پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11259
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ خرداد, ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    با فرارسیدن ماه مبارک رمضان:

    همایش طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی مساجد و امامزادگان رامسر برگزار شد

    همایش طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی مساجد و امامزادگان رامسر با حضور مسئولان، هیأت امنای مساجد و متولیان امام زادگان در مصلی جواد الائمه رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، امام جمعه شهرستان رامسر در همایش طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی مساجد و امامزادگان شهرستان رامسر که با حضور هیات امنای مساجد در مصلی جوادالائمه برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: خیلی از بی توجهی ها و کمبودها و مشکلات به ویژه در عرصه فرهنگ به عدم باورها برمی گردد و به همین خاطر اقدامات و کارها به ثمر نمی نشینند.

    وی افزود: رهبر اتقلاب از سال ها پیش جنگ نرم را مطرح کردند اما متولیان فرهنگی هنوز باور ندارند که در جنگ به سر می بریم.

    حجت الاسلام سید جعفر رضایی با تاکید بر اینکه در زمینه فرهنگی هیچگاه وضعیت موجود وضعیت مطلوب نیست گفت: باید افق های بهتر ترسیم کرد و با برنامه ریزی و آنالیز درست و همچنین تبیین استراتژی کار فرهنگی را مدیریت کرد.

    امام جمعه تاکید کرد: وسط جنگ نرم هستیم و این ایام زمان مناسبی است تا برای وقت و زمان مردم برنامه ریزی درست صورت گیرد که بتوانیم خروجی آن را بعد ماه رمضان ببینیم.

    وی ادامه داد: ایمان جوانان گنج معنوی است که برای به دست آوردن آن باید زحمت کشید و با همکاری و وحدت به هم در بهتر عمل کردن کمک کنیم تا به اهداف موردنظر برسیم.

    ریاست اداره اوقاف و امور خیریه نیز ضمن بیان اینکه سازمان اوقاف در سطح مساجد و اماکن متبرکه در کنار کارهای خود امورات فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار داده افزود: انتظار داریم که هیات امنای مساجد با همکاری اوقاف در اجرایی نمودن برنامه ها اهتمام داشته باشند.

    ابراهیم عزیزپور یادآور شد: برنامه های شاخص فرهنگی که اجرا می کنیم در مناسبت های مختلف شامل برنامه آرامش بهاری است که با فرا رسیدن سال نو انجام می شود و در ماه رمضان طرح ضیافت الهی، در ایام تابستان نشاط معنوی و همچنین در ایام محرم بصیرت عاشورایی و برنامه ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز برنامه های متنوع دیگر در سطح شهرستان اجرا می شود.

    وی افزود: امیدواریم در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین در طول سال نیز بتوانیم برنامه های مفیدی اجرا کنیم که بازده خوبی داشته باشند و در راستای برنامه های فرهنگی موردنظر باشند و باید با کمک هیات امنای مساجد برنامه های متحد و معنوی و باکیفیت هرچه بیشتر اجرا کنیم.

    ریاست سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: این ایام زمان مناسبی برای خودسازی انسانها و زمینه سازی بستری برای جذب جوانان در محافل ماه رمضان است که هیات امنای مساجد در کنار روحانیون نقش سازنده و بسزایی در تشویق و ترغیب نوجوانان دارند و باید اثرات تخریبی را برای این قشر بازگو کنند.

    عبدالوهاب فرید با بیان اینکه از جوانان و نوجوانان نباید غافل باشیم گفت: آینده کشور به دست جوانان است و اگر بخواهیم مساجد آباد شود باید جوانان را هدایت کنیم که سکان مساجد را به دست بگیرند و از نیروی جوان استفاده کنیم.

    وی تاکید کرد: هیات امنا و روحانیون در جذب جوانان باید با برنامه ریزی در جوانان ایجاد انگیزه کنند که در غیر اینصورت ضربات زیان باری به جامعه و قشر جوان وارد خواهد شد.

    جانشین فرمانده انتظامی رامسر نیز بیان کرد: امامان جماعت در بحث آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی موجود می توانند اطلاع رسانی کنند.

    وی با بیان اینکه بهترین زمان ضربه زدن به مسلمانان خصوصا شیعه ایام ماه رمضان است که عزم همگانی لازم می باشد و همه معتمدین و دوستان پای کار باشند که با کمک هم به هدف برسیم چرا که تکفیری ها و دشمنان در همه جا کارهایی علیه نظام انجام می دهند که این ایام باید هوشیاری داشته باشیم.

     

    برچسب ها :