پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14160
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ فروردین, ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    به مناسبت روز ارتش:

    دید عمیق امام راحل در نامگذاری روز ارتش و نقش برآب شدن نقشه دشمنان/ ارتش با صلابت و متکی به مردم ایران اسلامی ضمانت استقلال کشور

    ۲۹ فروردین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، به روز ارتش نامگذاری شده است، در اصل ۱۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آورده است «ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد»، همچنین در اصل بعدی آن نیز آمده است « ارتش جمهوری اسلامی ایران، […]

    ۲۹ فروردین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، به روز ارتش نامگذاری شده است، در اصل ۱۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آورده است «ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد»، همچنین در اصل بعدی آن نیز آمده است « ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شایسته استفاده کند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکاری کنند».

    پس از پیروزی انقلاب زمزمه هایی از دشمنان و دوستان ناآگاه مبنی بر انحلال ارتش، اعلام شد که امام (ره) احساس خطر کرد و برای جلوگیری از توطئه روز ۲۹ را روز ارتش اعلام کردند.

    مهدی یعقوب پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: جدایی ارتش از رژیم فاسد پهلوی، بیعت با امام(ره)، از بین بردن توطئه‌های ضد انقلاب داخلی و خارجی و حضور گسترده در تمامی عرصه‌های پس از انقلاب اسلامی، شاید دلیل مناسبی برای ارزش نامگذاری این روز باشد.

    وی با بیان اینکه ارتش در دوران انقلاب به ویژه در روزهای پایانی آن، خدمت فراوانی به کشور کرد، یادآور شد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تحول و دگرگونی در بنیادها و معیارهای ارزشی جامعه، اضافه شدن ارتش به نیروهای کشور گامی بزگر برای ایران اسلامی محسوب می‌شد.

    این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه طرح انحلال ارتش از داخلی ها و همراهی برخی خارجی ها، خاطرنشان کرد: امام (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش بیانیه‌ای صادر کرد و نقشه شوم دشمنان انقلاب، از بین رفت.

    یعقوب پور گفت: پس از صدور این پیام، نیروهای توانمند ارتش نیز در عمل شایستگی‌های خود را ثابت کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند.

    وی افزود: همبستگی و همراهی با ملت انقلابی در آغاز حرکت این انقلاب از سوی ارتش، نقش فراوانی را در پیروزی بر گروهک‌ها و ضدانقلابیون، ایجاد کرد.

    کریم کمالی کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه نقش ارتش در بازسازی کشور در پس از انقلاب ستودنی بود، اظهار کرد: برای حل و فصل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از یک انقلاب مردمی، کشور شاهد درگیر مسایل فراوان داخلی بود.

    وی با بیان اینکه اساس استقلال مملکت بر ارتش آن کشور است، خاطرنشان کرد: به نظر کارشناسان و بنا بر فرموده رهبری، ارتشی که متکی به ملت باشد، استقلال آن کشور تضمین می‌شود.

    این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در رژیم‌های غیرتوحیدی ارتش از ملت جدا است، افزود: ارتش امروز در کشور با صلابت به کار خود ادامه می‌دهد و در برابر دشمنان با قدرت برای سربلندی ایران اسلامی ایستاده است.

    به گزارش بلاغ، دید بلند امام راحل در نامگذاری روز ارتش در ۲۹ فروردین ماه، نقشه شوم دشمنان داخلی و خارجی را نقش برآب کرد و ارتش امروز با صلابت در کشور به کار خود در انجام وظایف مختلف ادامه می‌دهد.