پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13828
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    در جشنواره علی اکبر(ع) مطرح شد شهادت بیش از ۷ هزار سرباز ناجا/فعالیت ۸۰ درصد از سربازان در محل سکونت خود

    جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بیان کرد: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ سرباز نیروی انتظامی در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده‌اند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از خبرگزاری فارس، سردار فتحی زاده، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز ناجا با اعلام اینکه در سال ۹۵ نیروی انتظامی ۱۴ سرباز دلاور خود را در راه تأمین نظم و امنیت کشور تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، اظهار داشت: امروز در این جشنواره میزبان خانواده این شهدای عزیز هستیم.

    وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ سرباز نیروی انتظامی در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده‌اند.

    جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به نا آرامی‌های منطقه و نیز توطئه‌های دشمنان در بحث ایجاد نا امنی در کشور، تصریح کرد: ما در جزیره امن هستیم و ملت ما در سراسر کشور در امنیت و آرامش به سر می‌برند که این امنیت مرهون رشادت همه همکاران من و سربازان این نیرو به دست آمده است و شاهد آن سربازان شهیدی است که تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

    فتحی زاده با اشاره به اینکه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز با ابتکار ناجا در نیروهای مسلح شکل گرفت، گفت: این جشنواره چندین بار به میزبانی ناجا برگزار شده است، هدف از برگزاری این جشنواره و اقدامات دیگر در حوزه سربازی این است که جایگاه و منزلت خدمت سربازی را برای خود بیشتر شفاف کرده و محیط مناسبی برای این عزیزان فراهم کنیم.

    وی با بیان اینکه اهمیت برقرار نظم و امنیت کشور بر کسی پوشیده نیست به دو نعمت الهی مجهول امنیت و سلامتی اشاره و بیان کرد: این دو نعمت را تا زمانی که وجود دارد به خوبی حس نمی‌کنیم اما در صورت فقدان، ضرورت آن به خوبی احساس می‌شود.

    فتحی زاده به نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری و تأمین نظم و امنیت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای مأموریت‌های متعدد و متنوع ناجا و نیز برقراری امنیت، سربازان سهم بزرگی برعهده دارند در اکثر این مأموریت‌ها این عزیزان حضور بسیار بزرگی داشته که شاهد آن چند هزار شهید سربازی است که جان خود را برای تأمین کشور فدا کرده‌اند.

    جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به مشقت‌های خاص دوران سربازی اشاره کرد و بیان کرد: این دوره سربازی برکات زیادی به همراه دارد که شاکله وجودی آن افتخار تأمین امنیت کشور است، اگر سربازان حضور نداشته باشند برقراری نظم و امنیت امکان پذیر نیست، با تکیه بر نیروی جوانی سربازان این امنیت را ایجاد می‌کنیم.

    این مقام عالی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: متولیان اداره امور سربازان در تلاش هستند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها شایسته ترین وضعیت را برای خدمت سربازی به وجود آورند هر چند با شرایط مطلوب فاصله داریم.

    وی به طرح آمایش سربازان اشاره و بیان کرد: در این طرح حداقل فاصله ممکن بین محل خدمت و سکونت سربازان قائل شده‌ایم، بیش از ۸۰ درصد سربازان در استان و یا در منطقه محل خدمت خود فعالیت می‌کنند.

    جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: شرایط جغرافیایی کشور ایجاب می‌کند که ما بتوانیم از ظرفیت استان‌های دیگر برای تأمین امنیت برخی از نقاط بهره ببریم که در همین راستا حدود ۶ درصد از سربازان به غیر از استان و یا منطقه غیرمرتبط خود خدمت می‌کنند.

    سردار فتحی زاده با اشاره به اینکه کشور به ۸ منطقه تقسیم شده است، گفت: دستیابی به رقم ۸۰ درصدی سازماندهی کارکنان وظیفه در استان محل سکونت و یا در منطقه مرتبط با محل سکونت اقدام بسیار ارزشمندی است.

    این مقام عالی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی اقدامات دیگری در راستای تعالی دوران خدمت سربازی را در دستور کار خود قرار داده است.

    وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های دیگر، میزان تخلفات و جرائم سربازان ناجا در سطح نیروهای مسلح نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است، که این امر حاکی از ایجاد محیط و شرایط خدمتی مطلوب در پادگان‌ها است به گونه‌ای که توانسته‌ایم این موضوع بسیار حساس را مدیریت کنیم.

    فتحی زاده از دوران خدمت سربازی به عنوان دوره بسیار ارزشمندی یاد کرد و خطاب به سربازان حاضر در جشنواره تصریح کرد: امروز در کسوت خدمت در راستای تأمین امنیت کشور گام بر می‌داریم، ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران در پناه امنیتی که شما عزیزان فراهم می‌کنید با آرامش زندگی می‌کنند.

    به نقل از سایت پلیس جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به حضور خانواده معزز شهدای سرباز در نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، جوان سرباز گفت: در قبال فداکاری خانواده شهدا و نیز افتخاری که عزیزان آنها برای کشور به وجود آوردند، سرتعظیم فرود می‌آوریم.

    برچسب ها :