پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 15388
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ آبان, ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

    بازی نهنگ آبی در ایران رواج ندارد/ نوجوانان بازیگر نهنگ آبی به دنبال کری‌خوانی هستند

    رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه بازی نهنگ آبی در ایران رواج نداشته است، گفت: لینک این بازی در فیس‌بوک و توئیتر وجود دارد اما چون قشر نوجوان در این صفحات اجتماعی نیستند، از طرق مختلف این لینک برای آنها ارسال می‌شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از فارس، سید مرتضی موسویان، درباره بازی نهنگ آبی گفت: این بازی نیاز به ارتباط دوطرفه از سمت سازنده و مدیران آن و بازیگر و بازیکن دارد.

    وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: لینک بازی نهنگ آبی در توئیتر و فیس‌بوک قرار گرفته و فرد بعد از رؤیت این لینک مختار است این بازی را فعال کند یا نکند.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سازنده و مدیران بازی نهنگ آبی از بازیگر می‌خواهند تا در ۵۰ مرحله این بازی را انجام دهد که مرحله اول باید بازیگر با خراشیدن دست و ارسال عکس آن به سازنده بازی و در مرحله دوم تماشای یک فیلم ترسناک و اعلام نظر در آن خصوص اقداماتی را انجام دهد که تمامی این موارد نشان‌دهنده عادی نبودن بازی نهنگ آبی است، ضمن اینکه در یکی از مراحل این بازی هم بازیگر باید با چاقو بر روی دست خود عکس نهنگ را خراشیده و عکسی از آن را برای مدیران ارسال کند.

    وی با تأکید بر اینکه بازی نهنگ آبی در ایران رواج نداشته است، تصریح کرد: لینک این بازی فقط در محیط فیس‌بوک و توئیتر وجود دارد و چون قشر نوجوان در این صفحات اجتماعی حضور ندارند، لینک این بازی برای آنها ارسال می‌شود.

    موسویان بابیان اینکه نوجوانان بازیگر بازی نهنگ آبی بیشتر به دنبال کری‌خوانی بوده و سعی می‌کنند با فعالیت در این بازی برای یکدیگر کل‌کل داشته باشند، اظهار داشت: اتفاقات رخ‌داده در شهر اصفهان که منجر به خودکشی یک دختر شد، ربطی به بازی نهنگ آبی ندارد.

    وی در پایان گفت: گزارشات موثقی در این رابطه مبنی بر اینکه خودکشی نوجوانان بازیگر بازی و چالش نهنگ آبی به یکدیگر مرتبط است، وجود ندارد.

    برچسب ها : ,