پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15943
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آبان, ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برای خانه‌تان یک خوشبوکننده طبیعی بسازید

    پات پوری با رنگ و شکل بی‌نظیرش که مخلوطی از گل‌های خشک شده و دیگر گیاهان است، زیبایی و بوی خوش را به خانه‌تان هدیه می‌دهد.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، شاید اسمش به گوش‌تان نخورده باشد، اما حتما نمونه‌هایی از آن را دیده‌اید.به نقل از فوت و فن پات پوری همان گل‌ها و میوه‌های خشک شده و معطر است که در ظرفی نگهداری می‌شوند. حوصله دارید یکی از آن‌ها را درست کنید؟

    خانه را خوشبو کنید!

    پات پوری با رنگ و شکل بی‌نظیرش که مخلوطی از گل‌های خشک شده و دیگر گیاهان است، زیبایی و بوی خوش را به خانه‌تان هدیه می‌دهد. البته می‌توانید آن را به راحتی از فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید، اما ساخت یکی از آن‌ها به وسیله خودتان بسیار ساده و سرگرم کننده است! و همچنین به سلیقه خودتان خواهد بود!

    خب برویم سر اصل مطلب!

    به چه چیز‌هایی نیاز داریم؟

    – گل‌های خشک شده

    – میوه‌ها خشک شده

    – گیاهان معطر (اسطوخودوس، رزماری و …)

    – ادویه‌های خوشبو (میخک، برگ بو و…)

    – پوست، شاخه و برگ‌های درخت

    – وسایل تزئینی دلخواه خودتان

    – عصاره‌های روغنی معطر

    – ۱ یا ۲ قاشق غذا خوری پودر ریشه زنبق (از قطعات خرد شده ریشه هم می‌توان استفاده کرد)

    – یک کاسه بزرگ

    – قوطی شیشه‌ای

    – ظرفی زیبا برای آخر کار

    شروع کنیم!

    مرحله اول – گل‌های خشک

    جز اصلی پات پوری گل‌های خشک شده است. خشک کردن گلبرگ‌های رز یا هر گل دیگری بسیار آسان است. برای این کار می‌توانید از ماکروویو یا فر استفاده کنید. حتی می‌توانید گل‌ها را به روش سنتی و تنها با آویزان کردن‌شان خشک کنید. نصف حجم پات پوری‌تان را گل خشک تشکیل می‌دهد پس به اندازه‌ای که لازم است گل تهیه کنید. میوه‌های خشک شده را هم اضافه کنید.

    مرحله دوم – گیاهان دیگر را هم اضافه کنید

    در حالی که گل‌های خشک شده رایحه‌ای لطیف و ضعیف دارند، گیاهانی مانند رزماری و اسطوخودوس بویی قابل توجه به پات پوری‌تان اضافه می‌کنند. این سبزیجات را خشک کنید و بعد به پات پوری‌تان اضافه‌شان کنید. قفسه ادویه‌ها را نگاه کنید تا عطر بیشتری به کارتان اضافه کنید. ادویه‌هایی مانند میخک، برگ بو و یا چوب دارچین عالی هستند. با اضافه کردن هر گیاه و ادویه، مخلوط حاصل را بو کنید تا مطممئن شوید بو‌ها مکمل هم هستند و نه پوشاننده هم.

    مرحله سوم – از دیگر مواد گیاهی استفاده کنید

    معمولا یک حیاط یا پارک محل خوبی برای پیدا کردن دیگر مواد پات پوری‌تان است، به علاوه که آن‌ها مجانی هستند! پوست درخت ترکیبی دوست داشتنی درون پارت پوری‌تان به وجود می‌آورد. اگر پوسته بزرگی پیدا کردید، این پوسته می‌تواند حتی به عنوان ظرف پات پوری‌تان مورد استفاده قرار گیرد!

    شاخه‌های درختی که روی زمین افتاده اند را بردارید و آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به ترکیب‌تان اضافه کنید.

    برگ‌هایی که روی زمین افتاده اند را بردارید و خشک کنید. برگ‌های اکالیپتوس، رنگ و ظاهر خود را بعد از خشک شدن هم حفظ می‌کنند و به همین دلیل انتخابی عالی برای ترکیب پات پوری هستند.

    مرحله چهارم – وسایل تزئینی را اضافه کنید

    پات پوری‌تان را با اضافه کردن وسایل تزئینی مخصوص خودتان، خاص کنید. در این مرحله ذهن‌تان را باز بگذارید تا هر گونه خلاقیتی که می‌خواهد داشته باشد. حتی می‌توانید از کلید‌های قدیمی هم استفاده کنید! صدف‌ها حسی دریایی به پات پوری‌تان می‌بخشند و آن را به دکوری عالی برای تابستان تبدیل می‌کنند.

    اگر چیزی به ذهن‌تان نمی‌رسد، می‌توانید از وسایل تزئینی آماده‌ای که مخصوص پات پوری در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند محتوی هر چیزی از دانه کاج گرفته تا پر‌های رنگی باشند.

    مرحله پنجم – عصاره‌های روغنی اضافه کنید

    اگرچه که ممکن است تمام اجزای پات پوری‌تان معطر باشند، اضافه کردن مقداری عصاره‌های روغنی معطر، تمام بو‌ها را به هم پیوند می‌دهد. این روغن‌ها عصاره‌های غلیظ گل‌ها یا میوه‌ها هستند.

    این عصاره‌ها پات پوری‌تان را به مخلوطی آرامش بخش تبدیل می‌کند که باعث رهایی شما از استرس‌های یک روز کاری شلوغ می‌شود! پس، بنابر نیازی که دارید یکی از این عصاره‌ها را انتخاب کنید، نعنا فلفلی برای انرژی گرفتن یا اسطوخودوس برای آرامش بخشی.

    ۵ یا ۶ قطره از این عصاره‌ها را به مخلوط گل‌ها و گیاهان خشک‌تان اضافه کنید.

    مرحله ششم – عطر‌ها را ثابت کنید

    وقتی کارتان تمام شد و تمام اجزا را به مخلوط‌تان اضافه کردید، با استفاده از یک ثابت کننده مانع از فرار بو‌های از پات پوری‌تان شوید. این ثابت کننده عمر بو‌های اضافه شده به کارتان را طولانی‌تر می‌کند.

    ریشه زنبق یکی از معمول‌ترین ثابت کننده‌های بو برای درست کردن پات پوری است. می‌توانید آن را به صورت پودر و یا قطعه قطعه‌های کوچک به کار ببرید. حالت پودری آن بوی پات پوری‌تان را به مدت بیشتری نگه می‌دارد، اما آن را شلخته هم می‌کند. ۱ یا ۲ قاشق غذا خوری از این پودر کافی است.

    مرحله هفتم – پات پوری را سر هم کنید

    وقتی تمام مواد و وسایل را آماده کردید، آن‌ها را در کاسه‌ای بزرگ با هم مخلوط کنید. در این هنگام مقدار هر جز را با توجه به بو و ظاهری که دارد تعیین کنید.

    سپس آن‌ها را درون قوطی سر بسته‌ای بریزید و برای مدت ۴ تا ۶ هفته در مکانی خشک و خنک نگهدارید تا عطر‌ها با هم مخلوط شوند و به بیشترین حد خود برسند. هر هفته ۱ بار قوطی را تکان دهید تا عطر‌ها به خوبی در هم ادغام شوند.

    مرحله هشتم – لذت ببرید!

    مقداری از پات پوری را، برای استفاده‌های بعدی، درون شیشه‌ای سربسته نگه دارید.

    حالا که پات پوری‌تان آماده شده آن را در کاسه، سبد یا ظرفی زیبا بریزید و از رایحه و ظاهر دل انگیزش لذت ببرید!