پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14040
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س):

    حقیقت پرورش فرزندان در دامان حضرت ام البنین الگویی برای مادران جامعه/ شخصیت سیاسی و ولایت مداری ام البنین دارای پیام های زیادی است

    زندگی حضرت ام البنین و حقیقت پرورش فرزندان در دامان این مادر الگویی برای هدایت بشر امروز و به ویژه درسی برای زنان مسلمان و انقلابی جامعه است.

    حضرت ام البنین دختر خِذام بن خالد بود که به همسری حضرت علی (ع) درآمد و چهار پسر از آن حضرت به نام‌های عباس، جعفر، عثمان و عبدالله به دنیا آورد که همگی همراه با سالار شهیدان امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند.

    سیزدهم ماه جمادی الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین مادر بزرگوار حضرت ابالفضل العباس(ع) علمدار کربلا و برادر با وفای حضرت سیدالشهداء(ع) است مادری که گوهری همچون عباس را در دامن پاک خود پرورش داد که الگوی ادب، ایثار و فداکاری و وفای به عهد برای تمام بشریت تا ابد شد.

    حجت‌الاسلام آقاجانی کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: اگر بخواهیم چشم اندازی از زندگانی سراسر ایثار و از خودگذشتگی ام‌البنین، مادرِ شجاعت، را در برابر آیندگان بگشاییم باید بگوییم که ام البنین آسمانی زندگی کرد.

    وی تصریح کرد: این حضرت در دامان حقیقت‌ها پرورش یافت و در زندگی خود فرزندانی را پرورش داد که با دستان خود و در تبعیت از ولایت، تقدیم کرد.

    این کارشناس مذهبی افزود: زندگی این بانو الگویی برای هدایت بشر امروز و به ویژه درسی برای زنان مسلمان و انقلابی جامعه است.

    آقاجانی با بیان اینکه عده‌ای امروز آنچنان گناه فرزندانشان را به گردن می‌گیرند که گویی هیچ اتفاقی نیوفتاده است، خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار ۴ فرزند خود را در راه ولایت فدا و تقدیم کرد اما هرگز خم به ابرو نیاورد.

    وی گفت: با وجود آنکه خاندان وی از اجداد بزگ حضرت محمد(ص) بودند هیچگاه منزلت و بزرگی جای خود را به تبعیت از ولایت نداد و در این راه یک همراه به تمام معنا بود.

    این کارشناس مذهبی با بیان اینکه زنان کشور باید از سیره اخلاقی این بانوی بزرگوار پیروی کنند، گفت: فضایل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی، ثبات و پایداری، شکیبایی و بردباری، بصیرت و دانایی، نطق و سخنرانی او را به شایستگی، بانوی بانوان کرده بود.

    در ادامه حجت‌الاسلام جعفری کارشناس مسائل مذهبی نیز در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: با نگاهی به زندگی حضرت ام‌البنین در می‌یابیم که این بانو در کنار شخصیت بزرگ خود، همیشه مادری مهربان و همسری شجاع برای علی(ع) و فرزندانش بود.

    وی با اشاره به اینکه زندگی این شخصیت دارای پیام‌های سیاسی فراوانی بود، گفت: در نقل‌ها آمده است که وقتی ام‌البنین (س) از کاروانی خبر فاجعه کربلا را شنید و کسی می‌خواست خبر شهادت فرزندش را به او بدهد ام‌البنین (س) گفت ابتدا از حسین (ع) برایم بگویید و چون شنید چهار فرزندش همراه امام حسین (ع) به شهادت رسیده‌اند گفت ای کاش همه فرزندانم و همه آنچه در روی زمین است فدای حسین می‌شد و آن حضرت زنده می‌ماند.

    این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: نباید از نظر دور داشت که تولد و رشد او در خاندان با اصالت و شجاع، صفات و ویژگی‌های فردی این بانو و صبر و بردباری در خانه امامت و تربیت فرزندانی که همگی پیرو امام خود بوده و تا آخرین لحظات زندگی خویش دست از ولایت نکشیده‌اند، بوده است.

    به گزارش بلاغ، ام‏‌البنین همسر علی(ع) و مادر سردار کربلا، نزد مسلمانان جایگاهی ویژه دارد، چون نزد خداوند از مقام و منزلتی والا برخوردار است و این مقام به واسطه تقدیم خالصانه فرزندان در راه خدا و استواری و عبودیت ایشان است.

    برچسب ها : , ,