پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15965
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اصلاح نحوه دریافت هزینه پارکینگ از زائران در مرز مهران

    یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جریان بازدید در مرز مهران و روند خدمت رسانی به زائرین حسینی این نتیجه حاصل شد که در نحوه دریافت هزینه پارکینگ اصلاحاتی صورت گیرد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ،  یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جریان بازدید در مرز مهران و روند خدمت رسانی به زائرین حسینی این نتیجه حاصل شد که در نحوه دریافت هزینه پارکینگ اصلاحاتی صورت گیرد.
     محمدجواد جمالی اظهار داشت: برای دریافت هزینه پارکینگ زائران حسینی که از مرز مهران تردد می‌کنند، ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شد با این استدلال که خودرو این زائران ۱۰ روز در پارکینگ می‌ماند. اگر خودروی زائری روز‌های کمتری در پارکینگ بماند، هزینه اضافی برگردانده می‌شود.وی افزود: این رویکرد باعث اعتراضاتی شد که در نهایت قرار شد هزینه ورود روز اول پارکینگ یعنی ۵ هزار تومان اخذ شود و برای مابقی روز‌ها در زمان خروج به ازای هر روز ۵ هزار تومان هزینه دریافت شود.

    جمالی در توضیح دلیل دریافت این هزینه گفت: برای احداث این پارکینگ دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری میلیاردی انجام داده است. این هزینه‌ها برای احداث پارکینگ و نگهداری آن اخذ می‌شود.

    این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اعتراضات به افزایش هزینه ویزا گفت: مبلغ ویزا را دولت عراق تعیین می‌کند. سال گذشته دلار از میزان فعلی حداقل ۵۰۰ تومان کمتر بود. اکنون دلار به بالای ۴ هزار تومان رسیده است که طبیعتا به همان میزان هزینه ویزا نیز افزایش پیدا می‌کند. اینکه عراق این پول را به صورت دلار یا براساس ریال دریافت کند در اختیار دولت عراق است و ربطی به ایران ندارد.

    جمالی درباره اعتراض‌ها نسبت به پول بلیط هواپیما گفت: نرخ بلیط هواپیمای رفت و برگشت تهران به نجف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. طبق اعلام سازمان هواپیمایی اگر کسی بیشتر از این میزان دریافت کند خلاف انجام داده و جریمه خواهد شد. ما از مردم می‌خواهیم این موارد را اطلاع دهند.

    وی همچنین درمورد هزینه بالای بلیط اتوبوس‌ها نیز گفت: اتوبوس‌هایی که به مرز مهران می‌روند در برگشت مسافری ندارند به همین دلیل محاسبه بلیط براساس رفت و برگشت انججام می‌شود.

    جمالی در پایان گفت که در حال حاضر دولت در تعریض و چهار بانده کردن خطوط تلاش زیادی کرده. کار‌ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است که لازم است از مسئولان امر به خصوص راهداری استان ایلام قدردانی کنم.