پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11369
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۱ خرداد, ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

    سطح آگاهی خانواده ها در بحث مواد مخدر باید افزایش پیدا کند

    فرماندار رامسر گفت: افزایش سطح آگاهی خانواده ها از طریق کارگاه های آموزشیدر بحث مواد مخدر و کنترل فرزندان خود امری ضروری است که باید در جامعه افزایش پیدا کند.

    به گزارش نیمه پر رامسر، فرماندار رامسر در جلسه مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اولویت های مبارزه با مواد مخدر براساس سیاست اصولی و کلان مبنی بر مبارزه با رویکردها و آسیب های اجتماعی تبیین شد گفت: که باید با استفاده از همه ظرفیت های شهرستانی در حوزه مبارزه، پیشگیری، درمان و مدیریت به موفقیت های چشمگیر دست یابیم.

    وی با بیان اینکه مهمترین بخش حوزه مبارزه با مواد مخدر بخش مقابله با این معضلات اجتماعی است افزود: بحث مقابله شامل اقداماتی جهت کاهش ورود و قاچاق مواد مخدر و روانگردان و همچنین اقدامات اطلاعاتی و شناسایی در جهت کشف عاملین توزیع و قاچاقچیان و ارتقا امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری است.

    حسین سروری شناسایی اقدامات و برنامه ریزی های حرفه ای که از سوی زنجیره ها و شبکه های مواد مخدر برای ورود روانگردانها انجام می شود را از دیگر اقدامات اطلاعاتی و جلوگیری عنوان کرد.

    وی با اشاره به اینکه افزایش سطح آگاهی خانواده ها از طریق کارگاه های آموزشی نیز ضروری است اظهار کرد: گاهی خانواده ها متاسفانه پس از چندین سال متوجه اعتیاد فرزندان خود می شوند که با توجه به ایام ماه رمضان می توان از امامان جماعت و جمعه نیز در این امر بهره برد.

    وی افزود: از همکاری نهادهای فرهنگی برای برگزاری کلاس هایی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این ایام تابستان نیز می توان بهره گرفت.

    فرماندار رامسر با اشاره به اینکه شهرستان رامسر به لحاظ آلودگی به مواد مخدر در مقایسه با استان و کشور از وضعیت بهتری برخوردار است گفت: اما باز هم باید سعی در کاهش ضریب آسیب ها داشته باشیم و با توجه به مدنظر بودن رویکرد های اجتماعی ایجاد شرایطی برای معتادین بهبود یافته در جهت ایجاد شرایط رفاهی، مهارت آموزی و کسب و کار برای بازگشت این افراد به جامعه نیز ضروری است.

    وی با بیان اینکه مرزبانان و نیروهای انتظامی و عملیاتی اطلاعاتی در کشور و مرزها تلاش می کنند و شهدای عزیزی را نیز در مبارزه با موادمخدر تقدیم کردیم گفت: در شهرستان ها با پیگیری سیاست های مبارزه با موادمخدر و ایجاد حساسیت بیشتر در پیشگیری و درمان، باید سعی شود زحمات و جان فشانی های عزیزان در مناطق مرزی و خون شهدا بی ثمر باقی نماند.