پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1502
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ دی, ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در اقدامی قابل تآمل انجام شد:

    لغو برنامه بزرگداشت حماسه ۹ دی در یک اداره رامسر!

    در آستانه روز ۹ دی ماه و بزرگداشت این روز بزرگ و مردمی اداره ای در شهرستان برای این مناسبت برنامه ای را برای کارکنان خود تدارک دیده بود که هماهنگی های آن هم در جلسات مختلف برنامه ریزی شده بود اما یک روز قبل تر از روز ۹ دی با چند دلیل از طرف رئیس این اداره این برنامه لغو شد.

     به گزارش نیمه پر، بی شک حماسه حضور مردم ولایت مدار ایران اسلامی در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ یکی از روز های به یاد ماندنی و تاریخ ساز انقلاب اسلامی در بصیرت عاشورایی و تجدید بیعت با ولایت است و مختص هیچ جناح و یا حزب خاصی نیست.

    با این وجود حماسه ۹ دی برای افرادی به دلایل نامعلوم حماسه حضور برای تجدید بیعت با ولایت قلمداد نمی شود و هنوز هم فکر می کنند که اگر از این روز بزرگ حرفی به میان آورند به آرمان های حزبی خود خیانت کرده اند.

    همه می دانند که در ۹ دی همه مردم با هر جناح و دیدگاه سیاسی در زیر پرچم ولایت ولی امر مسلمین جهان و نائب بر حق امام زمان (عج) با وحدتی مثال زدنی و بصیرتی کم نظیر به میدان آمدند تا به بی حرمتی ها و گستاخی های عده ای متوهم جوابی دندان شکنانه بدهند و همان طور که مشاهده شد این حضور پایان همه آن بی حرمتی ها و گستاخی ها به نظام اسلامی و آرمان های پاک شهدا و امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

    نرمش های سیاسی برای به میان نیاوردن لفظ فتنه و دیگر مسائل و گاهی سکوت های به بهانه مصلحت و در مواقعی محکوم کردن بزرگداشت حماسه ۹ دی این نگرش را در بین مردم به وجود می آورد که این افراد هنوز هم اهداف و دیدگاه های سیاسی خود را به آرمان های پاک این نظام اسلامی که با خون پاک شهدا آبیاری و با روشنگری های امام راحل و مقام معظم رهبری رشد پیدا کرده است ترجیح می دهند و این همان نقطه ابهام انگیز در این بین است.

    حال با همه این تحلیل ها و نقطه نظرات باید گفته شود که حماسه حضور مردم ولایت مدار ایران اسلامی در روز ۹ دی سال ۸۸ به برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران تبدیل شده است و این حضور پایان فتنه و غائله ای بود که با دسیسه های دشمنان قسم خورده این نظام و بی بصیرتی برخی خواص و همچنین بی قانونی و اقدامات غرض ورزانه دو کاندیدای انتخابات برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

    اما با خبر شدیم که در آستانه روز ۹ دی ماه و بزرگداشت این روز بزرگ و مردمی اداره ای در شهرستان برای این مناسبت برنامه ای را برای کارکنان خود تدارک دیده بود که هماهنگی های آن هم در جلسات مختلف برنامه ریزی شده بود اما یک روز قبل تر از روز ۹ دی با چند دلیل از طرف رئیس این اداره این برنامه لغو شد.

    یکی از افرادی که در این برنامه ریزی ها برای اجرای مراسم بزرگداشت ۹ دی در این اداره دخیل بود بیان کرد که تمام موافقت ها و هماهنگی ها شده بود و حتی سخنران مراسم نیز انتخاب و با وی هم هماهنگی ها به عمل آمده بود اما متاسفانه یک روز قبل تر از ۹ دی این برنامه به چند دلیل که از طرف رئیس اداره مطرح شد لغو شد.

    وی می گوید که رئیس اداره مربوطه گفته است که برنامه را در ساعتی دیگر و در جای دیگر به چند دلیل بگیریم اما باید گفته شود که تمام دعوت نامه ها و هماهنگی با سخنران نیز در ساعتی که معین شده بود بایستی اجرا می شد که متاسفانه با این کارشکنی لغو این برنامه انجام شد.

    حال باید پرسیده شود که آیا رئیس محترم این اداره نمی توانست در روزهای گذشته که با وی در این زمینه هماهنگ شده بود این نقص ها و یا شاید دلایل را بیاورد تا برنامه ریز ها برای این دلایل انجام شود و دیگر مشکلی برای مراسم روز ۹ دی به وجود نیاید؟!

    یا باید این طور گفت که آقای رئیس اداره این دلایل و بهانه ها را می دانست و از گفتن آن در روزهایی که برای این مراسم برنامه ریزی می شد خودداری کرد تا اینکه بتواند در روز مبادا و با چند دلیل نسبتاً قانع کننده این برنامه را لغو کند و اگر هم به لغو انتقادی شد، دلایل خود را به میان بکشد.

    در حال حاضر از ذکر نام این اداره در شهرستان رامسر خودداری می کنیم و ملاحضات اخلاقی، شهرستانی و مردمی را ارجح می دانیم اما منتظر پاسخ اداره مورد نظر می مانیم و یا اگر هم پاسخی نمی خواهند داشته باشند باید بدانند که این اقدام کارشکنانه برای بزرگداشت روز ۹ دی در کارنامه شان ثبت شده است و بهتر است آنچنانی که تا به اینجا بوده است جهت کارهای خود را مردمی بکنند و نه صرفاً جناحی، اما این اقدام جای بسی تأمل دارد!!