پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1375
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ دی, ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    در پی تماس های متعدد کلاهبرداران:

    وکیل رامسری، کلاهبرداران حساب بانکی را ناکام گذاشت

    هنوز چند هفته ای از کلاهبرداری اینترنتی و خالی شدن حساب تعدادی از وکلای دادگستری یکی از شهرهای شرق مازندران نگذشته بود که اینبار کلاهبرداران برای پیاده کردن نقشه خود، به سراغ یکی از وکلای دادگستری در رامسر رفتند.

    به گزارش نیمه پر، این کلاهبرداران در عصر یکی از روزهای هفته گذشته با خط موبایل ۰۹۱۰ با شماره همراه این وکیل تماس گرفته و خواهان به عهده گرفتن وکالت یکی از پرونده های مطروحه در شهر املش شدند.

    کلاهبرداران که به نظر می رسید دارای اطلاعاتی در خصوص پرونده های مطروحه در دادگستری و اسامی وکلا و شماره همراه آنان باشند، پس از اینکه عنوان کردند از امارات تماس می گیرند به نام یکی از وکلا اشاره کرده و اعلام کردند که کلیه امورات حقوقی آنان در منطقه را وکیل یاد شده انجام می دهد اما وی هم اکنون در سفر است و شما را برای انجام کار معرفی کرده است.

    کلاهبرداران در ادامه، شماره پرونده و شعبه رسیدگی کننده و نام شاکی و متشاکی پرونده را در اختیار این وکیل رامسری گذاشته و عنوان کردند که برادر ما پزشک می باشد و در املش با فردی تصادف نموده و باعث شکسته شدن دست و پای وی شده و شعبه دادیاری هم اقدام به صدور قرار وثیقه به میزان ۵۰ میلیون تومان نموده است که در تماس با دادیاری تقاضای ارائه سند ملکی که به نام مادر بوده را کردیم اما با توجه به اینکه در امارات بودیم دادیاری حضور مادر را الزامی دانستند که در نهایت با توجه به موقعیت برادرم و تقاضای ما، دادیاری قرار وثیقه را به قرار وجه الضمان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان تبدیل نموده است.

    کلاهبرداران سپس با درخواست از وکیل یاد شده جهت اعلام میزان حق الوکاله گفتند: حالا شما به عنوان وکیل باید دو شماره کارت خود را، یکی برای واریز ۵۰ میلیون تومان و دیگری برای واریز حق الوکاله اعلام نمایید تا پس از واریز مبالغ یاد شده در اسرع وقت به زندان مرکزی رودسر رفته و پس از ملاقات با برادرم شرایط آزادی وی را فراهم نمایید تا در کنفرانسی که در ۴۸ ساعت دیگر در امارات برگزار می شود شرکت کند و با توجه به اینکه فرصت زیادی نداریم باید شماره کارتهایی را اعلام نمایید که دارای تراکنش بالا و موجودی حداقل ۳ میلیون تومان باشد و اگر موجودی کارت شما کمتر از ۳ میلیون تومان باشد واریز مبلغ ۵۰ میلیون به کارت شما از صرافی امارات امکان پذیر نیست چونکه در سیستم بانکی ایران حداکثر مبلغ جهت کارت به کارت ۳ میلیون تومان می باشد و در نتیجه مبلغ ۵۰ میلیون در طی مدت بیش از ۱۶ روز به کارت شما واریز می شود و کار پیش نمی رود. از طرفی دیگر صرافی ها در امارات از ساعت ۲ عصر شروع به کار می کنند تا ۱۲ شب و اگر بخواهیم این موضوع را به فردا موکول کنیم امکان بازگشت برادر در ۴۸ ساعت آینده فراهم نخواهد بود و همه معادلات بهم می ریزد!

    این وکیل دادگستری که از اظهارات کلاهبرداران دچار تردید شده بود، به بهانه اینکه ارباب رجوع دارد از آنان خواست ساعاتی بعد مجدداً تماس بگیرند.

    در این اثنی وکیل یاد شده با تماس با افراد مطلع به بررسی و تحقیق در این خصوص پرداخت.

    کلاهبرداران ساعتی بعد تماس گرفته و تقاضای اعلام شماره کارتها را کردند که وکیل بیان داشت در کارتهای وی در حال حاضر چنین مبلغی وجود ندارد اما کلاهبرداران دست بردار نبودند و گفتند شما می توانید شماره کارت همسر یا فرزند خود را اعلام کنید.

    در ادامه کلاهبردران نشانی دفتر وکیل  را جویا شدند تا در روزهای آتی جهت پیگیری پرونده در دفتر وی حضور پیدا کنند که وکیل عنوان کرد ساکن رامسر هست که کلاهبرداران بلافاصله گفتند در رامسر در انتهای خیابان طالقانی- بیست متری ویلایی دارند که سرایدار پیری در آنجا سکونت دارد.

    وکیل یاد شده گفت شما می توانید از طریق ایشان و واریز مبلغ به کارت وی اقدام نمایید که گفتند سرایدار پیر هست و به جای کارت،دفتر چه دارد.

    این وکیل در ادامه یک فرصت نیم ساعته از کلاهبرداران خواست که در این مدت از منزل خارج شده و به نشانی اعلامی کلاهبرداران رفته اما افراد حاضر و ساکنین در محل از وجود چنین ویلا و سرایداری اظهار بی اطلاعی کردند و در نهایت پس از مراجعه وکیل به منزل دیگر هیچگونه تماسی از سوی کلاهبرداران گرفته نشد.

    این وکیل دادگستری در فردای همان روز با دسترسی به شماره تماس یکی از کارشناسان پلیس فتای استان مازندران از وی در این خصوص جویا شد.

    این کارشناس جرایم اینترتنی عنوان کرد: اخیراً از حساب برخی از همکاران شما در یکی از شهرهای شرق استان بیش از ۱۲ میلیون تومان به همین شیوه برداشت شده که با توجه به حساسیت موضوع ما، مکاتبات و هشدارهای لازم را در این خصوص دادیم.

    وی در ادامه افزود: شما هم در معرض کلاهبردار اینترنتی قرار داشتید که خوشبختانه هوشیاری به خرج دادید.

    وی گفت: بیش از ۹۵ درصد اینگونه تماسها از درون زندان و توسط زندانیان صورت می گیرد که اطلاعاتی در خصوص پرونده های دادگستری دارند.

    وی با تاکید بر اینکه تا آنجا که امکان دارد از دادن شماره کارت به ویژه رمز کارت به دیگران خودداری نمایید گفت: کلاهبرداری اصلی از آن لحظه ای شروع می شود که کلاهبردار ادعای واریز وجه به کارت شما را می نماید و شما نیز اصرار بر عدم واریز آن دارید چون پیامکی برای شما نیامده است.

    آنوقت از شما درخواست حضور در پشت دستگاه عابر بانک را می نماید تا دقیقاً چک نمایید، بار دیگر کلاهبردار عنوان می کند واریز کردم اما شما می گویید چنین مبلغی واریز نشده، اینبار کلاهبردار عنوان می کند زبان سیستم عابر بانک را به انگلیسی تبدیل نمایید و کدهایی را به شما اعلام می کنم که با وارد کردن آن بلافاصله مبلغ مذکور که به کارت شما واریز شده از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود.

    اینجاست که شما با اجابت خواسته های کلاهبردار مورد کلاهبرداری واقع می شوید و  پس از انجام دستورات کلاهبردار لحظاتی بعد پیامکی برای شما ارسال می گردد که متاسفانه اعلام می دارد مبلغ ۳ میلیون تومان از حساب شما برداشت گردید!!!

    این کارشناس پلیس فتا در پایان عنوان نمود که به هیچ وجه به پیامک ها تحت هر عنوانی از قبیل برنده جایزه خوش حسابی و… پاسخ ندهند و با تماسهای مشکوک و نا آشنا پشت دستگاههای عابر بانک قرار نگیرند که قطعاً مورد کلاهبرداری واقع می شوید.

    هفته نامه موج شمال/