پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 16142
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    «عروس فرات» پس از ۵ سال اشغال به طور کامل آزاد شد/ دیرالزور به آغوش سوریه بازگشت + نقشه میدانی و تصاویر

    نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده‌های روسی پس از شکستن خطوط دفاعی تروریست‌ها موفق شدند شهر دیرالزور را پس از ۵ سال به طور کامل پاکسازی کنند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، نیروهای جبهه مقاومت پس از آزادسازی ۹۸ درصد شهر دیرالزور، از صبح روز گذشه ( پنج شنبه) عملیات گسترده ای را برای پاکسازی معدود مناطق اشغالی آغاز کردند و در گام نخست توانستند محله « العابد» را به کنترل خود درآورند.

    سرتیپ سهیل حسن ( معروف به ببر ارتش سوریه) پس از آزادسازی شهر دیرالزور

    در ادامه، پاکسازی محله «الحمیدیه» هم در دستور کار قرار گرفت و در نهایت شب گذشته پس از درگیری های سنگین چند ساعته، این محله از اشغال تروریست های داعش خارج شد؛ «الحمیدیه» بزرگترین محله شهر دیرالزور است که پیشتر به مرکز اصلی تجمع تروریست ها تبدیل شده بود.

    پس از تثبیت مواضع در محله «الحمیدیه»، نیروهای جبهه مقاومت عملیات را در محله های شرقی شهر دیرالزور ادامه دادند و توانستند محله های «شیخ یاسین و البعاجن» را هم به کنترل خود در آورند.

    نیروهای ارتش سوریه امروز موفق شدند دیرالزور را بطور کامل پاکسازی کنند

    پاکسازی محله های « الرشدیه و العرضی» از نیمه شب گذشته آغاز شد و نیروهای جبهه مقاومت پیش از ظهر امروز توانستند این دو محله را هم پس از درگیری های ۱۲ ساعته به طور کامل آزاد کنند.

    آزادسازی محله های بزرگ « حویجه قاطع، عثمانیه و فیلات» و  محله های «حویقه شرقی و حویقه غربی»، آخرین مرحله عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای آزادی و پاکسازی کامل شهر دیرالزور بود که از صبح امروز شروع شد.

    دیرالزور پیش از آغاز جنگ در سوریه به عروس فرات مشهور بود

    نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی عملیات آزادسازی این محله ها را از چند محور آغاز کردند و پس از شکستن خطوط دفاعی تروریست ها موفق شدند، شهر دیرالزور را پس از ۵ سال به طور کامل پاکسازی کنند.

    نقشه میدانی دیرالزور پس از پاکسازی کامل شهر

    نیروهای جبهه مقاومت در جریان جست وجوی خانه به خانه محله های تازه آزاد شده،مقادیر بسیار زیادی از تجهیزات نظامی را هم در محله الرشدیه کشف و ضبط کردند؛ در حال حاضر، عملیات برای کشف هسته های خاموش گروه تروریستی داعش و خنثی سازی تله های انفجاری ادامه دارد.

    به گزارش مشرق، برخی رسانه های شب گذشته از آزادی کامل شهر دیرالزور خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شهر دیرالزور، ظهر امروز و پس از پاکسازی محله های «فیلات، عثمانیه» از اشغال تروریست های داعش خارج شد.

    این منبع میدانی با بیان این که محله «حویجه قاطع» جزء شهر دیرالزور محسوب نمی شود، افزود:  این محله هم در محاصره نیروهای جبهه مقاومت است و انتظار می رود تا ساعاتی دیگر به طور کامل پاکسازی شود.

    نمایی از شهر دیرالزور