پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16269
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ آبان, ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    در هر ساعت چند طلاق در کشور رخ می‌دهد؟

    قائم مقام مشارکت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: روزانه ۴۹۳ طلاق ثبت می‌شود. یعنی هرساعت ۲۱طلاق در کشور به ثبت می‌رسد که بخشی از این زنان مطلقه دچار آسیب شده و نیازمند حمایت بهزیستی می‌شوند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، کوزه گر در اولین همایش نیکوکاری و خیرجمعی که در مرکز خیریه معلولان وحدت برگزار شد گفت: بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مددجو تحت پوشش هستند که یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از آنها معلول اند.از شمار معلولان، ۴۵۰هزار نفر دارای معلولیت جسمی اند، ۳۰هزار نابینای شدید، ۱۳۸خانوار ۵معلوله، ۲۶خانوار شش معلوله و ۴خانوار هفت معلوله هستند.

    وی افزود: همچنین ۲۱هزار و ۵۰۰نفر معلول ضایعه نخاعی هستند و صد هزار معلول خارج از بهزیستی از امکانات ما استفاده می‌کنند. همچنین ۳۰هزار دانش آموز معلول و ۱۵هزار دانشجوی معلول داریم.

    کوزه گر با اشاره به وجود ۳۶هزار و ۵۰۰ خانواده با فرزند چندقلو گفت: تعدادی هم خانواده دوقلویی پشت نوبت داریم.

    قائم مقام مشارکت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با آسیب های دائمی روزافزون روبروییم که هرروز به شمار آنها افزوده می شود عنوان کرد: سالانه ۳۰هزار معلول در کشور متولد می‌شود که نشان دهنده بی توجهی به آزمایش‌های قبل ازدواج و ازدواج های فامیلی است.

    وی ادامه داد: ۱۸درصد مرگ و میر ما ناشی از حوادث رانندگی است و سالانه ۱۵تا ۲۰هزار نفر را به کام مرگ می کشاند و طی ۱۸سال گذشته ۴۵۹هزار نفر در تصادفات کشته و چند میلیون نفر معلول شده اند.

    کوزه گر با اشاره به آمار طلاق گفت: روزانه ۴۹۳ طلاق ثبت می‌شود. یعنی هرساعت ۲۱طلاق در کشور به ثبت می‌رسد. بخشی از این زنان مطلقه دچار آسیب می‌شوند و نیازمند حمایت بهزیستی هستند.

    وی افزود: در شش ماهه اول امسال میزان مشارکت های مردمی ۲۹درصد رشد داشته است.