واحدهای نیازمند شهرستان از سایت بهین‌یاب استقبال و وام خود را دریافت کردند، اضافه کرد: کارگاه‌های نیمه فعالی در ناحیه صنعتی وجود دارند که می‌توان با حداقل دریافتی فعال شوند تا میزان اشتغال را افزایش دهیم.

    وی افزود: بضاعت ناحیه صنعتی دو برابر موارد مطرح‌شده است.

    فرماندار سیمرغ با بیان اینکه دو واحد ناحیه صنعتی شهرستان شرایط تملیکی داشته و در سایر واحدها مشکلی نداریم، تصریح کرد: قصد کمک به این دو واحد را داریم تا از این حالت خارج شوند.

    این مسؤول در ادامه خواستار افزایش اختیارات شعب شهرستانی بانک‌ها شد و با اعلام اینکه این موضوع ضعفی است که وجود دارد، بیان کرد: قالب بانک‌ها اختیار لازم برای پرداخت میزان وامی که منابع آن را دولت در اختیار بانک‌ها قرار داده ندارند و این وام برای قرار گرفتن در اختیار متقاضی باید چرخه اداری طولانی‌مدتی را طی کنند.

    حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم شهرستان تحت پوشش بیمه هستند، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این سطح را افزایش دهیم.

    وی در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال شهرستان خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد و قابل‌پذیرش نیست حتی یک ریال از اعتباراتی که برای شهرستان در نظر گرفته‌شده برگشت بخورد و تأکید می‌کنم دستگاه‌های متولی سهمیه در نظر گرفته‌شده را جذب کنند.