پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14574
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    پس از درج خبر هجوم آفت ها به شمشادهای بلوار معلم رامسر:

    شناسایی کرم های شب پره و تهیه سم مبارزه با آفات/ شمشادهای بلوار معلم جان دوباره خواهند گرفت

    پس از درج خبر هجوم آفت ها به شمشادهای زیبای بلوار معلم رامسر واحد فضای سبز شهرداری رامسر ضمن شناسایی به مبارزه با این آفت ها به وسیله سم پاشی اقدام کرد.

    به گزارش رامسرنوین، واحد فضای سبز شهرداری رامسر از تاریخ ۱۴خرداد طی اولین مشاهدات مبارزه با کرم شب پره اقدام به سمپاشی نموده و به دلیل سرعت خسارت این نوع کرم عمل سمپاشی توسط سه ماشین و هر ماشین در ۳ شیفت کاری انجام گرفت که بطور کامل موفق به کنترل شدند ولی متاسفانه به دلیل بی اطلاعی و عدم کنترل شهروندان دوباره پروانه ها از سایر نقاط شروع به تخم ریزی کردند که باز هم نیروهای فضای سبز شهرداری عمل سمپاشی را در سه مرحله انجام دادند.

    نیروهای فضای سبز شهرداری برای تسریع در عمل سمپاشی حتی به طور شبانه روزی مشغول به کار بودند تا خسارت به حداقل برسانند و کرم آسیبی به آوند های گیاه نزند و فقط در بعضی از نقاط خسارت به برگ بوده که گیاه دوباره برگ میزند و مشکلی برای بوته پیش نمی آید.

    واحد فضای سبز شهرداری رامسر از تاریخ ۱۸ تیر ماه مبارزه با نسل پنجم رو شروع کردند که هنوز کرم ها شروع به حرکت نکرده اند و طی بازدید های هر روزه و شبانه روزی در بعضی از نقاط دیده شده اند که برای کاهش خسارت نیروهای فضای سبز آماده بکار می باشند.

    شایان ذکر است که کرم شب پره ی شمشاد( cydalima perspectalis)یک آفت خارجی جدیدالورود بوده که اوایل خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در پارک بنفشه ی چالوس و محوطه ی هتل هایت و نمک آبرود مشاهده شد و خسارت بسیار شدیدی به این گونه گیاهی وارد کرده و سبب بی برگی کامل شمشادها شد.