پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11353
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ خرداد, ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر گفت

    تزلزل کشاورزی مازندران ناشی از ضعف روحیه جهادی است/ در امور فرهنگی باید عنصر صبر و توکل وجهه همت فعالین فرهنگی باشد

    امام جمعه رامسر گفت:امام جمعه رامسر گفت: اگر کشاورزی مازندران دچار تزلزل و مشکل است ناشی از ضعف روحیه جهادی در این امر است و دستگاه متولی امر کشاورزی باید روحیه جهادی را در این امر اشاعه بدهد تا کشاورزی مازندران و شمال کشور به جایگاه شایسته خود برسد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: ماه رمضان ماهی است برای توجه کردن به فقرا و  تأسی کردن از حضرت علی (ع) در دست گیری نیازمندان که باید این امور خیر در بین ما مسلمین اهمیت بیشتری داشته باشد.

    وی افزود: چهارشنبه ای که گذشت ۲۶ خرداد ماه سالروز شهادت تعدادی از دلاور مردانی بود که در عرصه اراده الهی و حکومت الهی جانشان را فدا کردند، سرابازن  و فداییان اسلام که به سرپرستی شهید نواب صفوی از همان ابتدا اساسنامه تشکیل حکومت اسلامی را نوشتند و در راستای همان آرمان ها مجاهدت کردند و در همین مسیر در سال ۱۳۴۴ در جوخه اعدام رژیم منحوس پهلوی به درجه شهادت رسیدند.

    امام جمعه رامسر در ادامه بیان کرد: ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) است که در سال های پس از دفاع مقدس با لایحه دولت به وزارت خانه جهاد کشاورزی تبدیل شد و در این رستا فعالیت هایش را ادامه داد.

    وی اضافه کرد: جهاد سازندگی از همان ابتدای انقلاب افتخارآفرینی های بسیاری را رقم زد و همه این افتخارات و ایثارها مرهون روحیاتی بود که با جهاد در راه خدا آمیخته شده بود.

    وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی گری و انقلابی ماندن تاکید کرد: روحیه انقلابی همواره با یک روحیه جهادی ماندگار می شود و اینطور باید گفت که انقلابی کسی است که روحیه جهادی دارد.

    حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: اگر مازندران کشاورزی آن دچار تزلزل و مشکل است و به عنوان قطب کشاورزی نمی تواند آنگونه که باید و شاید در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد برای این است که روحیه جهادی در عرصه کشاورزی استان از بین رفته است و دستگاه متولی امر کشاورزی باید روحیه جهادی را در این امر اشاعه بدهد تا کشاورزی استان مازندران و شمال کشور به جایگاه شایسته خود برسد.

    وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) گفت: اگر حمایت های مادی و معنوی حضرت خدیجه در صدر اسلام نبود قطعا پیامبر نمی توانست بنیه ها و پایه های حکومت اسلامی را در مدینه  تشکیل بدهد و محصول ۱۳ سال کار فرهنگی خود را ببیند.

    وی در همین زمینه تصریح کرد: این الگو به ما یاد می دهد که کار فرهنگی پر هزینه است زیرا پیامبر خدا نیز به سرمایه های حضرت خدیجه تکیه کرد و نتیجه اقدامات فرهنگی خود در مکه را در مدینه با تشکیل حکومت اسلامی دید.

    خطیب نماز جمعه رامسر تاثیرات کار فرهنگی را بلند مدت دانست و بیان کرد: کنگره آمریکا در سال بودجه های میلیارد دلاری برای امور فرهنگی علیه فرهنگ دینی انقلاب اسلامی ما خرج می کند که بتواند فرهنگ دینی ما را دچار ضربه کند اما در کشور برای کار فرهنگی با اینکه هزینه می شود اما جهت دار نیست، استراتژی تببین نمی شود اهداف معین نیستند و مسیر هم درست ترسیم نمی شود و همه اینها باعث می شود که دوباره کاری ها و اسراف کاری ها در این عرصه رخ نمایی کند.

    وی افزود: از زندگی خدیجه کبری و جهاد او در راه اسلام این درس را می گیریم که کار فرهنگی پر هزینه است و دیر بازده است و نباید از پر هزینه بودن این امر درجا بزنیم و از دیربازده بودن آن هم نباید مایوس شویم.

    حجت اسلام رضایی در پایان گفت: در امور فرهنگی باید عنصر صبر و توکل بر خدا وجهه همت همه فعالین فرهنگی باشد.