پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11964
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ شهریور, ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
  • شما اینجا هستید :خبر برگزیده
  •   

    فرمانده سپاه رامسر در تودیع و معارفه مسئول بسیج اصناف:

    برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی از قالب ابلاغیه و بخشنامه ها باید بیرون آمد

    فرمانده سپاه رامسر گفت: برای کمک به جوانان در جهت اشغال زایی باید از قالب ابلاغیه، دستورالعمل، بخشنامه و کاغذ بیرون بیاییم و به صورت عملیاتی در این عرصه دست جوانان را بگیریم زیرا صرف ابلاغیه و دستورالعمل ها کارساز نیست.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اصناف شهرستان رامسر با حضور مسئولین و بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

    در این مراسم محمود لاریجانی به عنوان مسئول بسیج اصناف معارفه و محمد وفاخواه تودیع شد که در این جهت از زحمات وفاخواه مسئول قبلی این قشر از بسیج قدردانی به عمل آمد.

    فرمانده سپاه رامسر در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: در  هشت سال دفاع مقدس بازاریان توانستند شهدای زیادی را تقدیم دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کنند و نهال نوپای انقلاب اسلامی را با خون پاک خود آبیاری کردند که همه ما مدیون خون پاکشان هستیم.

    وی افزود: سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است که می بایست در این زمینه با جدیت و پشتکار هر چه تما تر در جهت رفع مشکلات اقتصادی اقدام کنیم.

    سرهنگ محمد جعفری در ادامه بیان کرد: برای کمک به جوانان در جهت اشغال زایی باید از قالب ابلاغیه، دستورالعمل، بخشنامه و کاغذ بیرون بیاییم و به صورت عملیاتی در این عرصه دست جوانان را بگیریم زیرا صرف ابلاغیه و دستورالعمل ها کارساز نیست.

    وی تصریح کرد: نگاه و امید به خارج از کشور درست نیست و بازار کسب و کار را رونق نمی دهد بلکه باید با اتکای به داشته ها و ظرفیت های درونی خود را قوی و اقتصادمان را پایدار کنیم.

    وی اضافه کرد: دشمن همیشه دشمن است و هیچ وقت از دشمنی خود دست بر نمی دارد، این ساده انگاری صرف است که معتقد باشیم دشمنی که ۳۷ سال است از ابتدای انقلاب توطئه ها و خباثت های بسیاری کرده است برای ما خیرخواهی کند.

    فرمانده سپاه رامسر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شاه کلید حل مشکلات معضلات اقتصادی کشور است اظهار کرد: این استراتژی را ما در گذشته لمس کردیم و هشت سال دفاع مقدس نمونه این نقشه راه است که مردم ما با ایمان، ولایت مداری، ایستادگی، مقاومت و وحدت پیروزی را از آن خود کردند که در بحث اقتصادی نیز این نتیجه دور از دسترس نیست.

    وی گفت: امروز دشمن می خواهد روحیه نا امیدی و خودکم بنی را در جوانان و جامعه ما ترویج دهد که باید در راستای این موضوع بر داشته های خودمان تکیه بکنیم و نگاه ما به دستان توانمند خودمان به ویژه جوانان با استعدامان باشد.

    وی نفوذ فرهنگی و سیاسی را زنجیره هایی به هم پیوسته برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دشمن برنامه دارد تا از درون کشور ما را پوچ کنند که نتوانیم خود را بسازیم و جوانان نتوانند فکر کنند.

    جعفری خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل در خانه خود نشسته اند و جنگ نیابتی را در خاورمیانه آغاز و داعش را آفریده اند که هم به نوعی چهره خشنی را از اسلام در جهان نشان بدهند و به اهداف خود برسند.

    وی اضافه کرد: استکبار در مباحث سیاسی نیز با گماردن برخی سیاستمدارن در بدنه اصلی سیاست کشور به صورت نرم به اهداف شوم خود می رسند بدون اینکه جنگی رخ بدهد.

    وی در همین زمینه تاکید کرد: باید هوشمندانه حرکت کنیم و با نگاه ولایت مداری خودمان اوامری که رهبری برایمان دارد را مورد توجه قرار دهیم و آسیب ها را ببینیم و فرصت ها را باید بشناسیم که از انقلاب ما دفاع کنیم.

    فرمانده سپاه رامسر با اشاره به برخی از موارد مصداقی در امر نفوذ فرهنگی گفت: متاسفانه برخی با تاثیر از نفوذ فرهنگی به طور خواسته و ناخواسته فرهنگ و اعتقادات کودکان ما را که باید از همان کودکی با آن اشنا شوند را از مهد کودک دچار تغییر می کنند که باید در این زمینه نیز خانواده ها هوشیار باشند.

    وی تصریح کرد: آمار ازدواج و ارزیابی آن با آمار طلاق نگرانی را در بحث سست شدن اعتقادات و فرهنگ جامعه بیشتر می کند.

    وی خطاب به بازاریان و اصناف رامسر گفت: بازارایان و اصناف رامسر باید فعال تر و فقه بازار باید توسط بسیج اصناف و با مشارکت همه بازاریان پیگیری شود و در این راستا کلاس های توجیهی برگزار و الگوی بازار اسلامی ترویج داده شود.

    وی شناسایی مشکلات بازار و بازاریان را یکی از مهمترین نکات در این زمینه عنوان کرد و گفت: باید مشکلات را از مسئولین مطالبه کنید زیرا باید رویحه مطالبه گری در بین مردم بالا برود و این فرهنگی شود تا همه مسئولین با خدمات بیشتر مشکلات مردن را رفع کنند.

    فرمانده سپاه رامسر با اشاره به حمایت ویژه از طرح های اقتصاد مقاومتی در سپاه و بسیج سازندگی رامسر یادآور شد: در بحث پرورش بلدرچین، پروش قارچ، پروش ماهی، بسته بندی و پرورش گیاهان دارویی و دیگر موارد از این قبیل تمام تلاشمان را کردیم تا دست جوان مبتکر و کارآفرین شهرستان را بگیریم.

    وی افزود: مهمترین کار ما این است که بروکراسی اداری را برای جوان کم کنیم و باید لبخند رضایت را برای جوان محیا و دست جوان را باید بگیریم که این اقدام قطعاً اقتصاد کشور را تقویت می کند.

    وی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در شهرستان رامسر اظهار کرد: انصافاً این رفتارها پسنیدیده شهرستانی با آن همه اقدامات و تاریخ مذهبی نیست.

    جعفری تصریح کرد: باید در جهت رفع این معضل اجتماعی، واجب فراموش شده به تعبیر رهبر معظم انقلاب که همان امر به معروف و نهی از منکر است را در جامعه گسترش دهیم و این کار را باید با بهترین شیوه و زبان لین به انجا برسانیم.

    وی ادامه داد: برخی مسافران که به رامسر می آیند در جواب اینکه چرا اینگونه می گردید پاسخ می دهند که آمده ایم شمال راحت باشیم، در حالی که در خیابان ها و منطقه محل سکونت خود اینگونه نمی گردند و نتیجه راحتی و اشتباه آنها منجر به تغییر اعتقادات و ضربه به پیکره فرهنگی شهر می شود و امروز می بینیم که این آسیب ها روزی گریبان خانواده ها را می گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: نفوذ فرهنگی در بین جوانان از مهمترین برنامه های حال حاضر جبهه استکبر است که جوان و نوجوان ما را به خود مشغول کنند و به همین سبب نتوانند به طور موفق تحصیل و اهداف خود را دنبال کنند.

    فرمانده سپاه رامسر در پایان گفت: امروز تنها راه حل مشکلات توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب و در کنار آن حفظ وحدت است که باید دست در دست هم بدیهم و خودمان را از هم جدا نبینم تا شهر خود را بسازیم و در همین راستا رونق کسب و کار، عفت و حیا، اندیشه، علم و فرهنگ خود را تقویت کنیم.

    برچسب ها :