پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13492
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ بهمن, ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر:

    با سازش و تفکر اعتدالی، هرگز انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت/ برای تداوم انقلاب اسلامی، حرکت انقلابی نیاز است

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر گفت: برای تشکیل حکومت اسلامی نیاز به انقلابی اسلامی است و برای اینکه انقلاب اسلامی شکل بگیرد، حرکت انقلابی نیاز است و با سازش نمی توان انقلابی از نوع اسلامی به وجود آورد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری در مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام شهرستان رامسر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای هفته را گرامیداشت.

    وی با اشاره به آیه ای در قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آیه ای در رابطه با قیام است که مردم از پیغمبر اکرم(ص) سوال کردند مراد از این آیه چیست که پیامبر اکرم(ص) فرمودند، کسانی هستند که امروز در میان ما نیستند اما ندیده به ما ایمان می آورند و پیامبر در این لحظه زمانی که دست خود را بر روی شانه سلمان فارسی گذاشت فرمود که آن افراد از قوم ایشان هستند.

    مسئول هیأت رزمندگان اسلام رامسر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بعد از هزار و چهارصد سال از صدر اسلام شکل گرفت، افزود: هر انقلابی دارای اهدافی است و اگر مردم انگیزه و هدف قیام را ندانند، رهبران آن انقلاب را همراهی نمی کنند.

    وی با تاکید بر اینکه امام راحل هدف از انقلاب را بیان فرمودند که آن تشکیل انقلاب بر مبنای اسلام ناب محمدی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مبنا دارد که این مبانی شامل تشکیل حکومت اسلامی، شکل گیری حکومت بر پایه ی اصول اسلامی و توسل به اهل البیت(علیهم السلام) است که اینها نشان دهنده ی الهی بودن این قیام بود.

    وی با بیان اینکه امام راحل قیام کرد تا حکومت طاغوتی که مردم آن زیر سلطه استکبار بودند را از بین ببرد، افزود: برای تشکیل حکومت اسلامی نیاز به انقلاب اسلامی است و برای اینکه انقلاب اسلامی شکل بگیرد، حرکت انقلابی نیاز است و با سازش نمی توان انقلاب به وجود آورد.

    حجت الاسلام تسخیری ادامه داد: اینکه متأسفانه بعضی ها می گویند که با حرکت اعتدالی، انقلاب اسلامی شکل گرفت درست نیست و اگر حرکت اعتدالی بود، به جای انقلاب، سازش با استکبار شکل می گرفت.

    وی با بیان اینکه در برابر طاغوت سازش ممنوع است، افزود: برخی ها در زمان امام(ره) می گفتند که نمی شود در برابر حکومت تا بن دندان مسلح پهلوی قیام کرد و باید از مسیر سازش اقدام کرد ولی باید بدانیم که با تفکر اعتدالی، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت.

    سخنران هیات هفتگی با اظهار اینکه روزی که پیامبر(ص) می خواستند حکومت اسلامی تشکیل دهند ایشان را تهدید به قتل می کردند، گفت: در این زمان ایشان فرمودند از این مسیر دست بر نمی دارم و پیامبر اسلام با تمامی سختی ها، اهداف تشکیل حکومت اسلامی را دنبال کردند و هرگز کوتاه نیامدند.

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر با تاکید بر نیاز حرکت انقلابی برای تاسیس حکومت اسلامی، به رویکرد انقلابی حضرت امام (ره) در مواجه با استکبار جهانی اشاره نمود و تصریح کرد: آیا می شود برای ادامه حرکت انقلاب اسلامی با کدخدا! سازش کرد؟ و آیا با حرکت اعتدالی می شود انقلاب را پیش برد؟ که دستور اخیر رییس جمهور آمریکا، تجربه ی بد عهدی استکبار را ثابت کرد.

    وی با اشاره به چهار عامل از بین رفتن حکومت ها از منظر امیرالمومنین(ع) یعنی تضییع اصول، تمسک به قدرت، وجود اراذل و انسان های منفی در حکومت و کنار گذاشتن انسان های شایسته، گفت: اگر کسی برای انتخابات میلیاردی خرج می کند، هدفش خدمت نیست بلکه همین افراد هستند که به بیت المال خیانت می کنند.

    حجت الاسلام تسخیری در پایان با بیان اینکه اگر وابستگان به غرب و کسانی که میدان دار فتنه بودند در حکومت قرار گیرند باعث ساقط شدن حکومت می شوند، گفت: امام خامنه ای(دام ظله) فرمودند کسانی که در فتنه نقش داشتند نباید در بدنه نظام جایگاهی داشته باشند که این افراد حکومت را فاسد می کنند.