پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15717
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برخی سالن‌ها هنوز امکان اکران «حقه باز دم دراز» را ندارد/ حمایتی از فیلم کودک وجود ندارد

    محمودزاده کارگردان «حقه باز دم دراز» گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از فیلم کودک صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل در مسیر تولید و اکران دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.

    خبرگزاری فارس: برخی سالن‌ها هنوز امکان اکران «حقه باز دم دراز» را ندارد/ حمایتی از فیلم کودک وجود ندارد

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  فارس، فیلم موزیکال «حقه باز دم دراز» که نام قبلی آن «جوراب شو و پینوکیو» بود بدون کمترین تبلیغات شهری و تنها با سالن‌های تک سانس در کنار فیلم «قهرمانان کوچک» اکران شد. این فیلم اولین ساخته بلند سینمایی علیرضا محمودزاده است و قصه‌اش درباره عروسک‌های عمو پیرداد است که از خانه می گریزند و مشکلاتی را به وجود می آورند.

    علیرضا محمودزاده کارگردان درباره اکران فیلم در سالن‌های سینما و تک سانس بودن این فیلم در اکثر سالن‌ها گفت: متاسفانه به دلیل قراردادهای قبلی که با فیلم‌ها بسته شده و تعدد فیلم برخی از سالن‌داران هنوز نتوانستند فیلم را اکران کنند و هنوز قراردادهای قبلی به اتمام نرسیده است. ما هم اینک در شهرستان سالن چندانی نداریم تازه از روز سه شنبه در شهرهای  لاهیجان و رشت فیلم امکان اکران می‌یابد. این درشرایطی است که فیلم «قهرمانان کوچک» سه هفته قبل از فیلم ما اکران شد و دو فیلم در حوزه کودک و نوجوان تداخل پیدا کرد.

    وی درباره حمایت آموزش و پرورش از فیلم گفت: متاسفانه دوستان شورای آموزش و پرورش جوابی به ما نداند . اما سوال من اینجاست وقتی ما به صورت قانونی پروانه ساخت و نمایش داریم چرا نباید از فیلم ما حمایت شود و دانش‌آموزان را برای دیدن فیلمی که موزیکال و عروسکی است به سالن سینما بیاورند؟

    محمودزاده که سالهاست برای شبکه‌‌های مختلف تلویزیونی کار کودک ساخته است درباره حمایت از فیلم توضیح داد: هیچ کمکی به فیلم ما از هیچ ارگانی نکردند. فیلم در بخش خصوصی تولید شده و حمایتی نکرده است. تنها صدا و سیما برای دیده شدن این فیلم می کند اما با همین تبلیغات متاسفانه فضای نمایشی نداریم و تک سانس فیلم به نمایش گذاشته می شود .

    کارگردان فیلم «یه گوله جا» درباره حمایت از فیلم ‌های کودک و نوجوان گفت: متاسفانه ما یکسری تولید  داریم که تنها برای اکران در جشنواره است و یکسری فیلم که برای ساخته می شود و که مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرند. بسیاری از فیلم های کودک هم پشت خط اکران قرار دارند و فضایی برای نمایش فیلم وجود ندارد. با این اوصاف تهیه‌کننده حاضر نیست روی فیلم با موضوع کودک و نوجوان سرمایه گذاری کند و  پخش کننده هم تمایلی به اکران فیلم کودک ندارد.  هیچ سرمایه دولتی هم وجود ندارد که فیلم کودک را حمایت کند. سناریو «حقه باز دم دراز» را برای شورای کودک فارابی به همراه دو فیلمنامه دیگر  فرستادم و نپذیرفتند برای تولید فیلم کودک مشکل زیادی داریم و در اکران دچار همین مشکل هستیم .

    وی در پاسخ به این سوال که بار دیگر فیلم کودک خواهید ساخت گفت: خوشحالم آقای قناعت هر سال یک فیلم در حوزه کودک و نوجوان دارد و من هم این مسیر را ادامه می‌دهم. من فیلم موزیکال می‌سازم و این مسیر را ادامه می دهم .