پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14146
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۶ فروردین, ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    دهیار روستای گردشگری جنت رودبار:

    لزوم همکاری مسئولین برای ایجاد پارکینگ و پارک محلی در جنت رودبار/ درآمد پایدار و اقتصادی پویا نیازمند توسعه همه جانبه است

    دهیار جنت رودبار گفت: در روستای جنت روبار با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه نیازمند ایجاد پارکینگ و پارک محله هستیم که این امر نیازمند همکاری و پیگیری ویژه مسئولین استانی و شهرستانی را است.

    به گزارش رامسرنوین، مهرزاد خلعتبری در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: در ایام نوروز ۹۶ حدود ۵ هزار گردشگر به دهستان جنت رودبار سفر کردند و حضور مسافران عزیز موجب پیشرفت و توسعه اوضاع اقتصادی مردم منطقه شد و گردشگران نیز از پتانسیل های دهستان، زیبایی ها و آب و هوا مطبوع آن بهره کافی را بردند.

    وی افزود: در روزهای پایانی سال گذشته مراحل پاکیزگی روستا، نصب بنرهای تبریک سال جدید، خیرمقدم و شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد را انجام دادیم و در محل ورودی روستا نه عدد تیر برق و روشنایی را جهت ایجاد مکانی جهت پیاده روی در شب را نصب کردیم.

    خلعتبری در ادامه‌ گفت: با همکاری اداره بهداشت و درمان و ریاست و معاونت جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر، نیروهای سازمان هلال احمر در ساختمان بلااستفاده خانه بهداشت جنت رودبار مستقر شدند و مراحل امداد رسانی را از جنگل دالخانی تا لگا آخرین روستا دهستان را به نحو احسن انجام می دهند.

    دهیار برتر گردشگری کشور از تشکیل شرکت تعاونی گل بوم گشت با ۱۲۰ نفر عضو و کد ثبت ۱۴۵۱ خبر داد و افزود: جهت اهدا تسهیلات به افرادی که پروانه بوم گردی را دریافت کردند، لزوم به تشکیل یک شرکت تعاونی بود و در بهمن ماه ۹۵ این شرکت تشکیل شد و با برگزاری مجمع و انتخابات اعضا هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین انتخاب شدند و نیز مورد تایید اداره گردشگری استان مازندران قرار گرفت.

    وی ادامه داد: با تلاش های موجود در تلاش هستیم این امر در جنت رودبار بعنوان پایلوت بوم گردی کشور رونق یابد.

    مهرزاد خلعتبری اذعان داشت: یک طرح توجیهی در قالب احداث پارکینگ بعنوان یکی الزامات روستا جنت رودبار را در سال قبل به اداره کل امور روستایی مازندران ارائه دادیم و این طرح شامل احداث پارکینگ به مساحت ۱۶۰۰ متر، ۸ عدد سرویس بهداشتی، نماز خانه، پارک کودک و ایجاد فضا سبز جهت رفاه حال گردشگران و اهالی روستا است.

    خلعتبری از نبود زمین کافی جهت کارهای عمومی در جنت رودبار گلایه کرد و گفت: با پیگیری های فرماندار و بخشدار محترم با سازمان منابع طبیعی – نوشهر در حال اخذ زمینی به مساحت ۸۰۸۰ متر در ورودی روستا هستیم‌ و با اجرا طرح مذکور گامی در جهت توسعه روستا برداریم.

    وی بعنوان مژده به روستائیان از احداث چند عدد مغازه بعنوان تعمیرگاه ماشین و یک واحد پمپ بنزین در محل پارکینگ خبر داد و گفت: در نظر داریم دفتر و پارکینگ ماشین آلات دهیاری و شورای اسلامی را در آن مکان ایجاد کنیم و راه ورودی به آبشار منوشه بعنوان یکی از بلندترین آبشارهای منطقه را احداث نمائیم.

    دهیار روستا جنت رودبار با اشاره به اینکه درآمد پایداری برای دهیاری وجود ندارد، از ایجاد چند غرفه در مکانی دیگر خبر داد و پیرامون گل گاوزبان نیز افزود: در این زمینه پیشرفت خوبی داشتیم و این محصول حال دارای کد ثبتی است و جنت رودبار نیز بعنوان پایتخت گل گاوزبان و پایلوت بوم گردی کشور معرفی شده که این برای ما یک افتخار است.خلعتبری در ادامه اظهار داشت: شاید دهستان جنت رودبار نسبت به دیگر مناطق در بحث گل گاوزبان از کمیت پایین برخوردار باشد ولی با انجام آزمایشات لازم و وجود مدعیان زیاد، کیفیت گل های منطقه در هیچ جای کشور وجود ندارد.

    وی از تمایل خود تا انصراف برای شرکت در انتخابات شورا اسلامی روستا جنت رودبار گفت و افزود: در انتخابات آینده قصد حضور بعنوان کاندیدا را داشتم و با تنظیم استعفا و دریافت مصوبه‌ شورا آنرا به بخشدار محترم اهدا کردم که مورد موافقت ایشان قرار نگرفت و همانند قبل تا آخرین روز کاری خدمت گزار روستائیان خواهم بود و ضمن سپاس از مشارکت داوطلبان شورای دوره پنجم، از همه عزیزان تقاضا مندم بدور از هرگونه حاشیه بدنبال برگزاری انتخابات سالم باشیم.

    خلعتبری در پایان از همکاری شورای اسلامی دوره چهارم، مردم شریف و بازاریان محترم روستا، رانندگان خط جنت رودبار، نیروهای امدادی و خدماتی، اداره گردشگری رامسر، شرکت تعاونی دهیاران، ستاد تسهیلات سفر، خبرنگاران و اصحاب رسانه، شرکت تعاونی روستایی و آقای رحمان امیدی مسئول اتفاقات برق و بالاخص ریاست و پرسنل اداره راه و ترابری شهرستان رامسر جهت سرویس دهی عالی در کل فصل زمستان تقدیر و تشکر کرد.

    ضمنا ارسلان نعمتی بخشدار بخش مرکزی شهرستان رامسر در چند مدت اخیر بارها از دهستان جنت رودبار بازدید و سرکشی داشت.