پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16508
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد::

    اشتغال ۱۰۰ نفر از طریق موسسه کاریابی در سال ۹۵/ فعالیت های ساختمانی بیشترین حوادث کار در رامسر را دارند

    رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر گفت: حوادث ناشی از کار در رامسر از کارهای ساختمانی است که در یک سال و نیم اخیر ۲۳ مورد حادثه بررسی شد.

    به گزارش رامسرنوین، عبدالرحمان حلاجیان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال ۱۳۹۰ وزارتخانه های تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی با هم ادغام شدند و وزارتخانه جدیدی با ماموریت های جدید بعنوان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاسیس شد که به طبع در شهرستانها نیز ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی تاسیس شدند و به خدمت رسانی به عموم مردم میپردازند.

    وی افزود: در بخش تعاون در این اداره تشکیل شرکتهای تعاونی با کمک اداره ثبت اسناد و املاک آموزش و هدایت شرکتهای تعاونی حمایت از شرکتهای تعاونی و نظارت بر شرکتهای تعاونی از جمله وظایف اداره تعاون کار رفاه اجتماعی رامسر است.

    حلاجیان تصریح کرد: ملحم از اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ۳ بخش دولتی خصوصی و تعاونی تقسیم شده و قرار شد بخش تعاون بتواند بخشی از بار اقتصادی کشور را به دوش بکشد.

    وی گفت: قبل از ادغام وزارت تعاون دارای امکانات خوبی از لحاظ اعطای تسهیلات و وامهای کم بهره متقاضیان بود که متاسفانه در سالهای اخیر این بخش کمرنگ شده و تعاونی ها نمی توانند از تسهیلات کم بهره مانند سایر مردم استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه در شهرستان رامسر تعاونی های زیادی به ثبت رسیدند و مشغول فعالیت هستند و به اقتصاد کشور کمک شایانی می کنند افزود: در حوزه کار بخش روابط کار و بازرسی کار امور اجتماعی و فرهنگی بیمه بیکاری واحد اشتغال فعال بوده و در حد توان و امکاناتی که دارند خدمت رسانی می کنند.

    این مسئول تصریح کرد: در بخش روابط کار پرونده ها بحث شکایت کارگر از کارفرما و بالعکس در اداره کار بررسی میشود و منجرب به صدور آراء میشود و پرونده ها در هیات تشخیص و حل اختلاف طرح میشود که میانگین رسیدگی در هیات تشخیص ۷ روز و در هیات حل اختلاف ۱۶ روز است و یکی از موارد صدور آرای سازشی است که اداره رامسر رتبه خوبی در استان کسب کرده و ۱۴۸ رای سازشی در سالهای اخیر در هیات تشخیص و ۵ رای در هیات حل اختلاف منجر به سازش شدند که در هیات حل اختلاف ۷۵ رای و در هیات تشخیص ۲۸۵ رای صادر شده که از لحاظ کمی در مرحله خوبی قرار دارد.

    وی افزود: در بخش اشتغال ۳۳۶ نفر از سال ۹۵ تا کنون در موسسه کاریابی ثبت نام کردند و ۲۵۵ فرصت شغلی به این افراد معرفی شد که ۹۶ نفر بکار گرفته شدند و در بخش کار یابی و اشتغال اداره کار در گذشته به موسسه کاریابی هر شهرستان داده شد تا از جویندگان کار ثبت نام کرده و فرصت های شغلی به آنها پیشنهاد میشود تا مشغول بکار شوند.

    حلاجیان با بیان اینکه بازرسی کار از عمده واحدهای مهم رامسر بوده که بازدیدهای ادواری و موردی در آن انجام می شود گفت: در طی یک سال اخیر ۱۳۹ بازدید ادواری و ۲۹۱ بازدید موردی داشتیم و حوادث ناشی از کار در رامسر از کارهای ساختمانی است که در یک سال و نیم اخیر ۲۳ مورد حادثه بررسی شد.

    وی افزود: صدور و تمدید صلاحیت شرکتهای خدماتی پیمانکاری تحقیق پرونده های ارجائی شناسایی اتباع بیگانه اقدامات واحد بازرسی کار است.

    رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش بیمه بیکاری ۱۵۹ مقرره بگیر داریم که از سال ۹۵ تا کنون ۲۵۶ مورد برقرار و ۱۶۸ مورد به سازمان تامین اجتماعی معرفی و ۳۴ مورد به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شد.

    وی افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود و امکانات و بضاعتی که در دست داریم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر توانسته تا حد مطلوبی به مردم رامسر خدمت رسانی مطلوبی کند.