پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1226
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ آذر, ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
  • شما اینجا هستید :خبر برگزیده
  •   

    یادداشت/ لطفا مسئولین در عمل خادم شهدا باشند!

    مسئولین آیا آنگونه که ظاهر می شوند در دل هم ایمان دارند؟!

    برای جا ماندگان از قافله شهدا و مردم شهید پرور و رزمنده پرور این شهرستان جای بسی شگفتی است که آیا مسئولین شهرستان که در مراسمات مختلف با نام و یاد شهید سخن می گویند و در هفته دفاع مقدس لباس بسیجی می پوشند و چفیه به گردن می اندازند و خود را خادم شهدا می دانند در عمل هم اینگونه اند؟

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، سردار جمشید حجتی نیا یکی از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادداشتی که برای نیمه پر ارسال کرده است به بیان روایتی از اجتماع بزرگ عاشوراییان و تشییع دو شهید گمنام در روز اربعین امسال پرداخته و در ادامه با اشاره به برخی قصورها و کوتاهی ها از طرف مسئولین شهری مسائلی را مطرح کرده است.

    متن یادداشت مهندس حجتی نیا به شرح ذیل است:

    با حمد و سپاس الهی امسال اربعین حسینی در شهرستان رامسر حال و هوای دیگری داشت.

    با ابتکار امام جمعه محترم و همراهی همه هیئت ها و مساجد و حضور گرم و پرشور مردم شهرستان رامسر اجتماع عاشورائیان در میدان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

    کسانی که نتوانسته بودند در جمع راهپیمائیان اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند توانستند با حضور جسمشان در میدان امام رامسر و روحشان در جمع عزاداران کربلای معلی بار دیگر پیوند امت و ولایت را در تاریخ ثبت نمایند.

    نوای دلنشین مداحان شهرستانی به همراه مداح مهمان از جلوه های زیبای این مراسم بود.

    اما حضور دو لاله پر پر شده در کربلای ایران با عنوان شهیدان گمنام حال و هوای دیگری به مراسم بخشید.

    بار دیگر خاطرات سال های دفاع مقدس و پیوند امت و امام را تجلی بخشید.

    امروز خیابانهای رامسر یکبار دیگر نمایش پیوند امت و رهبر و میثاق با آرمانهای انقلاب بویژه پاسداشت یاد شهیدان و فراموش نشدن راه آنان توسط مردم خوب و شهید پرور این شهر را به نمایش گذاشت.

    یادمان دیگری بر گلزارهای شهیدان این شهرستان افزون گشت.

    فضای معطری در جوار بزرگترین مرکز علمی و پژوهشی شهرستان (دانشگاه آزاد اسلامی) بوجود آمد و توفیقی نصیب دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه گردید که هر روزه از بارگاه ملکوتی دو شهید قدم گذارند و کلاس درس و تحقیق را با تاسی از اراده پولادین شهیدان آغاز نمایند.

    باید به همه دست اندرکاران این برنامه آفرین گفت و بویژه ریاست محترم دانشگاه و ستاد تفحص شهدا تشکر ویژه بعمل آورد و بر حضور پرشور مردم خوب و فهیم این شهرستان سلام و درود فرستاد که مهمان خود را ویژه پذیرایی کردند و چنین انتظاری هم از مردم بود.

    از اینکه توفیق یافتیم همانند قطره ای در این دریای پرشور جریان یابم خدای بزرگ را سپاسگزاریم.

    بجز نا هماهنگی کوچک در نحوه تشییع شهدا و عدم رعایت وقت اجرای برنامه ها، همگی عالی بود.

    انشالله این اجتماع عاشوراییان در سال های آتی با رفع نواقص، بهتر و پرشور تر برگزار گردد(آمین).

    شاید نکته ای که امروز همه میزبانان شهدا را رنجیده خاطر کرد تکه ای از صحبت های سردار سرافراز اسلام سردار باقر زاده در موضوع اجازه ندادن تدفین شهدا در باغ روبروی مصلی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول دو سال گذشته بود.

    همه می دانند که در این قضیه فقط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قصور نکرده است.

    بلکه بعضی از مسئولین شهرستان رامسر بویژه شورای اسلامی بیش از همه باید پاسخگو باشد.

    برای جا ماندگان از قافله شهدا و مردم شهید پرور و رزمنده پرور این شهرستان جای بسی شگفتی است که آیا مسئولین شهرستان که در مراسمات مختلف با نام و یاد شهید سخن می گویند و در هفته دفاع مقدس لباس بسیجی می پوشند و چفیه به گردن می اندازند و خود را خادم شهدا می دانند در عمل هم اینگونه اند؟

    آیا آنگونه که ظاهر می شوند در دل هم ایمان دارند؟

    برای نگارنده که تلخی ها و شیرینی های دوران دفاع مقدس را به یاد دارم و در آن دوران به عنوان خادم رزمندگان در جهت اعزام و یا رفع مشکلات خانواده رزمندگان و یا پیگیری جراحت و درمان آنان و یا در مراسمات شهدا و… توفیق خدمت داشته ام و یا در مناطق عملیاتی در کنار آنان بوده ام کوتاهی و یا نامردی بعضی از مدیران را دیده ام و برای انقلاب دَم فرو بستم و گذشتم و تکه ای از آن را در دوسال گذشته در هفته دفاع مقدس در جمع مدیران گفتم و تحمل نکردند و جلسه گذاشتند و تهمت زدند و خود را مبری داشتند! بسیار سخت بود دوباره شنیدن صحبت های سردار باقر زاده را!!

    آقایان مسئولین پاسخگو باشند.

    برای جلب سرمایه گذاری یک سرمایه دار قطری کل استان را بسیج می کنند و در فرودگاه رامسر مراسمی همانند سان و رژه بر پا می کنند دسته گل به گردن سرمایه داری می اندازند! و در هتل چند روزی پذیرایی می کنند! عالی ترین مقام استان را به استقبال می آورند! و چیزی هم عایدشان نشد!

    و یا برای جلب سرمایه گذاری یک شرکت سرمایه گذاری به استان ها دیگری مهمانی می روند و چند روز کارهای شهر را تعطیل می کنند! وعده می دهند و راه فراهم می آورند!

    آنها چه سرمایه بزرگتری از شهدا سراغ دارند که در پس بازی های سیاسی بین شورا و شهرداری و سازمان گردشگری و سکوت سایر مقامات شهرستانی مردم این شهرستان از این سرمایه با ارزش و گرانقدر محروم می نمایند!؟

    از تدفین دو شهید در یک ملک دولتی که انهم به برکت خون شهیدان بدست آمده است ممانعت به عمل می اورند و خود را خادم شهدا می دانند؟!

    آیا امروز دیدند که مردم برای دیدار با شهید گمنام چه کردند و تابوت او را می بوسیدند!

    آیا مسئولین می دانند که حداقل انتظار مردم از دادن رای به آنها و سپردن مسئولیت به آنها در شهر چیست؟

    در مقابل ارزش های انقلاب کج اندیشی، کوته فکری، سیاسی کاری، سنگ اندازی و ادای افکار روشنفکری بدور از حقیقت را نکنند.!

    انشالله حرکت امروز باعث شود مسئولینی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند توبه کنند و با تصمیم قاطع و سریع و محکم  دِین خود را به مردم و شهدا ادا کنند.

    آیا برای مردم این شهرستان مایه تاسف نیست در شهری که نیمی از وسعت جغرافیایی آنرا طاغوت غصب کرده بود و به برکت انقلاب اسلامی آزاد گشت و امروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد مستضعفان تولیت آنرا بر عهده دارند حاضر نیستند به اندازه محل دفن دو شهید زمینی در اختیار شهدا قرار دهند؟

    پس میراث فرهنگی، کدام میراث را نگهداری می کند؟ و بنیاد مستضعفین از کدام مستضعف دفاع می کند؟

    آیا مسئولین فکر نمی کنند که پایه های صندلی مدیریتی آنها بر خون شهدا استوار است و حقوق ماهیانه آنها از قبل ایثار شهدا باقی مانده است؟

    اینجانب از همه خانواده های معزز شهدا ،رزمندگان ،بسیجیان ،مردم شهید پرور و آزاده شهرستان رامسر تقاضا دارم به منظور پاسداشت از یاد شهیدان و فرهنگ آنان و انتقال فرهنگ شهید و شهادت و بلکه ایجاد موزه فداکاری های زن و مرد این شهرستان در سال های دفاع مقدس واگذاری زمینی مورد نیاز در بهترین نقطه شهر (محل مورد نظر کمیته تفحص شهدا) را از مسئولین شهرستانی مطالبه نمایند و مسئولین امر را نیز به جمله از بنیانگذار و امام شهیدان جلب می نمایم.

    “به مسئولین محترم جمهوری اسلامی برای چندمین بار سفارش می کنم و این نصیحت و سفارش همیشگی است که قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانند و در شرایط کنونی و آینده دور، اولویت را به این عزیزان و کسانی بدهند که در راه اسلام خون داده اند و مبارزه کرده اند و بشدت از بهانه جوییی و سنگ اندازی و مانع تراشی و کاغذ بازی که مانع رشد آنان و ملت دلاور ایران است خود داری ورزند./ (هشتم اردیبهشت ۱۳۶۵)/

    جمشید حجتی نیا/