پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17348
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تغییر مسیر رودخانه هراز برای برداشت غیر مجاز شن و ماسه/ کشف اداوات شکار غیرمجاز پرندگان

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اعلام گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در حوزه استحفاظی در همجوار روستای کراتی از تغییر مسیر رودخانه هراز برای برداشت غیر مجاز شن و ماسه، با خبر شدند، گفته برداشت غیر مجاز جلویگری شده است.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ،بهمن صادق‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: هم‌اکنون با مهاجرت پرندگان زیادی، مازندران میزبانی از پرندگان مهاجر را بر عهده دارد.

    وی با اشاره به دستورالعمل مهم سازمان حفاظت محیط زیست کشور، افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به وسیله پرندگان مهاجر صدور پروانه پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اعلام کشف و ضبط سه قبضه سلاح مجاز در این شهرستان با تلاش مأموران این اداره تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت شهرستان آمل در گشت و کنترل حوزه استحفاظی موفق به کشف سلاح‌ها شدند.

    این مسؤول با اشاره به اینکه از بین سه اسلحه، دو قبضه از آن در منطقه دشت‌سر و یک قبضه دیگر در منطقه جنگل‌های امامزاده عبدالله کشف شد، بیان کرد: پرونده متخلفان پس از تکمیل به مراجع قضایی تحویل داده شد.

    صادق‌نژاد با اعلام گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در حوزه استحفاظی در همجوار روستای کراتی از تغییر مسیر رودخانه هراز برای برداشت غیر مجاز شن و ماسه، با خبر شدند، ادامه داد: پس از ورود مسؤولان از ادامه فعالیت و برداشت غیر مجاز جلویگری شد البته پس از گشت و کنترل حوزه استحفاظی در منطقه خشواش یک قبضه سلاح مجاز کشف شده و پرونده متخلف پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شد.

    وی با اشاره به تحویل یک پهله جغد جنگلی زخمی به اداره حفاظت محیط زیست آمل، گفت: این جغد جنگلی زخمی توسط یکی از طبیعت‌دوستان از منطقه بلده نور زنده‌گیری شد و با تحویل به اداره حفاظت محیط زیست آمل پس از تغذیه و مداوا، در زیستگاه اصلی رها شد.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اعلام کشف و ضبط یک قبضه سلاح دولول مجاز به همراه تخریب هفت رشته دام هوایی و رها سازی تعدادی پرنده گرفتار در دام، اظهار کرد: این اقدام با تلاش مأموران این اداره در حوزه استحفاظی دابودشت انجام شده و پرونده متخلف پس از تکمیل برای انجام سیر قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.