پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11718
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    به مناسبت روز بهزیستی و با حضور مسئولین:

    مرکز روزانه توانبخشی معلولین اعصاب و روان طاهره در رامسر افتتاح شد+تصاویر

    به مناسبت روز بهزیستی و با حضور مسئولین شهرستانی مرکز روزانه توانبخشی معلولین اعصاب و روان طاهره در رامسر افتتاح شد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، معاون فرماندار رامسر در مراسم افتتاحیه مرکز روزانه توانبخشی معلولین اعصاب و روان طاهره در رامسر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید گامهای بسیار بزرگی را در حوزه سلامت و بهداشت برداشته است .

    وی افزود: این مرکز جهت ارائه خدمات به افرادی که دچار بحران روحی و جسمی شده اند ایجاد شده و در ۳ سال اخیر در دولت یازدهم نسبت به مقوله سلامت و روح و روان در جامعه توجه زیادی شده و در طول ۳ سال اخیر چندین مرکز در رامسر راه اندازی شده و در گذشته با مشکل مواجه بودیم که افراد بیمار میشدند و به بیمارستان مراجعه میکردند و دنبال تامین هزینه های آن بودند.

    رییس اداره بهزیستی رامسر در این مراسم تصریح کرد: مرکز روزانه بیماران مزمن به همت آقای قلندری در غرب استان افتتاح شد و در غرب استان با بیماران اعصاب و روان مشکل داشتیم که خانواده ها توان پذیرش آنها را نداشتند و در این مرکز ۵۶ نفر پذیرش شدند و افزایش ظرفیت باید در نظر گرفته شود و معلولین نیاز به مرکز نگهداری شبانه روزی ندارند.

    وی افزود: معلولین دچار آسیبها در جامعه بودند و گسترش مرکز معلولین در راستای بهزیستی به خانواده ها کمک میکند و این مرکز بدون دریافت هیچگونه یارانه ای از دولت افتتاح شده و خانواده های تحت حمایت توان پرداخت کمک هزینه را ندارند و به صورت رایگان خدماترسانی میشود و باید اعتبارات جذب شود و کمک به این قشر انجام شود.

    مدیر و صاحب امتیاز این مرکز توان بخشی معلولین اعصاب و روان طاهره اظهار کرد: اینجا یک مرکز توانبخشی برای بیماران مزمن است که بیماری در آنها شروع شده و پیشرفت تدریجی و تمایل به اوت دارد و گوشه نشین میشوند و کیفیت زندگی آنها پایین می آید.

    هاجر مختاری افزود: در مدت زمان طولانی در این مرکز بستری میشوند و باری از دوش خانواده ها برداشته میشود و این مرکز به صورت روزانه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ عصرفعالیت دارد و خدمات باید به سطح کیفی بالاتری برسد و از بهداشت فردی بر بیایند.

    وی اعلام کرد: این مرکز ظرفیت ۵۰ نفری دارد و به صورت نیمه وقت با پرسنل ثابت ۴ نفر و غیر ثابت ۶ نفر که کلا ۱۰ نفر زیر نظر اداره بهزیستی بصورت رایگان فعالیت دارد.

    وی یادآور شد: در این مرکز خدمات پزشکی روانشناسی مددکاری حرفه آموزی و ورزشی انجام می شود.

    مختاری خاطر نشان کرد: در این مرکز هزینه ها رایگان بوده و مبلغ مشارکت گرفته نمیشود و باید از سوی سازمان بهزیستی یارانه به این مرکز تعلق بگیرد.

    photo_2016-07-18_08-58-03 photo_2016-07-18_08-58-19 photo_2016-07-18_08-58-22 photo_2016-07-18_08-58-53 photo_2016-07-18_08-58-59 photo_2016-07-18_08-59-02