پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11997
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ مهر, ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر

    اگر از خط ولایت خارج شویم دشمن نفوذ کرده و در بدنه نظام پوسیدگی ایجاد می کند

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر گفت: بدانیم که اگر از این خط ولایت خارج شویم دشمن نفوذ می کند و به بدنه نظام وارد می شود و به مرور پوسیدگی ایجاد می کند و در مرحله بعد به اصل ولایت فقیه ضربه وارد می کند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری در مراسم هفتگی هیأت رزمندگان اسلام رامسر ضمن بر شمردن مسئله جهاد، این امر را باعث قوام و پایداری دین عنوان کرد و گفت: اسلام بر روی جهاد خیلی تاکید کرده است که به فرموده حضرت علی (ع)، با شرافت ترین اعمام بعد از اسلام، جهاد است.

    وی افزود:جهاد به چند نوع تعبیر می شود که یک نوع آن ایستادن در مقابل دشمن و به دست گرفتن سلاح است و از دیگر تعابیر جهاد می توان به جهاد فرهنگی،اقتصادی و علمی نظیر نانو و هسته ای اشاره کرد.

    مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر ادامه داد: اگر جوانان با تفکر جهادی به عرصه های علمی ورود پیدا نمی کردند کشور به این سطح از درجه بالای علمی نمی رسید.

    حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه خداوند در قرآن جهاد را با عنوان جهاد اکبر و جهاد اصغر عنوان می کند اضافه نموند: جهاد اصغر سلاح به دست گرفتن در مقابل دشمن است؛ حتی اگر آن دشمن تا بن دندان مسلح باشد و سخت ترین فشار را وارد کند.

    وی در توصیف جهاد اکبر گفت: جهاد اکبر همان مبارزه با نفس است که انسان بتواند در برابر هوای نفس خود ایستادگی کند.

    سخنران مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام رامسر با تاکید بر اینکه اگر در جبهه اسلام، جهاد اصغر بدون جهاد اکبر صورت گیرد، چه بسا منتج به شکست شود تصریح کرد: آن چیزی که هشت سال دفاع مقدس را ارزش بخشید جهاد اکبر بود که نشانه معنویت، اخلاق و توسل بود.

    وی با ابراز اینکه وجود معنویت در پشت جبهه و درون جبهه توانست دفاع ما را مقدس کند ادامه داد: اگر جامعه ما با معنویت و اخلاق فاصله بگیرد، جامعه نابود خواهد شد که باید گفت دوام انقلاب ما نیز به همین معنویت است.

    حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه اگر اقتصاد ما از اسلامیت خارج شود، جامعه انقلابی ما نیز از بین خواهد رفت، به سقوط برخی بزرگان نظیر طلحه و زبیر و ایستادن در مقابل ولی امر زمان خود اشاره کرد و افزود : آنهایی که به فساد سیاسی می رسند از کانال فساد اقتصادی است و نخبگان ما باید از حوادث صدر اسلام عبرت بگیرند.

    مسئول هیات رزمندگان رامسر ضمن ضروری دانستن امر به معروف و نهی از منکر، خطاب به افرادی که قادر به جهاد با دست خود در عرصه های سخت و فیزیکی نیستند گفت: ای برادر و خواهر، به فرموده حضرت امیرالمومنین تکلیف دارید که با زبان خود جهاد کنید که شاید در این راه مورد توهین و تمسخر نیز قرار بگیرید ولی باید بدانید همانطور که حضور در جبهه با تیر و ترکش همراه است، جهاد در پشت جبهه نیز هزینه دارد.

    وی ادامه داد: حتی انسان اگر با زبان نیز نتواند جهاد کند، با قلب خود می تواند این فریضه را انجام دهد چون این امر سبب باز داشتن آن فرد از خطا می شود.

    حجت الاسلام تسخیری در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، جانفشانی و دلاوری رزمندگان و شهدا را یادآور شد و تاکید کرد: دلیل پیروزی در دفاع مقدس این بود که همه ما در یک جبهه بودیم و یک خط داشتیم که آن خط ولایت و دفاع از آن بود.

    وی در پایان گفت: بدانیم که اگر از این خط خارج شویم دشمن نفوذ می کند و به بدنه نظام وارد می شود و به مرور پوسیدگی ایجاد می کند و در مرحله بعد به اصل ولایت فقیه ضربه وارد می کند که تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد پروژه نفوذ در همین زمینه است.