پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12579
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ آذر, ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    برخی سخنرانان روز دانشجو جاده صاف کن سیاست های استکباری دولت آمریکا بودند

    امام جمعه رامسر گفت: برخی ها در روزی که نماد مبارزه و مقابله با سیاست های استکباری دولت آمریکا است با سخنرانی در دانشگاه ها چهره استکباری دولت آمریکا را تطهیر کردند و جاده صاف کن سیاست های استکباری دولت آمریکا شدند.

    به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از بلاغ، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در جمع نماز گزاران جمعه شهرستان رامسر ضمن گرامی داش یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: ۱۶ آذر در سه شنبه گذشته روز دانجشو بود که به همه دانشجویان این روز را تبریک عرض می کنیم و توصیه داریم که بصیرت دانشجویی خو را تقویت کنند.

    وی افزود: امروز مسئله بصیرت دانشجویی که در تعبیر مکرر مقام معظم رهبری تحت عوانینی که امروز دانشجو باید سیاسی باشد اما از جناح بازی ها پرهیز بکند و بینش سیاسی داشته باشد نشان دهنده این است که آنچه مطلوب نظامی اسلامی می تواند باشد بیداری و بصیرت دانشجویی است.

    امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: مردم ایران از سال ۱۳۳۲ و  سال ها قبل از انقلاب نسبت به دولت آمریکا و استکبار تنفر داشتند و در همان سال ۱۳۳۲ در آذر ماه دانشجویان مبارزی بودند که در زو ۱۶ آذر به شهادت رسیدند.

    وی تصریح کرد: مبارزه دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ برای مقابله با نفوذ آمریکا و استکبار بود و این گونه باید گفت که روز دانشجو حقیقتاً روز مبارزه با استکبار به طور خاص با آمریکا است.

    وی اضافه کرد: ما روز ۱۳ آبان در برابر کل سیاست های استکباری تظاهرات و اعتراض می کنیم اما در روز دانشجو باید گفت کهد این روز مختص مبارزه با سیاست های استکباری و زیاده خواهی دولت آمریکا است.

    حجت الاسلام رضایی با انتقاد از برخی برنامه های روز دانشجو در برخی دانشگاه ها گفت: برخی ها در روزی که نماد مبارزه و مقابله با سیاست های استکباری دولت آمریکا است با سخنرانی در دانشگاه ها چهره استکباری دولت آمریکا را تطهیر می کنند.

    وی افزود: بعضی از سخنرانان در همین امسال جاده صاف کن سیاست های آمریکا بودند.

    وی با بیان اینکه دانشجوی امروز باید بداند که روز دانشجو، چگونه و برای چه شکل گرفت اظهار کرد: امروز در فضای کنونی دانشجو می بایست بیشتر از گذشته دارای بینش و بصیرت سیاسی و انقلابی باشد و در این راه باید تشکل های مختلف دانشجویی، اساتید فرهیخته و نخبگان رسالت سنگینی بر دوش دارند.

    امام جمعه رامسر با اشاره به روز ۱۹ آذر و تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در سال ۶۳ به دستور امام خمینی (ره) بیان کرد: نماز جمعه مهمترین پایگاه فرهنگی و معنوی هر شهرستانی محسوب می شود و از تریبون انتظار دارم که شورای انقلاب فرهنگی در اقدامی سایست های فرهنگی در کشور را یکپارچه و هدفمند کند.

    وی اضافه کرد: امروز ضعف و مشکل اصلی بخش فرهنگ چه در عرصه های دینی و هنری تعدد و کثرت نهادهای تصمیم گیر و سیاست گذار به صورت موازی در بخش های مشابه است که باعث شده تا در امور فرهنگی سیاست واحدی دنبال نشود و بر اثر این راه اشتباه بودجه ها و زمان های بسیاری تلف می شود که انتظار داریم تا شورای انقلاب فرهنگی این اقدام انقلابی را هر چه سریعتر به انجام رساند و به جای کارهای روبنایی فرهنگ را به صورت زیر بنایی بسازد.

    وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم یاس در رامسر در روز های آینده گفت: رامسر شهری فرهنگی و هنری است اما از نداشتن حتی یک مجتمع فرهنگی و هنری رنج می برد که می طلبد مشکلات و موانع موجود در ساختمان نیمه کاره ای که بر همین اساس بنا شده هر چه زودتر رفع شود تا در این شهر حداقل یک مجتمع فرهنگی و هنری را برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه داشته باشیم.

    حجت الاسلام رضایی در پایان با اشاره به شهدات امام حسن عسکری (ع) ضمن تسلیت شهادت آن امام مظلوم گفت: بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز امامت امام زمان (عج) است که باید همه ما شیعیان و سربازان حضرت حجت (عج) هر سال با امام زمان خود بیعت کنیم که در راه حق و حقیقت استوار می مانیم.