پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17147
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

    شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال ۹ درصد است/از هر ۱۰نفر یک نفر به دیابت مبتلا هستند

    معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توسعه سلامت، امنیت و آموزش با برنامه ریزی و مدیریت اجرایی می شود.

    به گزارش رامسرنوین، نادر آهنگر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در همایش استانی دیابت در رامسر با بیان اینکه توسعه و نشاط پایدار مورد توجه دست اندرکاران بهداشت و درمان قرار گیرد اظهار کرد: در رامسر ۱۴ درصد سالمند وجود دارد و پدیده سالمندی در این شهر محقق شده و رفاه و سلامت زندگی آنها باید مورد توجه جامعه قرار گیرد.

    وی افزود: شیوع دیابت در افراد بالای ۲۵ سال ۹ درصد است و از هر ۱۰ نفر یک نفر به دیابت مبتلا هستند که در این ۷ سال رشد ۳۵ درصدی داشته که به بزرگترین اپیدمی قرن معروف است.

    وی تصریح کرد: در بیماریهای مزمن و غیر واگیر دار دیابت رتبه اول را دارد و در دولت روحانی نگاه ویژه ای با بازسازی خانه های بهداشت و تربیت نیرو در جهت مبارزه با دیابت انجام شد‌.

    کمبود فوق تخصص سالمندی داریم و با مدیریت خوب جهت مبارزه با دیابت بصورت عملیاتی با برنامه جامع استانی و استفاده از صنعت غذایی که میزان قند را تصحیح کند عمل کنیم.

    آهنگر با بیان اینکه در صنعت تولیدی استان و نانوایی ها و قنادیها میزان قند رعایت شود گفت: در بخش توسعه یکی از استراتژی های بزرگ توانمند سازی زنان است که رکن اصلی خانواده هستند و با استفاده از توانمندی و نقش آنها با خود مراقبتی کیفیت خدمات افزایش پیدا کند.

    وی افزود: با ایجاد خانه های بهداشت و همکاری خیرین در شوراها و فرمانداریها فضاها را باز کردیم تا ارزیابی دیابت انجام شود و با تست دیابت از شیوع آن جلوگیری کنیم.

    این مسئول گفت: آمارهای تحقیقاتی نشان میدهد اگر سبک زندگی افراد اصلاح شود ۷۰ درصد از دیابت پیشگیری میشود و اگر باورهای غلط را تصحیح کنند آینده ای خوب رقم خواهند زد.