پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16278
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آبان, ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بعد از استیصال از موشک‌های یمن

    عربستان برای دستگیری رهبران انصارالله جایزه تعیین کرد

    ائتلاف ضد یمنی عربستان سعودی بعد از گذشته ۲۴ ساعت از حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، برای دومین بار به این حمله واکنش نشان داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی بعد از حمله موشکی دیروز یمن به فرودگاه ریاض، برای دستگیر کردن رهبران انصارالله جایزه مالی تعیین کرد.

    ائتلاف ضد یمنی عربستان سعودی بعد از گذشته ۲۴ ساعت از حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد، برای دومین بار به این حمله واکنش نشان داد.

    سخنگوی رسمی این ائتلاف در کنفرانس خبری خود، گفت که حمله موشکی دیروز انصارالله یمن به ریاض «اقدامی خصمانه و تروریستی» است.

    ائتلاف عربستان در ادامه ادعاهای واهی خود ایران را به حمایت از انصارالله در یمن متهم کرد.

    سخنگوی این ائتلاف مدعی شد که ایران هم در انتقال فناوری موشک‌های بالستیکی و هم ساخت آن‌ها به انصارالله در یمن دست دارد.

    این ائتلاف که از ابتدای سال ۹۴ اقدام به اقدام نظامی علیه انقلاب یمن کرده و از زمین، دریا و آسمان این کشور را محاصره نموده است، مدعی شد که موشک‌های ایران بعد از قاچاق از طریق دریا در یمن ساخته می‌شود.

    ائتلاف ضد یمن همچنین مدعی شد که ایران قائق‌های انتحاری و پهپادهای خود را در اختیار انصار الله یمن قرار داده است.

    سخنگوی ائتلاف در ادامه ادعاهای خود گفت که ایران به دنبال ادامه جنگ در یمن است و به تشدید این جنگ کمک می‌کند.

    بر اساس ادعاهای عربستان، نیروهای انصارالله در زرادخانه خود هیچ گونه موشکی نداشته‌اند و آنچه امروز علیه این کشور شلیک می‌شود، موشک‌های ساخت ایران است.

    ائتلاف عربی ضد یمن همچنین ادعا کرد که به‌زودی موشک‌هایی را که ایران در اختیار انصارالله گذاشته است را به نمایش خواهد گذاشت.

    سخنگوی ائتلاف عربستان نیز اعلام کرد که به‌زودی اسامی ۴۰ شخصیت از رهبران انصارالله یمن را منتشر خواهد کرد و برای کسانی که اطلاعاتی جهت بازداشت این افراد به ائتلاف دهند، جایزه مالی تعیین خواهد کرد.

    یگان موشکی ارتش و کمیته‌های یمنی دیروز یک فروند موشک از نوع «برکان ۲ اچ» به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد واقع در شمال شرق ریاض شلیک کرد.

    پدافند هوایی عربستان مدعی شد که این موشک را در آسمان، قبل از اصابت منهدم کرده است.

    با این حال این اولین موشکی یمنی است که با عبور از سامانه پدافند موشکی عربستان به هدف خود نزدیک و موجب ایجاد رعب و حشت در عربستان شده است.