پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1336
  • تعداد نظرات : ۱ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ دی, ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    ۹ دی و لزوم اقدام عملی برای تجدید بیعت با ولایت در رامسر

    لزوم پیگیری و اهمیت ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی همانند برنامه ها و اهمیت دهه فجر و حماسه ۲۲ بهمن ماه است و مسئولین بایستی همچنان که در پشت تریبون ها حرف از ولایت و گوش به فرمان بودن اوامر رهبری می زنند در اقدام عملی هم روز نهم دی را که به نام تجدید بیعت با ولایت و رهبری است را با برنامه ریزی ها خود گرامی بدارند.

    به گزارش نیمه پر، انتخابات سال ۸۸ با وجود شرکت ۸۵ درصدی واجدین شرایط رای دهی بعد از گذشت ۳۱ سال از انقلاب اسلامی ایران به برگ زرینی در تاریخ میهن اسلامی تبدیل شده بود که با عدم تمکین دو کاندیدا انتخابات به نتایج آرا و بی بصیرتی برخی خواص شیرینی حضور چشم گیر مردم به حاشیه رفت و حوادث و واکنش های  بی شرمانه سران این غائله کام مردم را تلخ کرد.

    روند این واکنش ها و اعلام تجمع ها که مرکز اصلی آن در تهران و برخی از شهرهای بزرگ بود تا جایی پیش رفت که برخی از افراد به اصطلاح معترض به شمارش آرا در نماز جمعه به صورت مختلط و با لباس های نا متعارف به نماز ایستادند و حتی در ماه رمضان و در روز قدس شعار « نه غزه لبنان جانم فدای ایران» را سر دادند و این پایان کار نبود تا اینکه دوباره تاریخ تکرار شد و یزیدیان زمان بار دیگر در روز عاشورا به خیمه های ابا عبدالله الحسین (ع) یورش بردند و با به آتش کشیدن و صوت وکف زدن در این روز که حتی دیگر ادیان الهی هم به عزاداری می پردازند برخی خواص مردد بیدار و مردم ولایت مدار و عزادار هوشیار شدند تا اینکه حماسه عظیمی همچون ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی به مرثه ظهور رسید.

    بی شک ۹ دی روزی است که مردم با حضور میلیونی خود که همچون حضور چشم گیرشان در پای صندوق های رای بود به سران فتنه و مستکبران عالم فهماندند که شعار ها و رنگ های آرمانی بر روی نیزه هاشان بصیرت حضور در جبهه حق را از آنها صلب نمی کند و همین امر باعث شد که ۹ دی روز تجدید بیعت با ولایت و رهبری نام گیرد.

    حماسه حضور مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ بعد از گذشت ۳۱ سال از انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا دهه دوم محرم الحرام سال ۱۴۳۱ هجری به فجری دیگر برای میهن اسلامی از جانب خداوند مبدل گردد و حماسه عاشورا و درس های مکتب امام حسین (ع) در قلب های « مردم خدا جوی» همچنان در جریان باشد.

    رهبر معظم انقلاب در زمینه حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ بیانات و فرمایشات بسیاری را داشتند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

    ایشان در سخنرانی خود در روز ۱۴ خرداد ماه سال ۹۰ مصادف با بیست و دومین سالگرد امام خمینی (ره) در جمع مردم گفتند: دشمنان ما تصور میکردند با رحلت امام، آغاز فروپاشى این نظام مقدس کلید زده خواهد شد. آنها خیال میکردند امام که رفت، بتدریج این شعله خاموش خواهد شد، این چراغ خاموش خواهد شد. بعد، مراسم تشییع جنازه‌ى امام، آن احساسات مردم، آن حرکت عظیم مردم در حمایت از کارى که خبرگان کردند، اینها را مایوس کرد. یک برنامه‌ریزى ده ساله کردند – این تحلیل من است، این به معناى اطلاع نیست؛ تحلیلى است که قرائن آن را براى ما اثبات میکند – ده سال بعد امیدوار بودند که نتیجه بدهد. سال ۷۸ که آن حوادث پیش آمد، آن کسى که این حوادث را خنثى کرد، مردم بودند. روز بیست و سوم تیر سال ۷۸ مردم آمدند در خیابانها، توطئه‌ى دشمن را که سالها برایش برنامه‌ریزى کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم، باز یک برنامه‌ریزى ده‌ساله بود تا سال ۸۸ . به نظرشان فرصتى به دست مى‌آمد. به خیال خودشان زمینه‌ها را آماده کرده بودند. مطالباتى هم مردم داشتند – مردمى که وابسته‌ى به نظامند، وفادار به نظامند – فکر کردند از این مطالبات بتوانند استفاده کنند؛ لذا آن قضایاى سال ۸۸ به وجود آمد. دو سه ماه تهران را متلاطم کردند – البته فقط تهران را – دو سه ماه توانستند دلها و ذهنها را به خودشان مشغول کنند. اینجا هم مردم آمدند توى میدان. بعد از آنکه باطنها ظاهر شد، در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ى نه دى را به راه انداختند. نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دى، بعد هم بلافاصله در بیست و دوى بهمن آمدند توى میدان، غائله را ختم کردند. این، هنر مردم است. درود به مردم ایران. درود به ملت مومن و مبارز و بصیر و آگاه ایران. ان‌شاالله به توفیق الهى، مردم همین راه را و همین خط را و همین آرمان را و همین عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد.

    رهبر معظم انقلاب همچنین در تاریخ ۲۱ آذر ماه سال ۹۰ در جمع ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی با اشاره به اینکه  فتنه‌ى ۸۸ تنها آن چیزى نبود که در خیابان به وسیله‌ى تعدادى آدم دیده شد بیان داشتند: این یک چیز ریشه‌دارى بود، یک بیمارى عمیقى درست کرده بودند، اهدافى داشتند، زمینه‌ها و مقدمات فراوانى برایش چیده شده بود، کارهاى بزرگى شده بود و هدفهاى بسیار خطرناکى دنبال این کار بود، که با این برخوردهاى گوناگون سیاسى و امنیتى و اینها حل نمیشد؛ یک حرکت عظیم مردمى لازم داشت؛ که این حرکت، حرکت ۹ دى بود؛ آمدند بساط فتنه و فتنه‌گران را در هم پیچیدند. لذا حادثه‌ى ۹ دى یک حادثه‌ى ماندنى در تاریخ ماست. من آن سال هم گفتم – پارسال بود یا پیرارسال بود- که این حادثه، حادثه‌ى کوچکى نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستى حفظ شود، بایستى گرامى داشته شود.

    حال با همه این نکات باز هم برخی از مسئولین و خواص سعی در فراموش کردن ظلم های روا داشته شده به مردم و آرمان های انقلاب اسلامی در فتنه سال ۸۸ دارند و از آن مهم تر اینکه می خواهند حماسه حضور میلیونی مردم ولایت مدار ایران اسلامی را بی اهمیت جلوه دهند و با بی تدبیری خود برنامه های بزرگداشت این روز بزرگ را برگزار نکنند.

    اما باید بدانند که تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که هر مسئولی چه در سطوح کشوری و چه در سطوح استانی و شهرستانی سعی در تضعیف حماسه های حضور مردم و آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشد بدون شک از صف انقلابیون و جبهه حق جا می ماند و کسانی که سعی در تضعیف این حماسه عظیم دارند باید بدانند که به جز روسیاهی متاع دیگری عایدشان نمی شود.

    لزوم پیگیری و اهمیت ویژه بزرگداشت حماسه نهم دی همانند برنامه ها و اهمیت دهه فجر و حماسه ۲۲ بهمن ماه است و مسئولین بایستی همچنان که در پشت تریبون ها حرف از ولایت و گوش به فرمان بودن اوامر رهبری می زنند در اقدام عملی هم روز نهم دی را که به نام تجدید بیعت با ولایت و رهبری است را با برنامه ریزی ها خود گرامی بدارند.

    حال باید گفته شود که مسئولان روزهای باقیمانده را با برنامه ریزی های مناسب غنیمت بشمارند و با ایجاد فضای در خور بزرگداشت حماسه ۹ دی در استان و شهرستان با خیل عظیم مردم ولایی همراه شوند.

    البته باید اشاره شود که در شهرستان رامسر با برنامه ریزی های مناسب ستاد نماز جمعه، سپاه ناحیه و هیئت رزمندگان برنامه بزرگداشتی در روز ۹ دی برگزار می شود که بسیار حائز اهمیت است.

    روی حرفمان با دستگاه ههایی است که فارغ از بزرگداشتی در خور برای حماسه نهم دهی و اعلام انزجار از سران فتنه ۸۸،  حتی برای بزرگداشت این روز بزرگ و مردمی جرأت نصب بنری بر سردر اداره خود را ندارند.

    در پایان در صورت ادامه‌ی روند در پیش گرفته شده توسط برخی دستگاه‌ها که فکر می کنند پرداختن به حماسه ۹ دی برایشان گران تمام می شود، بیشتر به برخی اقدامات صورت گرفته و روشنگری‌های لازم پرداخته می شود و مطمئناً بایستی پاسخگوی اقدمات خود به قشرهای مختلف از جمله جوانان، دانشجویان و مردم شهید پرور رامسر باشند.

    پوریا جنت صادقی/

    انتشار یافته: ۱
    1. سلام
      یعنی هیچ راهی وجود نداره ما بتونیم چند تا عکس خبری داغ رامسر واستون بفرستیم!؟ دریغ از یک ایمیل و راه ارتباطی!!!
      متاسفانه باید باید به سایت های خبری مشابه ارسال کنم.
      روز خوش