پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12733
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ آذر, ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    اقدام دولت در قرارداد شرکت کره ای برای ساخت کشتی های بزرگ مخالف چرخیدن چرخ اقتصاد مقاومتی است

    امام جمعه رامسر گفت: اقدام دولت در زمینه قرارداد بین شرکت کره ای برای ساخت هشت کشتی بزرگ بی اهمیت جلوه دادن به کارشناسان و تکنسین ها شرکت های دانش بنیان کشور ما و مخالف چرخیدن چرخ اقتصاد مقاومتی است.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در جمع نمازگزاران جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امروزه متاسفانه در برخی مساجد شهرستان به دلایل مختلف همچون بی توجهی هیأت امنای مساجد و بهانه های دیگر در جهت ترویج دین و معنویت سستی وجود دارد که در همین راستا در برخی مساجد حتی صدای اذان صبح پخش نمی شود به این بهانه که صبح ها مردم از خواب بیدار می شوند، در حالی که صدای اذان پخش می شود تا در جامعه اسلامی مردم برای نماز صبح بیدار شوند.

    وی افزود: می طلبد مسئولین امر در این رابطه اقدامات و تصمیم گیری های لازم را در زمینه فعالیت موثرتر و بهتر برخی مساجد در سطح شهرستان انجام دهند.

    امام جمعه رامسر بیان کرد: فرهنگ زندگی ما دستخوش تغییر قرار گرفته است، فیلم ها و سریال ها و نشست های شبانه باعث شده است که مردم از شب برای استراحت و آرامش خود استفاده نکنند و اینگونه است که صبح ها کسی نمی تواند سحر خیز باشد.

    وی تصریح کرد:یکی از مباحث حوزه کار بحث مدیریت در کار است که این موضوع را برخی ها ندارند و این یکی از آفت های زندگی امروزه است که می بایست تصحیح شود.

    وی اضافه کرد: دینداری تحت تاثیر جو دینداری درستی نیست بلکه باید انسان نسبت به دین داری فهم و آکاهی داشته باشد و در این راه ثابت قدم باشد.

    حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: هفته ای که در آن هستیم هفته وحدت است که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) این نام بر آن نهاده شده است.

    وی افزود: امروز یکی از ضرورت های انکار ناپذیر موفقیت درعرصه های بین المللی و پیروزی بر استکبار و کفر جهانی اتحاد مسلمانان در جهان اسلام است که امام خمینی (ره) این ابتکار را بنا نهاد.

    وی یادآور شد: اگر امروز در این بین می بینیم که گروه های تکفیری همچون القادعده و داعش در بدنه اسلام  همانند چرک های ننگینی به وجود می آیند به خاطر این است که دنیای کفر از اتحاد دنیای اسلام ترسیده و برای ضربه زدن به اسلام از سیاست های ننگین و کهنه  روباه پیر و مکار انگلیس که تفرقه بینداز و حکومت کن با روش های گوناگون با ایجاد جنگ ها و تفرقه ها با تشکیل و تجهیز گروه های تکفیری قصد مخدوش کردن چهره اسلام  را دارند.

    امام جمعه رامسر گفت: نقشه دشمنان اسلام همیشه شکست خورده است و با وجود انقلاب اسلامی ایران این پیروزیها روز به روز بیش تر می شود و اتحا مسلمانان نیز بر همین اساس بیشتر شده است.

    وی با اشاره به شهادت شهید دکتر آیت الله مفتح در ۲۷ آذر که روز وحدت حوزه و دانشگاه است بیان کرد:  هر سال این موقع این دغدغه را مطرح می کنم منتها بسیاری از بزرگان و صاحب نظران این دغدغه را می گویند اما عمل نمی کنند و دلیل اینکه دانشگاه و حوزه با هم به وحدت نمی رسند را باید بیابیم و رفع کنیم.

    وی تاکید کرد: وقتی امام و رهبر معظم انقلاب حرف از وحدت بین دانشگاه و حوزه می زنند برخی ها به بی راهه رفتند و درس های علمیه را ترمی و واحدی کردند و در دانشگاه کتاب های علمیه را در دروس عمومی جای گذاری کردند در حالی که مقصود این نبوده است.

    خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر اظهار کرد: حوزه و دانشگاه زمانی به وحدت می رسند که روش های علمی و پژوهشی خود را یکسان و همسان کنند و موفقیت های حوزه عملیه و بالعکس را رصد کنند و در دانشگاه و حوزه آن را عملی کنند.

    وی با بیان اینکه خبری در فضای مجازی مرا بسیار نارحت کرد تصریح کرد: سالهای بسیاری است که مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد صحبت می کنند و اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و وقتی دیدند اقدامینمی شود شعار امسال را اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و دولت نیز در این راستا به دستگاه ها و ادارات بخش نامه کرده است که برای تهیه تجهیزات اداری و… از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

    وی اضافه کرد: اما این همه شعار و محوریت در اقتصاد مقاومتی حمایت همه جانبه از تولید داخل است اما دولت بیاید قرار داد ساخت هشت کشتی با یک شرکت کره ای را ببندد در حالی که ما شرکت های بزرگ در زمینه های کشتی سازی داریم.

    حجت الاسلم رضایی بیان کرد: ما شرکت های داریم که در جهان و در آمریکای جنوبی کشتی ها قاره پیما می سازند و در بازار بین المللی حضور دارند، آیا این اقدام مخالف چرخیدن چرخ اقتصاد مقاومتی نیست؟

    وی اظهار کرد: آیا این اقدام دولت بی اهمیت جلوه دادن به کارشناسان و تکنسین ها شرکت های دانش بنیان کشور ما نیست؟

    وی تصریح کرد: دولت بخشنامه می کند به ادارت که بخاری و کولر خود را از شرکت های داخلی تهیه کنند اما  پول های هنگفت این ملت به شرکت های خارجی داده می شود در حالی که شرکت های بهتری را در داخل کشور داریم.

    وی در همین زمینه گفت: وقتی گریه مدیر عامل شرکت داخلی در زمینه ساخت کشتی های بزرگ را دیدم تاسف خوردم.

    امام جمعه رامسر یادآور شد: به عنوان خادم دلسوز می گویم بعضی از قراردادها و امتیازها مخالف منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

    وی در زمینه آزادی شهر حلب نیز گفت: آزادی شهر حلب که سالها در دست تکفیرها بود و اگر حمایت های دولت های استکباری نبود خیلی زودتر از اینها حلب آزاد می شود خیلی از خانواده های شهدای مدافع حرم را شاد کرد و پیروی مقاومت اسلامی میه مباهات همه مسلمانان در منطقه شد.

    حجت الاسلم رضایی در پایان گفت: ایران اسلامی امروز در منطقه و جهان بین المللی دارای قدرت نفوذ و اقتدار است و اگر وقتی در یک مسئله ای وارد می شود بسیاری از معادلات سیاسی استکبار را بر هم می زند.