پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13768
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۵ بهمن, ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور

    روز دوشنبه سامانه بارشی درنیمه غربی کشور فعال است که بتدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را فرا می گیرد.

    به گزارش نیمه پررامسر ، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی روز دوشنبه سامانه بارشی درنیمه غربی کشور فعال است که بتدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را فرا می گیرد.

    در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد وبرق و در مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد بود و در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز بارش برف و باران گاهی وزش باد و کولاک برف پیش بینی می شود.
    بعد از ظهر در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در جنوب شرق کشور پدیده باد و گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

    امروز شدت بارش‌ها درنیمه شرقی خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، بوشهر، فارس،غرب کرمان وشمال هرمزگان و بتدریج گستره بارش ها نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البزر، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشوررا فرا می گیرد و از بعد از ظهر در نوار غربی کشوراز شدت بارش ها کاسته می شود و بارش در شمال خراسان جنوبی وجنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

    روز سه شنبه بارش ها درشرق، شمال شرق، بخشهایی از جنوب شرق وجنوب کشور ادامه خواهد داشت و بارش ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی استانهای هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، در شمال غرب وسواحل غربی خزر نیز ابرناکی وبارش پیش بینی می شود.

    روز چهارشنبه بارش دربرخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و بتدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب کشور، گستره بارش جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی را نیز دربرخواهد گرفت. از امروز تا اوایل روز سه شنبه خلیج فارس و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

     

    بلاغ/

    برچسب ها :