پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11790
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ مرداد, ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر گفت

    نماز جمعه مرکز معنویت و جماعت مومنین در حکومت اسلامی است/ فرهنگ و اندیشه پشت میزنشینی باید تغییر یابد

    امام جمعه رامسر گفت: امروز باید در فضای فعلی جامعه و مشکلات اقتصادی اندیشه پشت میز نشینی محکوم و ترک شود زیرا که باید همه کار و تلاش کنند تا بتوانیم اقتصادی پویا داشته باشیم.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و همچنین تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز در جامعه ما سبک زندگی اسلامی و انجام آن در امور مختلف زندگی اجتماعی ما بسیار حائز اهمیت است.

    وی افزود: اگر ما بخواهیم آموزه های اسلام را در جامعه به انجام برسانیم و به نوعی به فرهنگ تبدیل کنیم باید تبعات زیادی را به چشم ببینیم و در این بین باید بخشی از جامعه این تبعات را بپذیرند.

    امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: مقاومت در برابر به سخره گرفتن برخی افراد به منظور انجام آموزه ها و فرهنگ اسلام در طولانی مدت موجب ثبت آن فرهنگ در جامعه و تاثیر مثبت آن می شود.

    وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم سبک زندگی خود را تغییر بدهیم باید مقاومت کنیم و در این راه با تقویت روحیه وقت و پول هزینه کنیم زیرا برای ساختن تمدن اسلامی این موارد نیاز است.

    وی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی یک انقلاب و تحول در جامعه محسوب می شود اظهار کرد: اگر ما سبک زندگی اسلامی را بپذیریم، صاحب فرهنگ اسلامی خواهیم بود و اگر نپذیریم فقط باید صبحتش را در محافل و دانشگاه ها داشته باشیم و هیچ تاثیری در جامعه نمی بینیم.

    حجت الاسلام رضایی گفت: ما در حکومت اسلامی به عنوان یک مسلمان رسالتی داریم که باید از این فرصت استفاده کنیم، رسالت اینکه تمدن از دست رفته اسلام باید احیا شود و با ظهور امام زمان این امر محقق می شود، اما باید بستر و زمینه مناسب آن محیا شود تا وجود مقدس امام زمان بیاید و در این بستر مناسب بذر تمدن اسلامی را بکارد.

    وی با اشاره به اقامه نماز جمعه در دوران حکومت اسلامی ایران به فرمان امام خمینی توسط آیت الله طالقانی در تهران بیان کرد: نماز جمعه محل معنویت و جماعت مومنین در حکومت اسلامی است که خداوند نیز در سوره جمعه غایبین در نماز جمعه را نکوهش کرده است.

    وی در ادامه تصریح کرد: امروز باید در فضای فعلی جامعه و مشکلات اقتصادی فرهنگ و اندیشه پشت میز نشینی محکوم و ترک شود زیرا که باید همه کار و تلاش کنند تا بتوانیم اقتصادی پویا داشته باشیم که در این راستا خانواده ها نقش بسیار مهمی دارند.

    خطیب نماز جمعه رامسر در پایان گفت: خانواده ها فرزندان خود را در کنار تحصیل به مراکز آموزش فنی و حرفه ای ببرند تا بتوانند فن و حرفه ای را فرزندانشان یاد بگیرند و در این راستا فردای جامعه را با تخصص و حرفه ای که فرا گرفتند بسازند.