پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11317
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ خرداد, ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد عنوان کرد

    قاچاق کالاها آفت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است/ سرعت نتایج برجام در کشور سرعت مطلوبی نیست

    نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت: امروزه قاچاق کالاها آفت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور هستند و این تخلقات بعضاً هدایت شده و انحصاری می باشند و کسانی که این اقدام را انجام می دهند در واقع با کشور و اقتصاد کشور دشمنی دارند.

    به گزارش نیمه پر رامسر، شمس الله شریعت نژاد در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب همیشه در بحث های مختلف به ویژه اقتصاد چراغ راه کشور بوده است و دولت و مجلس باید در جهت توسعه کشور و افزایش اشتغال اقدام کنند.

    وی افزود: ما می توانیم با تکیه بر سیاست های منطقه ای، مشارکت مردم و تلفیق سیاست بین المللی و خارجی به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

     نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس در ادامه بیان کرد: افزایش سطح تعامل بین المللی، موضوع سلامت و همچنین بحث انرژی هسته ای و برجام از اقدامات انجام رسانیده دولت تدبیر و امید است و در دیگر زمینه ها نیز باید دولت همت جدی داشته باشد.

    وی اظهار کرد: برای ایجاد رشد و توسعه در کشور باید از رکود اقتصادی خارج شویم که این موضوع محتاج عزم و اراده جدی در همه زمینه هاست و ما نیز منتظریم که دولت برنامه خود را ارائه دهد که بخشی از آن باید در غالب برنامه ششم توسعه شکل بگیرد.

    شریعت نژاد با اشاره به فضای موجود در مجلس و همکاری بین مجلس و دولت گفت: امیدواریم دولت برنامه خود را برای خارج کردن کشور از رکود ارائه دهد و مجلس هم در تعامل با دولت افقی روشن برای آینده ایجاد کند.

    وی واردات بی رویه را حرکت تقابلی با اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ما موظفیم متناسب با مزیت های داخلی تولید را افزایش دهیم و نباید کالاهایی که مشابه داخلی دارند وارد شوند و دولت موظف به برخورد با این نوع تخلفات اقتصادی است.

    وی اضافه کرد: امروزه قاچاق کالاها آفت تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور هستند و این تخلقات بعضا  هدایت شده و انحصاری می باشند و کسانی که این اقدام را انجام می دهند و یا نسبت به آن بی تفاوت عمل می کنند در واقع با کشور و اقتصاد کشور دشمنی دارند.

    نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد با بیان اینکه دولت باید تیم اقتصادی خود را تقویت کند گفت: دولت باید مصمم باشد که بحث بانک ها را سروسامان دهد و اصلاح کند و مجلس هم با وضع قوانین کارآمد کمک می کند تا این اتفاق مثبت رخ دهد.

    وی با اشاره به تاثیرات برجام در جامعه تصریح کرد:  سرعت انجام و نتایج برجام در کشور سرعت مطلوبی نیست که بخشی از آن متأثر از دشمنی آمریکاست که ایران را ضعیف و رنجور می خواهد.

    وی در همین زمینه افزود: زورگویی و ظلم آمریکا را ما و مردم ما هرگز نمی پذیریم و این دشمنی و لجاجت و کینه توزی دشمن باعث می شود که برجام با سرعت مورد انتظار پیش نرود اما باید صبور بود و تلاش کرد که دشمن را متقاعد کنیم تا برجام را تماماً اجرایی کند.

    شمس الله شریعت نژاد در پایان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از جوانان کشور بیکار هستند گفت: باید در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی گام اساسی برداریم و افراد و مسئولینی را به کار گیریم که دستپاک باشند و سیستم را از نظر مدیریت به گونه ای سازیم که خود را پالایش کند و افراد ضعیف، ناتوان و آلوده را به اشکال مختلف خارج کند تا شاهد فضای خوب و مطمئن و سالم باشیم که توسعه کشور در آن رقم بخورد.