پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17284
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    رونق وقف برای بیماران سرطانی در رامسر

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: وقف برای بیماران سرطانی در رامسر افزایش یافته است.

    به گزارش رامسرنوین محمد ابراهیم حاجی پور،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در گفت وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه وقف زمینه مناسبی برای کمک به بخش اقتصاد مقاومتی است و می تواند بسیاری از نیازهای جامعه را رفع کند، عنوان کرد: وقف کمک به مردم دولت ها است و خیراندیشی است.

    وی با اشاره به موقوفات شهرستان رامسر در سال جاری عنوان کرد: موقوفه سید ابوطالب معاف محله ای نیت آن عزاداری حضرات ائمه معصومین در ساداتشهر، مسجد قدیمی که بالای صد سال قدمت دارد به هزینه های جاری مسجد، موقوفه دیگر حاج علیرضا علی نژاد در طالش محله کتالم که درآمد های آن صرف بیمارستان احمد نژاد کتالم می شود و موقوفه حاج حسن احمدنژاد جهت تامین نیاز مستمندان و تجهیز کتابخانه تعیین شده در سال جاری در رامسر به ثبت رسیده است.

    حاجی پور افزود: این موقوفات صرف امور قرآنی، امور خیریه، مساجد، عتبات عالیات و فعالیت های قرآنی، تعزیه داری و ترویج فرهنگ قرآن، نگهداری کودکان بی سرپرست که صرف کمیته امداد و بهزیستی می شود جزء نیت هایی است که در سال های گذشته از آن بهره مند شدیم.

    وی گفت: در سال جاری چهار وقف جدید در شهرستان رامسر ثبت شده است که آخرین آن برای هزینه های بیماران سرطانی بود، همچنین در برخی مساجد برای دفن اموات زمین هایی وقفت شد که با همکاری شهرداری و شورای شهر، این وقف ها اجرایی می شود.

    رئیس اداره اوقاف رامسر با اشاره به پروژه های عمرانی اداره اوقاف رامسر اظهار کرد: احداث مجتمع تفریحی خدماتی آقا بسمل سادات شهر به مساحت ۳۸۰۰ متر ۵۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد و تا پایان سال نیز کار ساخت آن به اتمام می رسد؛ طبقه نخست این مجتمع تجاری و طبقه دوم سالن همایش و طبقه سوم نیز زائر سرا است.

    حاجی پور افزود: احداث ساختمان امامزاده سید حسین لپاسر به مساحت ۷۰۰ مترمربع با ۷۰ درصد پیشرفت، احداث ساختمان دارالقرآن نور در ساداتشهر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در مناطق محروم ن نیز احداث ساختمان پیر بشیر در یازن اشکور که ۸۰ درصد پیشرفت دارد، احداث ساختمان سید حسین نارنی اشکور ۷۰ درصد پیشرفت، احداث ساختمان امامزاده سید محمد جنت رودبار پشتگاه با ۶۰ درصد پیشرفت و احداث آشپزخانه سید محمد نیاسته که ۴۰ درصد پیشرفت دارد از پروژه های عمرانی مهم در بقاع متبرکه و موقوفات این منطقه است.

    وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه به عنوان فعالیت های فرهنگی بیان کرد: خیمه های معرفت و مشاوره ایستگاه همه واقف باشیم، غرفه نقاشی و طرح نشاط معنوی برای اوقات فراغت در فصل تابستان که از مبلغین تعلیم دیده و کارشناسان بخش کودک دعوت شده و کلاس هایی در بقاع متبرکه و مساجد و نیز سوگواره بصیرت عاشورایی در این حوزه صورت گرفته است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی افرادی شاید نتوانند وقف را انجام دهند و نیت را برای خود قرار دهند اما اقشار مختلف با انجام وقف دسته جمعی با کار جمعی سهم مشترک می توانند در وقف داشته باشند.

    وی افزود: در راستای اجرای نیات واقفین در سال جاری هشت میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از درآمدهای موقوفات هزینه شد، در بخش فرهنگی ۳۲۶ میلیون ریال از نیات واقفین بهره مند شدیم و در ایجاد امکانات رفاهی برای زائرین در مکان های مختلف خدمات بهداشتی و زائری با ایجاد خیمه های معرفت صورت گرفته است.

    این مسئول با اشاره به اینکه نصب سیستم های حفاظتی در بقاع متبرکه با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد، افزود: در تثبیت موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف طرح اخذ سند را ارائه کرده و در سال جاری ۹ فقره سند برای موقوفات و بقاعمتبرکه رامسر دریافت شده است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از وقف جدید در این شهرستان در دهه وقف خبر داد و تصریح کرد: همزمان با سومین روز از دهه وقف یک وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.

    حاجی‌پور با بیان اینکه صغری سلیمی یک واحد آپارتمان خود را وقف کرده است، گفت: مساحت این موقوفه ۹۹ متر مربع و به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. واقف خیراندیش این ساختمان را برای درمان بیماران سرطانی وقف کرده است.