پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ , Wednesday 17 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12246
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ آبان, ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در رامسر:

    امام حسین (ع) اهل مذاکره ای که به معنی تعامل باشد نبود/ مذاکره در فرهنگ دشمنان یک راه نفوذ است

    مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امام حسین (ع) اهل مذاکره ای که به معنی تعامل باشد و از اصول دین عدول کند نبود.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام علیزاده در مراسم سومین شب عزداری دهه سوم محرم در مسجد  پیامبر اعظم (ص) بازار رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: اگر هشدارهای رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ رعایت نشود، دشمن به اهداف شوم خود مطمئناً می رسد.

    وی اقزود: یکی از کلید واژه هایی که مقام معظم رهبری کراراً در فرمایشات خود داشته اند، مسئله نفوذ دشمن است و در طول تاریخ دین مداری، تمام سعی دشمنان اسلام ناب، نفوذ در بدنه جبهه حق و حقیقت است.

    مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه بیان کرد: دشمن زمانی راضی می شود و دست از جبهه حق بر می دارد که اصل دین و آموزه های ارزشی و قرآنی برداشته و از بین برود و مادامی که پرچم اسلام و قرآن بلند است، نفوذ دشمن هم ادامه دارد.

    وی تصریح کرد: ابزارهایی که دشمن در واقعه عاشورا برای ضربه زدن به ولایت انجام داد، امروز نیز در مقابل چشمان ما قرار دارد.

    وی با بیان اینکه مذاکره در فرهنگ دشمنان یک راه نفوذ است خاطرنشان کرد: دشمن از همین راه در حادثه عاشورا به اصل دین و ولایت ضربه وارد کرد.

    حجت الاسلام علیزاده یاداور شد: زمانی که بیش از ده هزار نامه برای امام حسین (ع) جهت پذیرش رهبری جامعه از طرف کوفیان فرستاده شد، ابن زیاد با دیدن این موضوع در بدنه مردم و به ویژه نخبگان سیاسی نفوذ کرد و با ابزار مذاکره، مردمی که به عشق اباعبدالله نامه داده بودند را بر علیه ایشان شوراند و آن مردمی که قرار بود با حضرت سیدالشهدا بیعت کنند، شمشیر به دست گرفتند و حادثه کربلا را به وجود آوردند.

    وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری خطوط قرمز را برای دولت و تیم هسته ای بیان کردند بر اساس مبانی حسینی و عاشورایی بود.

    وی اظهار کرد: یکی دیگر از ابزار های دشمن در طول تاریخ و عصر حاضر، تحریم و تطمیع و فشار بر معیشت مردم است که مسئله شعب ابی طالب از بارزترین موارد تحریم در زمان پیغمبر(ص) برای تحت فشار قرار دادن ایشان بود و در زمان اباعبدالله هم جیره غذایی هر شخصی که در کنار ایشان بود قطع می شد.

    مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان کرد: امروز هم بحث تحریم های اقتصادی، سیاسی و نظامی، ادامه همان فشار دشمن بر جبهه حق است که الحمدلله مردم ایران اسلامی در این مسئله موفق نشان داده اند و مقام معظم رهبری به همراه ملت بیدار نخواهند گذاشت که دشمن به اهداف خود برسد.

    وی هدف دشمن را  بی تفاوت کردن مردم نسبت به ارزش ها و اصول اسلامی و انقلابی دانست و تصریح کرد:  نتیجه نفوذ دشمن، پایمال شدن ارزش های مذهبی و دینی به ویژه ارزش های سیاسی و حاکمیت اولیای الهی است و یکی دیگر نتایج نفوذ، زیر پا گذاشتن ارزش های اقتصادی به دست افراد عافیت طلب و خوش گذران است.

    وی افزود: پایمال شدن ارزش های اجتماعی و فرهنگی نیز یکی دیگر از اثرات نفوذ دشمن در جامعه است که پایمال شدن حقوق شیعیان واقعی در زمان امام حسین (ع) در واقعه عاشورا شاهد این مثال است.

    حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: امروز نیز دشمن با نفوذ فرهنگی درصدد رخنه و از بین بردن باورهای دینی و انقلابی است که شهدا برای به دست آوردن این ارزش ها جان فشانی کردند.

    وی بیان کرد:دستورالعملی که امام حسین (ع) به ما آموخت و عاشوراییان باید به آن توجه بیشتری کنند، نوع نگاه و اندیشه ایشان در حوزه های فرهنگی، سیاسی، استکبار ستیزی و مبارزه با دشمن و یزید زمانه است و نه فقط برگزاری مجالس عزاداری؛ لذا جلسات عاشورا باید ما را در مقابل دشمنان مستحکم کند. به همین دلیل بود که امام راحل فرمودند هرچه داریم از محرم و صفر است.

    وی یادآور شد: امروز تمامی دشمنان انقلاب اسلامی به یک نقطه مشترک رسیده اند و آن ضربه به ولایت فقیه و رهبری است؛ همانگونه که در زمان اباعبدالله این امر انجام شد.

    مدیر کل اوقاف استان مازندران در پایان گفت: دشمنان در مجالس مذهبی که نام انقلاب اسلامی باشد، واهمه دارند که نمونه آن همایش شیر خوارگان حسینی در بیش از پنجاه کشور دنیاست.