پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13558
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ بهمن, ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بازماندگان دیدار 6 سال قبل؛

    سه مرد ویژه السد قطر مقابل استقلال

    استقلال و السد آخرین بار نزدیک به شش سال قبل در استادیوم آزادی تهران برابر یکدیگر صف آرایی کردند و حریف آبی ها هنوز هم در خط دفاعی خود سه مهره کارآمدش را حفظ کرده است.

    نیمه پر رامسر/ استقلال با کسب سه پیروزی پی در پی برابر رقبای داخلی خود در لیگ برتر ایران سه شنبه ۱۹ بهمن از ساعت ۱۹ میزبان السد قطر در رقابتهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

    استقلال و السد آخرین بار نزدیک به شش سال قبل در استادیوم آزادی تهران برابر یکدیگر صف آرایی کردند و حالا در شرایطی کاملا متفاوت نسبت به آن دیدار برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان نبردی سرنوشت ساز خواهند داشت.
    در این مجال بررسی ترکیب دو تیم در دیدار پیشین آنها نکات جالبی را نشان خواهد داد. اینکه مثلا حریف آبی ها هنوز هم در خط دفاعی خود سه مهره کارآمدش را حفظ کرده است اما در میان استقلالی های تیم علیرضا منصوریان حتی یک نفر هم وجود ندارد که تجربه حضور در دیدار سه شنبه دهم اسفند ماه سال ۱۳۸۹ را داشته باشد! دیداری که در مرحله گروهی سال ۲۰۱۱ برگزار شد.
    فرهاد مجیدی، هر ساعت یک گل
    بله! فرهاد مجیدی را باید تاثیرگذارترین آبی استقلالی ها در تقابل برابر السد دانست. این مهاجم گریز پا در دو دیدار آخر استقلال و حریق قطری ۳ گل به ثمر رساند تا شاید همین حالا هم بازیکنان السد از پا به سن گذاشتن او، و خداحافظی اش از فوتبال خوشحال باشند. مهاجم محبوب آبی ها به طور متوسط در هر ۶۰ دقیقه یک گل به السد زد و این عملکردی قابل تقدیر بود.
    استقلال پرویز مظلومی ۵ سال و ۱۱ ماه و ۴ روز قبل در استادیوم آزادی با ترکیب وحید طالب لو، پژمان منتظری، مهدی امیرآبادی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، فیلیپ آلوز(اسماعیل شریفات)، ایمان مبعلی(حوار ملا محمد)، فرزاد آشوبی، سید مهدی سید صالحی، آرش برهانی(مجتبی جباری) و فرهاد مجیدی میزبان السد بود.
    امروز استقلال منصوریان هیچ کدام از نفرات یادشده را کنار خود ندارد. آن روز این فرهاد مجیدی بود که با ضربه دقیقه ۲۷ خود دروازه شاگردان دانیل فوساتی آروگوئه ای را باز کرد و البته این گل در دقیقه ۸۸ با ضربه عبدالقادر کیتا پاسخ داده شد.

    ۳ بازمانده قطری
    السد که آخرین بار در گروه B لیگ ۲۰۱۱ فوتبال آسیا با استقلال روبرو شد، امروز – بر خلاف حریفش- از جمع مردان آن رقابتها ۳ بازیکن تاثیرگذار را به همراه دارد.

    در السد امروز گلر شماره یک سعد عبدا…الشیب ۲۶ ساله است. سعد ۶ سال قبل هم در شرایطی که تنها ۲۰ سال سن داشت گلر اول تیم قطری برابر استقلال بود. این دروازه بان که حالا با گذر زمان صاحب تجربه بیشتری شده اگر چه که در دو دیدار رفت و برگشت سال ۲۰۱۱ سه بار مغلوب هنر فرهاد مجیدی شد اما در فصل جاری لیگ ستارگان قطر عملکردی متفاوت داشته است.
    الشیب در هر ۱۹ دیدار این فصل درون دروازه السد ایستاد تا ۱۸ گل دریافت کند.
    دو به جای مانده دیگر السد از دیدار پیشین برابر آبی ها هم هر دو در فاز دفاعی این تیم حضور دارند.
    نفر اول عبدالکریم حسن است. مدافع میانی این تیم با شماره ۳ که در ۱۶ بازی فصل جاری حضور داشته و ۲ گل به ثمر رسانده است. کریم در بازی بزرگ استادیوم ۶ سال قبل آزادی حضوری ۷۳ دقیقه ای داشت.
    در کنار این مدافع باید از محمد کاسولا نام برد. مدافع ملی پوش فوتبال قطر که می تواند در سمت راست تیمش یک مهره تاثیرگذار باشد. آخرین بازمانده از دیدار های السد و استقلال، در ۱۷ بازی فصل جاری پیراهن السد را بر تن کرده است.
    بلاغ/