پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13538
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ بهمن, ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس:

    قطع کردن گاز مدارس مدیریت نیست/ وارد شدن خسارت به واحدهای تولیدی مازندران

    نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع گاز به واحدهای تولیدی مازندران خسارت زیادی وارد می‌کند و باید این مشکل باید به صورت اساسی برطرف شود.

    به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از نوشهر آنلاین، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه بازدید از جشنواره ملی ارکیده در باغ گیاه‌شناسی نوشهر طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان سرلوحه کار در فعالیت‌ها لحاظ کنیم، اظهار کرد: امروز این جشنواره می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری موثر واقع شود.

    وی با بیان اینکه این‌گونه جشنواره‌ها باید با برنامه‌های متنوع در شهرستان تقویت شود، افزود: امروز باید بستر را برای تولید و صادرات گل‌وگیاه در ایران فراهم کرد، چراکه کشور ما دارای شرایط اقلیمی مناسبی برای پرورش گل و گیاه است که در جهان کم‌نظیر است.

    نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از این فضا بیشتر استفاده شود، انتظار ما بیش از این است و نباید چنین جشنواره‌هایی در مدت زمانی محدود برگزار شود.

    احمدی لاشکی ادامه داد: نباید درب باغ گیاه‌شناسی نوشهر به روی مردم بسته شود، باید از این نعمت الهی استفاده کرد و امسال در تلاش هستیم در صورت امکان، در کمیسیون تلفیق، بودجه‌ای برای توسعه این مکان در نظر گرفته شود.

    وی تاکید کرد: امروز انتظار از این مجموعه این است که تولیدات قوی‌تر بر مبنای صادرات را در نوشهر بنا نهد، ما هم با سفیر ایران در روسیه صحبت کردیم که از این ظرفیت‌های شهر نوشهر مانند نزدیکی فرودگاه و دریا استفاده شود.

    نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس تصریح کرد: این دید و بازدیدها می‌تواند این فضا را تقویت کند و تجار و افرادی که می‌توانند در این حوزه گره‌گشا باشند، برای بازدید می‌آیند که به رونق اقتصادی شهر کمک می‌کند.

    احمدی لاشکی اضافه کرد: مجموعه باغ گیاه‌شناسی نوشهر در راستای بهبود فضای اقتصادی در حوزه گل وگیاه نوشهر که دارای یک پیشینه کهن و پرافتخار در این حوزه است و باید کمک کنند تا فضای باز اقتصادی در شهرستان ایجاد شود.

    وی همچنین درباره افت و قطع فشار گاز در مازندران با بیان اینکه قطع گاز به واحدهای تولیدی مازندران خسارت زیادی وارد می‌کند، گفت: اینکه گاز را قطع کنیم و مراکز و مدارس را تعطیل کنیم مدیریت نیست، بلکه این مشکل باید به صورت اساسی برطرف شود.

    احمدی لاشکی یادآور شد: وزیر نفت قول داد تا سال ۹۶ عملیات خط انتقال دامغان به نکا که به طول ۱۷۰ کیلومتر است و ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده انجام شود تا در ایام شروع سال میلادی ترکمنستان هر سال برنامه جدیدی برای ما نداشته باشد.

    شهردار نوشهر نیز با اشاره به اینکه این جشنواره یک کار بسیار بزرگی است، بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره، اعضای شورای شهر و شهرداری نوشهر نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

    فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی گفت: فضای همدلی و همکاری بسیار خوبی هم برای برگزاری آن وجود دارد و باهمت و تلاش همه این عزیزان، نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن برگزار شد.

    وی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر نوشهر تلاش می‌کند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ساعات مفرحی را در این فصل سرد زمستانی برای شهروندان ایجاد کند و در راستای آمایش سرزمینی چرخه تولید، توزیع، عرضه و صادرات را در شهرستان نوشهر با وجود بندر، گمرک و شرایط اقلیمی مناسب را فعال کند.

    بنی‌شیخ‌الاسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را نزدیک‌کردن ارتباط بین تولیدکننده‌ها به مصرف‌کننده‌ها و اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار فارغ‌التحصیل رشته‌کشاورزی عنوان کرد و گفت: این جشنواره از مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است.

    شهردار نوشهر در پایان یادآور شد: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی در ۱۵ اسفند امسال، جشن ورود همگانی به باغ گیاه‌شناسی نوشهر را جشن می‌گیریم.